Wanneer is het genoeg geweest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jennasilver

Re: Wanneer is het genoeg geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:05

hallo Rissa
Ik had deze week ook bijna een zelfde topic geopened. Ik heb mijn toen nog hengstje ander half jaar geleden gekocht. Hij was 2, 6 en kon helemaal niks. Geen halster omdoen hij was zo verwaarloosd qua aandacht en liefde. Totaal geen vertrouwen in zichzelf. Ondanks dat hij en ik zo bang waren heeft he me altijd vertrouwd. Ik kan niet beschrijven hoeveel, energie en liefde ik in hem gezet. maar het klikt geweldig op de grond. Ik ben geen geweldige ruiter en heb ook geen ervaring met jonge paarden dus nu hij ingereden wordt en wat meer zelfvertrouwen heeft probeert hij graag uit. Ik heb net als jij bedacht dat het beter was hem te verkopen hij is een zenuwpees net als ik en die twee samen lukt op dit moment niet. ik heb me zo ziek gevoelt van verdriet en misselijk van de gedachte zonder hem te moeten zijn dat ik nu toch besloten heb om dan maar nog meer begeleiding en nog meer geld te investeren. Ik ga niet opgeven ik denk niet dat er veel paarden zijn waarmee het zo klikt en we hebben al zoveel overwonnen.Ik snap je twee strijd. Misschien moet je het proberen en ervan uitgaan dat het goed komt.Ik zag dat je iets schreef over kinderen en werk. Ik werk ook fulltime en heb drie kinderen. Ik rijdt op andermans paarden op dit moment en probeer mijn angst voor moeilijkere paarden te overwinnen. Het is niet makkelijk want ik schijt echt in mijn broek als ik op hem zit. Maar als de liefde- de klik zo diep zit krijg je zeker spijt als je opgeeft.( Dan van mij is ook geruind en het gaat al zoveel stukken beter.) Ik wacht al anderhalf jaar ik kan nog wel een half jaar wachten. Ik had bijna opgegeven maar ik kan hem niet verkopen dus dan zal ik maar moet leren rijden.
Ik ben niet zo voor verstands keuze als je hart eraan kapot gaat. Misschien zal je hem uiteindelijk toch moeten verkopen maar dan ben je er ook beter aan toe bij die tijd. Ik weet niet wat de toekomst brengt maar als we nu opgeven dan weten het nooit.
Veel sterkte met je keuze.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:14

kun je m niet overnemen (indien dat niet veel geld kost) en dan proberen een goede plek voor hem te vinden? Kun je je tijd nemen zonder druk van buitenaf.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 01:41

Moeilijk probleem hoor,ik beneid je niet Ach gut

Terug geven is in jou situatie denk ik toch de beste optie,hoe moeilijk het ook is.
Een moeilijk paard met exceem vraag veel aandacht en dat is iets wat je zegt in de toekomst minder te kunnen bieden.
Je hebt nu al een paardje en door gebrek aan evt financien en tijd gaat zij erbij inschieten.Dat zou tegenover je eigen paardje niet helemaal eerlijk zijn.

Ik wens je enorm veel sterkte met je beslissing...

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 10:43

Jennasilver, je verhaal raakt me echt en is zo herkenbaar! Je had me bijna meteen overtuigd in mijn keuze, maar als ik dan ook weer de reakties van andere lees weet ik dat daar ook heel veel waarheid in zit....Zucht....

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:04

He Rissa

Je moet doen wat voor jouw het beste is. Met welke beslissing kan je leven. Ik had die van mij al te koop aangeboden. Hij heeft geen lichamelijke problemen maar is gewoon jong ( en heeft ook veel pit) en houdt van uitproberen. Ik ben best een bange schijt en schrok elke keer van hem dus werd ook steeds banger. Maar ik heb deze week elke dag les en vandaag ging het goed. Ik moet leren beter te rijden. Doordat ik eigenlijk alleen maar dezelfde paarden rijdt( en dat gaat wel goed) heb ik niet goed leren rijden. Maar daar ga ik nu aan werken. Ik snap je gevoelend helemaal.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 19:12

Heel veel sterkte met je beslissing.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:15

Thanks,

Heb vanmiddag ook weer de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan rijden. Deze keer zonder vooraf longeren...
Hij was super braaf, ook toen hij even alleen op stal moest staan. Niet gillen of gek doen.
Tuurlijk was het wel erg warm en merkte ik dat als ik hem wat meer wilde laten werken hij wel iets chagarijnig werd. Heb maar 20 minuutjes gereden en heb de galop overgeslagen.
Achteraf als goedmakertje een heerlijk verkoelende douche voor ons beide, meneer vind het schijnbaar erg grappig om met zijn neus in de waterstraal te staan Haha!. Hij genoot duidelijk van alle aandacht.
Maar zijn lieve meewerkende gedrag van afgelopen week maken de keus dus steeds moeilijker.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:32

Wanneer moet je nu een keuze hebben gemaakt?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:38

Ik heb tot vrijdag om te beslissen en dan gaat hij in de verkoop, als ik dus nee zeg.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:40

Ik hoop dat je een beslissing kan maken waar je achter kan staan. Heel veel sterkte gewenst!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:43

Dank je.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:52

Stel dat je m zou houden, kan je hem dan voor een goedkoop bedrag overkopen? En met het overige bedrag begeleiding zoeken?

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 21:02

De eigenaresse heeft een bedrag in haar hoofd en ik denk niet dat ze hem voor minder weg wil doen omdat ze dat geld nodig heeft ivm haar schulden. Tja wat is goedkoop... Zij heeft zelf veels te veel voor hem betaald toen zij hem kocht.
Ik heb trouwens hulp aangeboden gekregen van degene die mij de clinic werken aan de lange lijnen heeft gegeven. Dat lijkt me wel ontzettend leuk.
Maar eerst beslissen of hij blijft of niet.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 21:03

Je hebt iig iets achter de hand als je het wel doet.
Succes!

Jennasilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:32

De trainer van mijn paard helpt me weleens met mijn paardje. Maar ik begrijp hem niet zo goed( hij spreekt spaans) en in mijn angst deed ik alles wat ik niet moet doen. Nu heb ik een meisje die me vandaag geholpen heeft en het ging goed. Ik heb de lat ook laag gelegd een paar rondjes in de bak en met een tevreden gevoel afstappen. Ik heb superveel zin in morgen en heb er weer vertrouwen in. Toen ik hem even wilde verkopen was hij changarijniger dan ooit. En nu ik weer hoop heb voor ons tweeen is hij weer superlief. Hij voelt mijn stemming ook altijd aan. Ik denk dat de juiste begeleiding wel verschil kan maken. Iemand die je angst begrijpt en geduld met je heeft. Hopelijk kan je voor vrijdag een rustig besluit nemen

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:06

Zo'n beslissing is idd hartstikke moeilijk. Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik heb van januari tot juni een haflinger gehad, hij was mijn eerste eigen paard. Op een gegeven moment begon ik te twijfelen of ik hem wel zou houden, gezien de kosten die is allemaal maar net kon betalen, en ook vanwege het paard zelf, ik misde iets bij hem. Was niet helemaal mijn type maar wel een ontzettend lief paard. Hij was nog jong dus hoe die met rijden word weet ik niet.
Toch maar de knoop doorgehakt en hem op internet gezet, er werd geboden door een aantal mensen maar toch kon ik het niet aannemen, in de tussentijd ging ik er steeds meer over twijfelen; wel of niet verkopen. Ik had hem weer van internet afgehaald.
Maar na een paar weken had ik hem toch maar weer op internet gezet, ik had er met een aantal mensen overgepraat en die zeiden ook dat ik hem beter kon verkopen.
Uiteindelijk heb ik hem geruild tegen een ander paard bij dezelfde oude eigenaar, toevallig kon dat. Ik ging diezelfde dag meteen kijken en kwam toen het paard tegen dat ik nu heb. In het begin is het hartstikke moeilijk, je denkt constant aan het oude paard terug. Maar ik ben blij met me beslissing, dit paard is veel meer mijn type, en dit is ook een totaal ander ras (kwpner). Dat toch meer bij mij past, ook kwa grootte spreekt het mij meer aan.

Ik snap jou situatie dus zo ongeveer wel een beetje, maar als ik zo jou verhaal lees denk ik ook dat je hem maar beter kunt verkopen. Je zegt zelf dat je er niet op durft te rijden, daar zou eventueel nog een oplossing voor zijn; doorzetten en goede les nemen en erop trainen dat het uiteindelijk goedkomt, maar die zekerheid heb je niet (dat het goedkomt).
Je weet ook nog niet of je het in de toekomst kan betalen.. dus ik zou zeggen; Verkopen.
Het is moeilijk in het begin, maar geloof me; Daar kom je wel overheen en uiteindelijk besef je dat je de juiste beslissing hebt genomen.
Denk er goed overna, en kun je idd niet vragen of je wat langer denk tijd mag hebben?

Veel succes met je beslissing!`

(Sorry als er al een beslissing is genomen maar ik heb alleen het begin van de topic gelezen).

P.s. Die haflinger had ik o.a. weggedaan wegens de financiele kant, ik heb nu dus een ander paard maar die staat op een andere stalling waar het goedkoper is.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:11

Heb je een keuze kunnen maken? Sterkte

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:20

Gister wist ik het zeker....Hij mocht blijven....maar vandaag ben ik weer ontzettend aan het twijfelen....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:22

Ik wens je heel veel sterkte! Ik denk dat het verschrikkelijk is zo'n keuze te maken. Nogmaals sterkte!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:48

't is echt om een maagzweer van te krijgen. Ik hecht me echt veels te veel aan dieren....

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:50

dat ken ik, ik ken alleen de situatie niet van jou, heb ik niet meegemaakt. Alleen wanneer dieren ingeslapen moesten worden omdat ze pijn leidden..
Ik weet niet of je eens een lijstje hebt gemaakt met de voors en naas van houden?
Ik wens je heel veel kracht toe.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:29

Dank je

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 18:13

Heb na een heleboel wikken en wegen, voor en tegen lijstjes, gespreken met andere mensen en een heleboel hoofdpijn eindelijk een besluit genomen.....

Vanaf vandaag is Baikal in mijn bezit.
Ik kon het gewoon nog niet opgeven met hem.
Iedereen bedankt voor het geven van advies en het delen van jullie ervaringen !

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 18:28

Niemand zal zeggen dat het geen weloverwogen besluit is geweest. Ik wens je ontzettend veel plezier met dit paard!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 18:30

Dank je wel.