bodyprotector?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovey_ou

Re: bodyprotector?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 12:09

licht eraan. Als ie niet goed zit vind ik hem niet nodig aangezien het dan gevaarlijker kan zijn als zonder bp. Bij springen vind ik hem niet echt nodig als je niet hoger als 40 cm spring Vork
maar goed zelf zou ik hem wel dragen bij crossen en springen.

Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:50

ik heb zelfs korte tijd geleden een bodyprotector aangeschraft omdat ik een beetje bang werd op mijn pony en hij mij er bijhoorlijk af kon gooien.
ik moet zeggen ik voel me een stuk veiliger en zekerder dus voor mij helpt het zekerweten.
Ik denk ook dat het echt veiliger is maar ik snap ook wel als je het niet wilt ofzo.
en het zit trouwens echt niet zo verschrikkelijk als dat veel mensen beweren

Dimy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:53

Hangt er vanaf wat voor pony je hebt. Mijn pony bokt niet, steigert niet, dus heb ik er geen een nodig. Maar als jou pony dat wel doet, en je zit niet vast in het zadel,of als je een pony gaat inrijden, zou ik het wel doen.

Haffielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 16:14

Ik heb er eigenlijk altijd een om hoor, of hij nou heel rustig is of niet. Ook voor de gemoedsrust van mijn ouders

GaitMonster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 18:54

Ik heb er geen. Ze zijn wel veiliger, maar of het lekker zit daar twijfel ik aan. Volgens mij word je heel erg in houding belemmerd.
Als je normaal valt van een paard duik je in elkaar, maar met een bodyprotector kan dat niet.
Maar net zoals een cap word het langzaam in elke tak van de paardensport verplicht ben ik bang.
Ik vind dat het voor mensen persoonlijk is om hem te dragen. De een vind het veiliger en de ander vind het niet nodig. Ik vind het eigen keus Knipoog

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:08

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 08-03-24 19:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 19:12

ik heb er zelf een, eerst had ik hem altijd om maar mijn houding gaat er zo erg door achteruit dat ik hem met dressuur niet meer om heb (behalve op nieuwe of wat 'onberekenbare' paarden, (als je begrijpt wat ik bedoel)) verder vind ik dat het met springen en cross o.i.d. verplicht moet worden. ik heb er dan ook altijd 1 om!!

ik ben blij dat ik er een heb!

KimberleyBos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 18:42

Met cross vind ik het wel nodig
met springen gebruik ik hem eigenlijk niet
met dressuur vind ik het niet nodig

xFlemming

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 21:45

Ik gebruik hem ook alleen bij het springen,

Jarax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:15

Ik heb geen bodyprotector, het is natuurlijk wel veiliger maar het zit zo lastig.

Karlijn_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:08

Als je een druk paard hebt is het wel handig.
Ik heb er ook eentje op stal liggen, ook al gebruik ik die weinig.
Als ik bv. het bos in ga, of ga springen oid. dan heb ik hem wel altijd om Lachen.
Met dressuur vind ik het alleen maar vervelend zitten.

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 18:14

Ik heb er ook één, ik vind het super. Ik heb hem alleen om met springen of in het bos ofzo. Het geeft mij een stuk veiliger gevoel met springen en die van mij zit heerlijk en absoluut niet in de weg.

excuses als; ''het zit niet lekker'' vind ik trouwens nergens op slaan tegenwoordig zijn er zóveel dat sommige echt als gegoten zitten maar dan kosten ze wel wat en tja je figuurtje wordt een beetje vierkant..

JoJoCadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:26

ik ben tegen een bodyprotector,
omdat ik mensen ken die ermee in galop r het zadel bleven haken en daardoor niet goed konden bewegen. en je kan er minder goed in bwegen dus klappen opvangen is moeilijker. maar als je valt breek je mindersnel wat zeggen ze . maar je nek breken kan wel nog en dat is erger. dus veel nut is het niet en je kan er niet goed mee functioneren. vind ik..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:31

Kijk is in het topic in mijn onderschrift: de laatste springfoto. Je paard zal maar weigeren en jij zal in die hindernis komen. Dan denk ik dat ik blij ben met mn BP Knipoog
Heb m met crossen dan ook altijd aan.

Daarbij komt: je kan er niet goed mee functioneren zegt iemand hier. Das niet waar. Je moet hem een beetje inrijden, hij moet iets bewegelijker worden, en JIJ moet ermee om leren gaan Knipoog en dat kan je enkel leren door te oefenen ermee te rijden..

Als je aan het zadel blijft hangen heb je een verkeerde maat. Met de goede maat is dit namelijk niet mogelijk. Dan was de BP te lang Knipoog

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-08 23:39

johanna84 schreef:
ik twijfel ook om er eentje aan te schaffen, ik wil rond september beginnen met mijn merrie zadelmak te maken.
veiligheid gaat voor alles, maar als ik me niet lekker op mijn gemak voel met dat ding, kan het ook een verkeerd effect hebben

Ik heb vorig jaar ook een BP aangeschaft toen ik mijn merrie in ging rijden. Ik had zoiets van "als ik er eentje koop lig ik er waarschijnlijk nooit naast, maar als ik er geen een heb, vlieg ik gegarandeerd Clown !"
Ik voelde me duidelijk veiliger met BP . Na een half jaar heb ik dat ding niet meer aangetrokken, gewoon omdat ze al die tijd vreselijk braaf was (is Knipoog ).

illousion

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 10:25

ik heb dr ook wel een alleen heb hem nog niet echt gebuikt,
denk dat er tog niets gebeurt. maar het is wel een veiliger gevoel natuurlijk.

Oehlalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 12:55

Ik rijd sinds een jaar altijd met een bodyprotector, een jaar geleden was ik keihard op mijn rug gevallen, en mn vader wou sindsdien dat mn zus en ik met een bodyprotector gingen rijden.
Eerst vond ik het helemaal niks, maar na een paar weken ben je er helemaal aan gewend.
Eigenlijk wil ik ook helemaal niet meer zonder rijden (mag ook niet) maar er zal net die ene keer wat gebeuren als ik zonder rijd.

En bij dressuur kan het net zo nodig zijn als bij springen, met dressuur kan je ook heel hard vallen..

Joyciiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 13:25

Bij het springen gebruik ik er wel 1,,
omdat je daar toch sneller valt ,, en dan op de hindernis kan belanden
met springen vind ik het wel nodig,,

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:22

Wat is een bodyprotector?

Stphnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:23

ik heb het tot nu toe alleen zonder bodyprotector gedaan. ik vind het onnodig alleen voor als je gaat race of springen of voor kleine kinderen. verder niet

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 17:31

In de cross is voor iedereen een bodyprotector verplicht, zelfs op tainingen.
Ik rijd ermee omdat ik bloedverdunners slik maar was zo dom om hem bij de Pa tijdens de Endurance van Onstwedde uit te doen vanwege de warmte.
Na 2 kilometer ben ik er gemeen afgebokt, met als resultaat een hersenschudding (niet erger dankzij de cap!) een gekneusde schouder en gekneusde ribben.
En ik kan je zeggen dat dat ZEER doet!!!
Nooit weer zonder dus................... had me weken ellende gescheeld!
Als hij goed past, wat een voorwaarde is, heb je er helemaal GEEN last van, kan hij NIET verschuiven maar je voor een heleboel ellende behoeden.

De opmerkingen van b.v. JoJoCadeau vind ik echt nergens op slaan!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 22:06

linky schreef:
De opmerkingen van b.v. JoJoCadeau vind ik echt nergens op slaan!

Als je 14 jaar bent, zie je bepaalde gevaren gewoon (nog) niet zo snel Knipoog !

*ajsmits, een bodyprotector is wat de naam zeg: een lichaamsbeschermer Clown .
Afbeelding

JoJoCadeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:29

de opmerking van sterre dat als je 14 bent je gevaren niet ziet. is bull oliebol!! jij kan niet voor mij bepalen wat voor gevaren ik wel en niet zie je weet namenlijk niet eens wie ik ben!!!
dus ik vind niet dat je dan dit soort opmerkingen kan maken en linky ik vertelde de ervaring die ik ermee heb gezien dat het ook kan tegen werken!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 14:53

Sterre @ die opmerking vind IK pas nergens op slaan. Zijn genoeg 14 jarige die een stuk meer gevaar zien dan mensen van 18+ . 14 jarige hoeven niet allemaal maar zo negatief worden neergezet : het zijn penny's, ze zien geen gevaren, zijn onverantwoordelijk. Zijn er volgens mij genoeg van 20/30 die zonder BP een paard in gaan rijden nietwaar? volgens mij ben ik op 13 jarige leeftijd toch echt neit zonder BP op het paard gezien dat ik toen inreed Knipoog want zonder vertikte ik erop te gaan.

Als je iedereen over 1 kam wil scheren, doe dat dan niet met het slechtste voorbeeld Lachen want zo valt iedereen te bevooroordelen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-08 16:11

Dames, wind je niet op Ach gut !

Mijn mening over JJC was gebaseerd op d´r schrijfwijze en die mening is niet veranderd na bovenstaande reaktie ("bull oliebol").
God-zei-dank is zij mijn kind niet en zal het dan ook aan mijn bips oxideren of zij al dan niet bepaalde gevaren ziet en wel of niet met PB rijdt Haha! .

*Smurffie, het was geenszins mijn bedoeling om alle 14-jarige als onverantwoordelijke Penny´s af te schilderen Knipoog .
Je hebt gelijk dat onverantwoordelijk gedrag bij alle leeftijdsgroepen voorkomt Lachen .