alweer een vraag over opzegtermijn

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LS_

Re: alweer een vraag over opzegtermijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:17

ik weet niet hoe dat zit in nederland, maar die man kan je dus echt niets maken hoor, in belgië althans Vork
ik ben ook weggegaan op mijn stal omdat ik ruzie had met de staleigenaars, ik had wel een contract en daarin stond dat ik een maand opzeg kreeg.
nu is toen mijn vader gewoon gaan zeggen dat we die maand niet willen en we daar dus ook niet voor gingen betalen en zij waren daarmee akkoord.
dan is er niets aan de hand uiteraard..
maar mijn vader zei, ook al gaan ze er niet mee akkoord dat we die maand niet willen betalen, ze kunnen ons toch niets maken. een rechtszaak spannen kost al heel veel geld dus dan zou onze maand opzeg daar naar gaan, dan maken ze alleen maar verlies.
de staleigenaar kan dus maar beter gewoon niets doen, hij kan niet zomaar een deurwaarder langssturen hoor Knipoog
geen zorgen, daar hoor je niets meer van.
en al gaat hij je zwart maken bij andere mensen, het is jouw woord tegen het zijne Lachen

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:17

Ja hier is alles wel correct geregeld Knipoog

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:19

love_bichke schreef:
ik weet niet hoe dat zit in nederland, maar die man kan je dus echt niets maken hoor, in belgië althans Vork
ik ben ook weggegaan op mijn stal omdat ik ruzie had met de staleigenaars, ik had wel een contract en daarin stond dat ik een maand opzeg kreeg.
nu is toen mijn vader gewoon gaan zeggen dat we die maand niet willen en we daar dus ook niet voor gingen betalen en zij waren daarmee akkoord.
dan is er niets aan de hand uiteraard..
maar mijn vader zei, ook al gaan ze er niet mee akkoord dat we die maand niet willen betalen, ze kunnen ons toch niets maken. een rechtszaak spannen kost al heel veel geld dus dan zou onze maand opzeg daar naar gaan, dan maken ze alleen maar verlies.
de staleigenaar kan dus maar beter gewoon niets doen, hij kan niet zomaar een deurwaarder langssturen hoor Knipoog
geen zorgen, daar hoor je niets meer van.
en al gaat hij je zwart maken bij andere mensen, het is jouw woord tegen het zijne Lachen

kijk dat is toch fijn om te horen Haha!
hij heeft sowieso mijn adres geeneens, maarja als die echt wat zou willen doen zal die daar wel op een of andere manier achter kunnen komen. hij wou ook beslag laten leggen op mn paard hahaha Rolleyes
Hij is niet goed bij zn hoofd Haha!
bovendien staat het paard nergens op mijn naam dus mn paard zullen ze nooit vinden Cool

LS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 18:30

ach, hij probeerde je gewoon bang te maken.
goed dat je je daar niets van hebt aangetrokken Knipoog

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 20:38

love_bichke schreef:
ach, hij probeerde je gewoon bang te maken.
goed dat je je daar niets van hebt aangetrokken Knipoog

ja ik weet wel zeker dat dat de hele intensie was ja. hij dacht dat we jonge naieve meisjes waren die wel bang zouden worden van zulke dreigementen. maar helaas voor hem Knipoog

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 17:08

Alhoewel het niet netjes is om zo kort van te voren weg te gaan denk ik wel dat je in je recht staat. Als er niets overeengekomen is qua opzegtermijn (mondeling of schriftelijk) is er imo ook geen opzegtermijn. Natuurlijk krijg je dan een ja-nee situatie waarin de staleigenaar zal zeggen dat je er wel vanaf wist etc. Het is dus maar net de vraag hoever je wilt gaan. Ik denk echter niet dat de staleigenaar je iets kan maken.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 19:42

Geloof het of niet maar juist het niet oplaten stellen van een contrat werkt in jou nadeel.
Een mondelinge overeenkomst is net zo bindend en nu kan de stalhouder er van maken wat hij wil.

Hij kan ter plekke verzinnen dat hij nog 3 maanden stalgeld van je krijgt om maar even wat te noemen en dan rest jou niets anders dan die te betalen voor je je paard meekrijgt.

Veel paardeneigenaars denken dat ze beter uit zijn zonder contract maar geloof me werkt alleen maar tegen je.

Overigs vindt ik het niet netjes van je dat je terwijl je weet dat je 1 maand opzegtermijn hebt zo maar weg wilt gaan zonder iets te zeggen, hij is meschien niet netjes maar vind ik zo op jou manier ook niet.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 00:49

leest niemand dat ik zeg dat ik opeens een stal heb gevonden waar ik terecht kan en dat ik heus niet expres pas zo laat iets laat weten dat ik weg ga?

het maakt ook niet meer uit ik ben toch al verhuisd.

hoe wou hij aantonen dat hij stalgeld van me krijgt dan?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:05

Marcella_M87 schreef:
leest niemand dat ik zeg dat ik opeens een stal heb gevonden waar ik terecht kan en dat ik heus niet expres pas zo laat iets laat weten dat ik weg ga?

het maakt ook niet meer uit ik ben toch al verhuisd.

hoe wou hij aantonen dat hij stalgeld van me krijgt dan?

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar het tegenovergestelde geldt ook.
Kun jij aantonen dat je hebt betaald!?

Ik denk ook niet dat jij het netjes had gevonden als hij 1 week van tevoren had gezegd dat jij weg moest.
Dan had je waarschijnlijk wel gebruik gemaakt van zijn opzeg termijn.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 01:43

Ik moet zeggen dat ik er iedere keer weer van sta te kijken hoe onbeschoft mensen zich durven te gedragen.

Ik heb weet ik hoe lang rondgelopen op een stalling, eerst om een paard te verzorgen, en daarna met mijn eigen paard. Nooit een contract gezien, nooit regels te horen gekregen. Ik WIST gewoon dat ik een maand opzeg termijn had. Nu heb ik mijn nieuwe stalling op woensdag besproken en ben op vrijdag vertrokken. Ik ben naar de eigenaresse toe gegaan en verteld dat ik vertrok, maar er wel bij verteld dat ik de hele komende maand nog zou betalen. Ja, dat heeft me een maand extra stalhuur gekost, het zei zo...

Dat een ander zich niet aan afspraken houdt, wil niet zeggen dat jij dat dan ook maar moet doen. Iedereen vind het altijd heerlijk als er ergens 'weinig regels zijn'. Vervolgens word dat tegen een stalhouder gebruikt als die eens in zijn recht staat. Tuurlijk, je kunt je paard opladen en weg gaan. Fatsoenlijk is het niet, je hoort je zaakjes netjes af te sluiten, met eer en geweten aan jezelf.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 08:53

Ik vind het ook niet echt netjes wat je nu heb gedaan. Je heb wel nu snel een nieuwe stal gevonden maar je moest daar toch niet direkt heen. Je kon toch ook je opzegtermijn vol maken op je oude stal en dan naar je nieuwe stal. Voor je stalhouder is het wel inkomsten. Die heeft er op gerekend zoveel te verdienen aankomende maand en nu heeft hij minder verdient terwijl hij misschien al wel kosten heeft gemaakt aan jouw paard (voer, stro, hooi)
Ik snap niet dat mensen hier zo onfatsoenlijk zijn om zo op te stappen.
Ik had op mijn vorige stal ook onenigheid maar heb in januari opgezegt en ben pas in februari van stal gewisseld.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 09:24

Het hangt ervan af wat afgesproken is.
ik heb me altijd netjes aan opzegtermijnen gehouden maar de laatste keer stond ik op een stal zonder opzegtermijn. Ik was niet tevreden en toen ben ik weggegaan, en dat heb ik ook pas 14 dagen van tevoren gezegd. ik wilde gewoon eerst een andere stal geregeld hebben.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 10:37

Napie schreef:
Ik vind het ook niet echt netjes wat je nu heb gedaan. Je heb wel nu snel een nieuwe stal gevonden maar je moest daar toch niet direkt heen. Je kon toch ook je opzegtermijn vol maken op je oude stal en dan naar je nieuwe stal. Voor je stalhouder is het wel inkomsten. Die heeft er op gerekend zoveel te verdienen aankomende maand en nu heeft hij minder verdient terwijl hij misschien al wel kosten heeft gemaakt aan jouw paard (voer, stro, hooi)
Ik snap niet dat mensen hier zo onfatsoenlijk zijn om zo op te stappen.
Ik had op mijn vorige stal ook onenigheid maar heb in januari opgezegt en ben pas in februari van stal gewisseld.

ach hij voert toch amper, dus zoveel zal die er niet aan verliezen, dat heeft ie al die tijd waarschijnlijk al ingehouden.
en ik ga me paard echt geen maand langer daar laten, wetende dat ze niet krijgt waar ik voor betaal en hoor te krijgen.

dan ga ik natuurlijk geen enkel fatsoen terug tonen, hij kan de pot op Vork
kan me verder ook weinig schelen als hij ermee in de oliebol komt, mijn paard staat er nu super bij en toont ook een stuk gelukkiger Haha!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:00

Hoop voor jou dat het opgelost is, ik als staleigenaar had het er niet bij laten zitten, meschien is hij niet goed bezig maar vind ik van jou ook niet, de manier waarop je er over praat vindik niet netjes.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 20:13

hij kan me toch niks maken dus ik wens hem veel suc6

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:11

Misschien niet, maar daarmee is je gedrag naar hem toe niet gerechtvaardigd. Als je teveel dit soort mentaliteit vertoont, kon je dat ook nog wel eens een keer terugkrijgen.....

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 00:36

het is geen misdaad ofzo, je kan het ook overdrijven zeg.

ik hoor bijna niemand klagen over het feit dat de paarden niet de verzorging krijgen die ze horen te krijgen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 02:45

Ik zou als stalbaas echt een deurwaarder achter je aan sturen. De kosten daarvan zijn namelijk voor jou als je niet oppast.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 08:10

Bij ons op stal krijg je gewoon je spullen niet mee, als je je eindafrekening nog niet betaald hebt. Je betaalt als je komt ook de kale boxhuur als borg, dus dat is eigenlijk de laatste maand.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 10:42

Vjestagirl schreef:
Ik zou als stalbaas echt een deurwaarder achter je aan sturen. De kosten daarvan zijn namelijk voor jou als je niet oppast.

dr staat toch al overal in dit topic dat hij dat niet kan doen?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 10:55

Het is niet waarschijnlijk dat hij dat doet, maar ik zou er niet zo zeker van zijn dat hij het niet zou kunnen doen. Bij het huren van onroerend goed (een stal) is een opzegtermijn van 1 maand de norm, zeker omdat de huur per maand wordt voldaan is het best mogelijk dat hij bij een rechtbank gelijk zou krijgen dat hij daar recht op heeft. Of hij zin heeft in dat traject kun je je afvragen, de kans is groter dat hij bij collega's jouw naam noemt als niet zo gewenste klant. Zeker de nette stalbazen houden niet van mensen die zomaar willen vertrekken zonder opzegtermijn.....
Bij een verhuizing is het vrij normaal dat je een maand dubbele lasten hebt, het is jouw keuze om te verhuizen, dus zijn de financiële consequenties daarvan ook voor jou.
Het niet naar jouw wens voeren/verzorgen van de paarden is iets dat hier onafhankelijk van staat. Heb je hem daar wel over aangesproken? Of was het het bekende geroezemoes op stal zonder dat iemand actie onderneemt? Wanneer hij echt slecht zorgt voor de paarden kan dat een reden zijn om op staande voet te vertrekken, maar dan moet er echt heel wat aan de hand zijn en dat moet je hard kunnen maken.

Marcella_M87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-08 11:43

de tijd zal het leren Knipoog

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 11:49

Lynn_Nikita schreef:
niet erg netjes om zomaar te gaan op zo`n korte termijn
ook al is het niet afgesproken, ik zou we uit beleefdeheid een maand van te voren melden, niet een week van te voren

juridisch kan hij je niks maken, als hij het zwart doet en je niks ondertekend hebt, maar netjes is het niet

ik heb dit ooit ook wel eens aan de hand gehad.
heb het toen nagevraagd bij mijn bijrijdster
die is rechter, en die zei dat de meeste niet weten dat je ten alle tijden een opzegtermijn hebt ook al heb je niets getekend.

en ook nog vind ik het niet netjes als je ineens weg zou gaan, tenzei er wat gaande is bijvoorbeeld je paard verwaarloosd word geen eten krijgt of wat dan ook.

gr