Zwanger zijn en rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

UrbanL

Re: Zwanger zijn en rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:09

capraibex70 schreef:
Paarden staan aan huis, dus ik hoef gelukkig niets uit te lenen. Het is voor iedereen natuurlijk weer anders, het gaat er mee nu om, dat ik graag van iedereen hoor hoor zij het hebben gedaan. Het is voor mij allemaal nog maar afwachten, misschien kan ik rijden, misschien ook niet. De gezondheid van het kindje staat uiteraard voorop!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik aan stal een goede ruiter had gehad die mij beviel was hij wel nog gebleven. Helaas was dit niet zo en ik twijfelde of ik erna nog fanantiek wilde rijden. Nu was het perfect hij in conditie en op wedstrijd en ik lekker de rust.

Als ik dat niet deed was het aanhouden een te kostbaar iets. Ook al stond hij aan huis als ik niet rij is het zonde van het geld.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:19

Wij hebben alleen maar fokmerries en die hebben hun sportcarrière al achter de rug, dus dat "probleem" hebben wij niet. Voor het jonge spul hebben we al springruiter gevonden om 'm straks te gaan starten.
Voor de goede orde, ik ben (nog) niet zwanger, maar daar komt hopelijk snel verandering in!

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:26

Ik heb nog een maandje of twee doorgereden, op het gemakkie. Dat ik er mee stopte had meer te maken dat mijn paard erg ziek werd. Zolang het lekker voelt, vooral blijven doen. Bewegen tijdens de zwangerschap, zolang het kan, is alleen maar heel goed!

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:30

Ik ben toen ik er achter kwam dat ik zwanger was gelijk gestopt met rijden.
Maar dat kwam denk ik omdat ik nog niet zo lang een verzorgpaard had en die vertrouwde ik
nog niet voor de volle 100 % en die had nog wel eens het leuke idee om aan de kletter te gaan
met mij de op dus ben ik gelijk gestopt.
Maar zo ver ik weet kan je lekker door rijden, je merkt van zelf wel wanneer het niet meer gaat.

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:34

Ik zou overigens, als je eenmaal een aardige buik hebt, wel voor goede ondersteuning zorgen! Zo'n speciale stevige band om je buik. Je broek open en de boel maar laten hangen, lijkt me niet zo'n pretje! Knipoog

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:35

Ik heb ook door gereden tot het niet prettig meer was. Was met een maand of zeven zo dik dat ik er niet eens meer op kon komen.
Volgens mijn gyneacoloog kon het ook helemaal geen kwaad. Was zelfs goed voor de ontspanning. en de baby is goed beschermd door het vruchtwater. Ik had destijds wel een paardje wat ik voor de volle honderd procent vertrouwde. Had het anders waarschijnlijk niet meer zo lang vol gehouden.
Veel succes met zwanger worden capraibex.....

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:36

Ik ga het gewoon maar ondervinden! Zal ik mijn buik-to-be maar inbandageren?

Gizsmootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:39

capraibex70 schreef:
Zal ik mijn buik-to-be maar inbandageren?

Heb het nooit geprobeerd maar misschien helpt het wel Knipoog

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:39

capraibex70 schreef:

je kan wel ter versteviging van je buik een zwangerschaps uhm hoe noem je zoiets... band ofzo? omdoen

kun je gewoon kopen bij de prenatal en ze zijn er ook nog met hele leuke printjes erop en in wel 10 kleuren Haha!

maar als je eenmaal zwanger bent,verwachten we natuurlijk wel fotos enzo Haha!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:41

capraibex70 schreef:

ik heb uiteindelijk een belly belt gekocht en dat is zeer prettig als je buikje wat groter word, dit ondersteund je buik en je rug....vooral fijn bij inspanning...
al kun je het natuurlijk ook met bandage's proberen incl onderlappen hi hi

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:41

en als je nu een buik hebt, hoe kom je dan in hemels naam op en je paard en er weer van af, is dat niet onwijs moeilijk Bloos

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:44

Malih, deze dame gebruikt nu al een krukje: prettiger voor het paard en straks ook voor mij! Er af, doen we straks met zo'n opblaasbare vliegtuig glijbaan, of we laten de loonwerker met de shovel komen!
Er komen alleen foto's als ik mooier word van het zwanger zijn Knipoog

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:46

Het lieft had ik doorgereden tot een paar weken voor de bevalling.. maar helaas mocht ik om medische redenen vanaf 2,5 maanden al niet meer rijden..
Heb het aan mijn bekken... Mag bijna niets meer bij mijn paarden.. alleen nog vertroetelen.. zoals het er nu uitziet mag ik in totaal een jaar niet rijden.. Ik hou me hier maar braaf aan.. in de hoop dat ik na mijn bevalling er zo snel mogelijk weer op mag..
Maar af en toe zit ik mij wel te bedenken.. hoe had ik met deze buik er in godsnaam afgekomen Clown

Maar je moet doen waar je je goed bij voelt..
In het begin van mijn zwangerschap echt heel in het begin Tong uitsteken heb ik gewoon elke dag dressuursmatig getraind..heb ook nog bij Laurens van Lieren gereden..

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:49

opstapje gebruiken is wel z9o handig!

verder is het net als skieen, rijden op zich kan geen kwaad, als je maar niet valt!
ik heb destijds daarom ervoor gekozen om niet meer mijn verzorgpaard te rijden, maar een lief manegepaardeje, en alleen binnen en niet springen.

op die manier heb ik doorgereden tot 24 weken. toen ws het niet meer prettig en je moet goed luisteren naar je eigen lichaam.

ik heb een ruime turnbroek gekocht, 2 maten groter dan normaal en het elastiek vervangen door knoopsgatenelastiek.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 10:49

Heb je bekkeninstabiliteit gekregen? Tjeetje, da's ook wat, wat is de prognose, komt het weer helemaal goed?

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:53

als ik mij netjes aan hun regels hou schijn ik er met een jaar vanaf te zijn ..... hoop ik

hoe lang ben je zwanger?

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:55

Ik heb doorgereden tot 17 weken zwangerschap.
Ik had altijd in mijn achterhoofd "stel dat er iets gebeurd", want laten we wel wezen hoe mak ook ieder paard kan schrikken en stel je voor dat je eraf kukelt en daardoor komt de bevalling veel te vroeg opgang of je krijgt een miskraam.
Ik zou mezelf dat nooit kunnen vergeven, als je kiest voor een kindje ben je daar vanaf dag 1 zwangerschap verantwoordelijk voor.
Nu kun je natuurlijk zeggen "je kunt ook van de trap vallen of van de fiets of iets dergelijks", maar de trap of de fiets doen uit zichzelf niet iets waardoor dit zal gebeuren, een paard is een leven wezen en kan overwacht op iets reageren.
En ook gevorderde ruiters kunnen eraf vallen, dat zie je wel aan Anky en Albert Zoer en al de gewone ruiters onder ons die doorlopend op bokt staan wegens een val.
Ik had op een gegeven moment zoiets van "waar ben ik mee bezig?" het kindje in mijn buik gaat nu voor die wil ik onder geen enkele voorwaarde in gevaar brengen en dus ben ik na 17 weken gestopt met rijden.
Ulf heeft heerlijk een hele tijd vakantie gehad, in de wei gelopen, werd lekker geborsteld etc.
Ondertussen is ons dochtertje alweer bijna 9 maand oud en rij ik weer met een gerust hart Lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 10:59

De vriendin van mijn vriend zijn broer verwacht haar kindje in Oktober maar is 2 maanden geleden gestopt met rijden. Ze wil het risico niet nemen, van stel dat er wat gebeurt. Ook moet ze al telkens haar heupen en spieren van de dijen met zalf in smeren voor de spieren. Haar spieren zijn te sterk en als zij door zou rijden tot het eind kwam het niet goed.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:04

sabine1985 schreef:
capraibex70 schreef:

je kan wel ter versteviging van je buik een zwangerschaps uhm hoe noem je zoiets... band ofzo? omdoen

kun je gewoon kopen bij de prenatal en ze zijn er ook nog met hele leuke printjes erop en in wel 10 kleuren Haha!

maar als je eenmaal zwanger bent,verwachten we natuurlijk wel fotos enzo Haha!

bedoel je een buikband zo een ding geeft absoluut geen steun hoor.. ik heb er 8 en ik draag ze omdat zwangerschaps kleding te groot is.. begint bij maat 36 en ik heb maat 32/34 dus draag nu jogingbroeken met een normaal shirt en dan daarover een buikband..maar die dingen ondersteunen niet is gewoon een kleding stuk..
Wat wel helpt is een bekkenband.. maar die zijn niet gewoon te verkrijgen en als je ze medische niet hoeft te dragen zou ik dat ook zeker niet doen.. het verslapt je spieren..
Het is dat ik hem elke dag MOET dragen i.v.m mijn bekkeninstabiliteit maar zodra ik thuis even op de stoel zit gaat hij af om toch mijn spieren in beweging te houden..

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:07

Ik ga het gewoon allemaal ervaren, het wel of niet paardrijden!

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:08

ben je nu zwanger of nog niet?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-08 11:16

Nee (nog) niet, ik hoop dat snel wel te zijn, maar da's natuurlijk niet in te schatten.

Michaela38

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:24

De banden van de prenatal zijn idd alleen voor het mooie zeg maar. Er zijn wel broeken met een ingebouwde buikband die heel veel steun geven. Ik kreeg er 1 toen ik bij de tweede zwangerschap op het eind bijna niet meer kon lopen, mijn heupen begonnen erg zeer te doen! Gelukkig geen bekkeninstabiliteit aan over gehouden.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:25

Ik heb tot 16 weken zwangerschap doorgereden.
Wij maken alleen buitenritjes en dat was gewoon niet prettig meer.
Verloskundigen adviseren om zeker met 20 weken te stoppen, omdat je kind zeker goed beschermd wordt door je vruchtwater, echter na 20 weken wordt je kind groter in verhouding tot je vruchtwater waardoor die bescherming niet meer optimaal is.

Iedereen moet vooral doen waar hij/zij zich prettig bij voelt, dat voorop, maar ALS het een keer misgaat, dat vergeef je jezelf nooit.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 11:26

Hoi,
Ik ben nu bijna 20 weken en ik rij nog steeds. Ik rij niet iedere dag en ik rij ook niet meer zonder zadel Lachen
Het rijden gaat nog prima. Als ik in de bak rij voel ik weining, maar met een buitenrit voel ik het wel een beetje. Vooral als je je buikspieren moet gebruiken. Zaterdag heb ik mijn laatste endurancewedstrijd. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat verlopen. Ik ga het gewoon proberen, het is maar 30 km.
Ik ben niet zo bang dat ik er af val. De kans dat ik van mijn fiets val is nog groter. Maar het kan altijd gebeuren idd.

O,ja ik heb een hele lekkere paardrijbroek van de decathlon. Een hele goedkope van 20 euro geloof ik, maar hij rekt super Knipoog