Hysterische reactie bij halster omdoen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dieren01

Re: Hysterische reactie bij halster omdoen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:46

Mijn pony heeft het ook een x gehad!
Je kan er ff door een veearts naar laten kyken!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:24

dieren01: Mocht hij dit blijven doen, of het wordt erger. Dan wil ik er inderdaad een veearts naar laten komen kijken. Maar aangezien het niet mijn paard is, kan ik er niet zomaar een veearts bij halen.
(dit is iets anders als dat hij echt heel ziek is)

dieren01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 11:33

Owh.....
dan zou ik t' ook echt niet weten..

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 12:52

Nou even een 'update'.. We laten nu het halster om op stal en als hij buiten in de bak staat. Als ik ga rijden doe ik eerst iets om zijn hals. Zolang ik rustig blijf, blijft hij ook rustig met het hoofdstel om doen. Hij houdt zijn hoofd wel ontzettend hoog dat ik er niet bij kan. Maar krijg het hoodstel nu over 1 oor. Loop ik onder zijn hoofd door en dan kan ik hem ook over het andere oor halen.
Het halster maak ik achter zijn oren los (dus niet de klip onder zin hoofd) dan krijg ik deze ook gewoon om.
En zo hoop ik dat hij naar verloop van tijd weer merkt dat ik en mijn hoofdstel helemaal niet zo eng zijn Knipoog

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 12:58

Ik vind het erg stom van jullie om het halster in de stal om te laten!!!!!!!
Gebruik de zoekfunctie maar eens hierover.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:04

AaronYve: Dat is nu echt een tip waar ik iets aan heb zeg ! Heb je die toevallig ook nog ? Want hier kan ik natuurlijk niks mee...........

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:09

Kan je de zoekfunctie niet zelf gebruiken? Staan er zoveel op Bloos
En je snapt toch wel (gezond verstand) dat een halster in de stal erg gevaarlijk is??

Edit: zoals deze bijv. lees het maar eens goed door.
[IM] Simba net dood gevonden, opgehangen

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:14

Ik deed bij die van mij eerst het stuk achter de oren los van het halster. Sloeg dat om de hals, laag en dan voorzichtig naar boven schuiven en het neusje erin. Vervolgens achter de oren over de nek naar mij toe laten komen. Bij het hoofdstel deed ik ook een oor tegelijk en nu kan het makkelijk. Hij moet gewoon even zien dat er niks ergs aan is. tenzij er iets medisch is. Hij eet normaal? Houdt hij zijn oren ongelijk?

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:21

AaronYve: Ik vraag tips hoe dit op te lossen. Ik vraag niet je mening over halster wel of niet om op stal.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:24

Ik geef mijn mening over het halster omlaten in de stal.
tips zijn er al gegeven en je zegt zelf dat jou oplossing is;
het halster maar omlaten in de stal.

Als je zelf niet weet waar je mee bezig bent, lees dan topics van andere mensen en doe je ervaring op ipv zo dom te reageren.

Lees je eigen onderschrift eens, volgens mij snap je hem zelf niet Vork

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:26

renee16 schreef:
Nou even een 'update'.. We laten nu het halster om op stal en als hij buiten in de bak staat.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:39

Wanneer je alle medische mogelijkheden hebt uitgesloten dan lijkt mij dit een prachtig project voor clickertraining.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 13:47

Rosita: Lijkt mee inderdaad een goede optie... Heb het nu wel al geprobeert met halster om snoepje, halster af snoepje etc.. dat hielp voor dat moment zeker...

AaronYve: Heb je heel het topic wel gelezen? Ik ben helemaal geen voorstander om het halster om te houden ! En ken de gevaren ervan zeker wel.

Je vind dat ik dom reageer; persoonlijk aanvallen is dat niet dom ?
Maar hoe zou jij het oplossen dan?

edit: Ik ben niet de enige die dit paard in en uit de stal haalt. De eigenaar zelf, de staleigenaar, zijn vrouw en de kinderen moeten dit paard ook binnen en buiten kunnen zetten.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 13:58

Weet niet wat je verstaat onder een persoonlijke aanval, ik zeg alleen dat Ik vind dat het stom is van jullie om het halster om te laten. Heb je de link gelezen? Niet de 16 pagina's maar je weet waar het over gaat... Dan kan je er ook van leren.

Als je het halster al om en af kan doen zonder over de oren te gaan dus met een open sluiting dan kan je hem er sowieso in de stal al aflaten.
En daarnaast zou ik ook gaan oefenen met clickertraning en vooral veel belonen.
En om rustig aan het hoofd te kriebelen langzaam richting oren.
Zolang het probleem niet is opgelost zou ik heel voorzichtig zijn met andere mensen hem het halster om laten doen, of ze moeten het natuurlijk ook heel voorzichtig doen.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:03

Ja je hebt inderdaad gelijk dat een halster in de stal gevaarlijk is/kan zijn. Normaal doe ik altijd het halster af in de stal. Maar op dit moment kan het even niet anders ben ik bang.

Het is mijn verzorgpaard he Knipoog ik kan dus niet bepalen wie hem binnen en buiten zet.
Heb toch wel graag dat hij buiten komt, dus wil het de staleigenaar ook niet moeilijker maken door het halster af te blijven doen, nu hij hier zo lastig op doet.
(Al hun eigen paarden hebben 24/7 op stal en in de wei een halster om.)

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:05

Ai lekker gevaarlijk, misschien moet je ze het topic wat ik je net doorstuurde maar eens laten lezen?
Ik hoop iig dat het je lukt om dit probleem te verhelpen want het maakt het er niet makkelijker op voor de eigenaren en voor jou natuurlijk.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 14:09

renee16 schreef:
Rosita: Lijkt mee inderdaad een goede optie... Heb het nu wel al geprobeert met halster om snoepje, halster af snoepje etc.. dat hielp voor dat moment zeker...

Ja, dat las ik. Probeer dit eens in veel kleinere stapjes op te breken? kijken naar het halster levert al een click (en dus een snoepje op). Snuffelen aan het halster verdient'ie een click mee, enzovoort. Mijn Haf wil het halster liever niet om, geen idee waarom als ik hem eenmaal 'heb' dan is het een schatje, maar goed hij halstert zichzelf nu. Soms een aarzeling en dan de clicker erbij, stapjes snel achterelkaar en ruim binnen 2 minuten steekt hij met een zucht zélf zijn neus in het halster. Wat wil je nog meer Knipoog).

Neem inderdaad wel een halster wat niet over zijn hoofd hoeft te schuiven en wie weet kun je hem ook gewoon op een touwhalstertje gaan rijden?? Dan hoeft er niks meer over zijn oren en kun je dat heel erg rustig opbouwen met hem.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:10

AaronYve: Je hebt pb Knipoog

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 14:12

Rosita: bedankt, ik ga het is gewoon proberen Lachen