Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)flyfly schreef:Ik heb een vraag.
Als ik een keer een buitenritje wil maken met mijn vriendin, zij woont hier net over de grens in Duitsland. Wat moet ik dan bij me hebben aan papieren voor mijn paard behalve haar paspoort??
Of wordt er niet gecontrollerd aan de grens?? Ik wil natuurlijk niet voor verassingen komen te staan als ze me onverhoopt aanhouden. En moet je ook iets bij je hebben tijdens het rijden in Duitsland?? Ik ben hier heel benieuwd naar.

Esther schreef:Als je je paard dezelde dag weer mee terug naar Nederland neemt dan hoef je geen gezondheidsverklaring te hebben!
(Anders moet ik iedere keer als ik in het bos ga rijden er een hebben, paard staat in grensgebied)
Je mag je paard gewoon mee over de grens nemen en ook weer mee terug dezelfde dag. Wel paspoort meenemen iig in de auto, met buitenrijden lijkt me dat niet echt handig.
Vergunning hangt af van het gebied waar je gaat rijden, neem aan dat je vriendin wel weet of dat nodig is in het gebied waar jullie gaan rijden. Het is niet standaard in Duitsland dat je een vergunning nodig hebt. Net als in Nederland is het in het ene gebied wel nodig en het andere niet.
Volgens mij geldt je eigen WA verzekering ook gewoon in Duitsland.
Mijn paard 'woont' in Duitsland en ik heb geen extra verzekering afgesloten iig. Edit: zelfde stal als de zus van Luxje..
Citaat:Aanhangwagen
Als u een autoverzekering met WA-dekking heeft dan is uw aanhangwagen automatisch meeverzekerd. Als uw auto all-risk verzekerd is, moet u hiervoor apart een verzekering afsluiten.
Sinds een aanhangwagen die zwaarden dan 750 kg is/mag wegen een kenteken heeft, moet u in het buitenland aan kunnen tonen dat er een verzekering voor is afgesloten. Dit is alleen mogelijk door middel van een groen kaart. Heeft u deze nog niet, geef dit dan door aan uw verzekering.
beantsje schreef:Ik heb een mailtje gestuurd aan PVE wat ik zou moeten doen als ik wekelijks zou gaan lessen in duitsland (ik woon vlak bij de grens).
Normaal gesproken zou ik een gezondheidsverklaring nodig zijn. Maar dat is elke week natuurlijk niet haalbaar.
Bij het PVE weten ze het ook niet; ik moet maar contact opnemen met de VWA en proberen met hun iets te regelen...
Wordt vervolgd!
Esther schreef:Mijn paard staat net over de grens in Duitsland, wij rijden altijd in het bosgebied in Nederland, vaker dan 1 keer in de week.
De stalhouder vertelde dat als je maximaal voor een paar uur over de grens bent je dat mag zonder gezondheidsverklaring oid.
Ik neem aan dat hij dat wel heeft uitgezocht omdat hij bedrijfsmatig bezig is en regelmatig buitenritten maakt met mensen in het NL bos.
Dit geldt ook wanneer je met auto en trailer (met paard) de grens over gaat voor een korte periode.
Een van mijn vorige stalhouders ging ook altijd in Duitsland lessen, ook nooit wat geregeld en nooit problemen gehad.
Citaat:jawel, maar dan moet u elke 10 dagen een certificaat of uw paard in Duitsland stallen.
flyfly schreef:Misschien moet ik wel niet zo bang zijn.
. Daar heb je geen gezondheidsverklaring, zegel of penning voor..