voor het eerst met pony op de trailer;advies gevraagd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: voor het eerst met pony op de trailer;advies gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-08 17:06

haha oke een hooinet komt er,zeiltje doen we dicht.
waarom moet ze links staan,overigens in een twee paards trailer?

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 17:28

zeiltje zou ik niet dicht doen als het warm is.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 17:21

hmm oke,het schijnt warm te worden zaterdag ja.
heeft het paard dan geen last van achterop zittende vrachtwagens?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:30

ben net terug van mn jonge paardje wegbrengen naar een weekendje weg met de nieuwe eigenaar en we hebben het zeiltje wel dicht gedaan na een paar km want die werd helemaal gek van het verkeer. Maar nadeel is dan weer dat ze zeiknat uit de trailer kwam want daar werd het wel erg warm....
Als je paard rustig is zou ik het zeil lekker open laten voor de frisse lucht.

Paard moet links staan omdat de wegen een beetje schuin aflopen naar rechts vanwege de afwatering, als je dan dus je paard rechts gaat zetten staat ie de hele weg schuin en als je panne krijgt en in de berm moet parkeren is het helemaal niet handig want dan komt al het gewicht op de bermkant, vandaar dat wordt geadviseerd paard (of zwaarste paard als je er 2 in hebt) links te zetten.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:33

ik zou zowiezo geen kalmeringsspul gebruiken en al kijkend naar het paard of ik het zeiltje dicht doe of open laat... mijn 3 jarige word gek als ik het zeiltje open laat want ze moet alles in de gaten houden en mijn oudere paard word gek als het zeiltje dicht zit Clown
gewoon een hooinetje ophangen en rustig opladen en rustig gaan rijden...

cissy schreef:
helemaal niet handig want dan komt al het gewicht op de bermkant,

en wat te denken bij het gewoon passeren op een niet al te brede weg? er zijn altijd rotzakken bij die je de kant in willen hebben Ach gut

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:45

ook dat, maar ik laat me de kant niet indrukken, zeker niet als ik met een trailer rij Knipoog

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:50

Over dat zeiltje: daar zijn verschillende meningen over. Het ene paard zal er goed op reageren, maar die van mij worden er juist onrustig van. Een paard is van nature claustrofobisch, dus sommigen worden juist onrustig van zo'n kleine gesloten ruimte.
En inderdaad aan de 'hoge' kant van de weg inladen

edit: dat claustrofobische heb ik mij laten wijsmaken door de dierenarts, mocht dit onjuist zijn, sorry

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 17:59

nee hoor, je dierenarts had gelijk, alle paarden zijn van nature claustrofobisch alleen de een wat meer dan de ander....

Maar mijn jonkie werd gekker van het langsrazende verkeer dan van het enge zeiltje Knipoog kwestie van uitproberen, rest van de weg was ze redelijk rustig en voor dat ik m dichtdeed liep ze constant achterom te kijken en heel onrustig met dr hoofd te gooien waardoor ik alles in mn stuur voelde. Dan maar dicht en als verkeer het toelaat doe ik m weer open, nu reden er veel vrachtwagens en die zijn vaak niet lief voor paarden in trailers Verdrietig

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:04

cissy schreef:
ook dat, maar ik laat me de kant niet indrukken, zeker niet als ik met een trailer rij Knipoog

hoeft niet eens indrukken te zijn... laatst stond er bij ons een container langs de weg en ik moest echt de kant in want dat ding gang echt niet aan de kant Clown

cissy schreef:
nu reden er veel vrachtwagens en die zijn vaak niet lief voor paarden in trailers

ik had vorige week echt een mega sociale vrachtwagen op de snelweg achter me... die bleef echt super op afstand.
maar het gebeurt me trouwens vaker met auto's die bijna je trailer inrijden als met vrachtwagens Boos!

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:04

Toen ik met mijn pony voor het eerst op de trailer ging, deed ik het zonder al te veel poespas, hij was al eerder op de trailer geweest (dat was wel 7 jaar geleden) maar hij liep er heel braaf op, in het begin even onrustig, maar toen zijn maatje erbij kwam en hij het hooi had gevonden was hij heel braaf!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:10

Maar Rianneke, het voordeel van auto´s dicht op je trailer is dat je paard er minder van ziet en minder onder de indruk is dan van een dikke vette truck met allerlei lampen en glitterdingen erop Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-08 18:21

nou twijfel ik wel over het zeiltje. ze is van nature erg rustig,maar stel dat ze toch onrustig word van dicht opkomende vrachtwagens,zou ik dat zo vervelend voor mijn vader vinden die de trailer rijdt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 18:52

dan stop je bij de eerste de beste benzinepomp of andere gelegenheid en doe je het zeiltje alsnog dicht.
je maakt je nou toch wel heel erg zenuwachtig hoor Haha! ga eens rustig zitten en haal diep adem..... vraag anders of een ervaren iemand met je mee rijdt

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 22:09

idd, lekker open laten en als hij onrustig is pas dicht doen.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 00:28

cissy schreef:
Maar Rianneke, het voordeel van auto´s dicht op je trailer is dat je paard er minder van ziet en minder onder de indruk is dan van een dikke vette truck met allerlei lampen en glitterdingen erop Haha!

ja maar dan zijn er bij ons toch echt asocialere auto's als bij jullie... bij ons schamen ze zich niet om flink bij te gassen of zelfs te tuteren als jij langzaam tussen 10 drempels rijd Clown

Snoevie schreef:
nou twijfel ik wel over het zeiltje. ze is van nature erg rustig,maar stel dat ze toch onrustig word van dicht opkomende vrachtwagens,zou ik dat zo vervelend voor mijn vader vinden die de trailer rijdt.

als ze onrustig is merk je dat al na 1 straat ofzo... kun je altijd nog stoppen en het zeiltje dicht trekken Haha!
gewoon rustig op pad gaan! 9 van de 10 keer maak je je drukken dan nodig is Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-08 05:33

ja dat is ook zo hoor,alles is geregeld voor morgen.
maar het is voor mij ook wel een beetje nieuw,meer als voor mijn pony Haha!

Mariskatw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:59

Hoe is het gegaan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 19:14

erg goed,ze liep makkelijk de trailer op,ik was daar echt super blij mee,ze stond ook braaf op de trailer onderweg.
alleen wipte ze steeds met haar kont de stang achter haar los,terwijl wie die wel goed vasthadden.
maar dat was verder geen punt,alleen dat ze meteen de trailer af wilde lopen toen de klep open ging.

al met al,mijn vader reed uitstekend en rustig met haar,en ze was ook erg lief.

JuulAlexia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:04

Toen ik mijn bijna 3 jarige pony kocht.
Die dus nook nog nooit op een trailer had gestaan deed de eigenaar de trailer recht voor de deur zetten. Zodat met inladen de pony nergens anders naar toe kon. Mijn pony liep er zo in. Maar toen ze er eenmaal instond vond ze he wle een beetje spannend. Als je pony er op deze manniet nog niet zomaar in loopt met een bezem eracht en anders een heel klein beetje aanraken met de bezem. Zorg er ook voor dat als je pony op de trailer staat je ham een beetje aait en wat lekker geeft en hang er een hooinet in voor onderweg zo merkt je pony dat het helemaal niet zo erg is om op de trailer te staan Knipoog . Maar als je onder weg gebonk hoort of net wat dan ook. Gewoon door rustig door blijven rijden. Succes ermee! Haha!

Bnienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 17:13

Wat fijn dat het goed gegaan is en volgende keer als je vader moet rijden, hem misschien een beetje tranquigel geven Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-08 18:04

hahaha dat zal ook niet meer nodig zijn denk ik,want het was hem erg meegevallen,maar ik zal t m zeggen