Hoi,
Het lijkt inderdaad wel of je pony gewoon komt vragen om met je te spelen. Misschien moet je dat dan ook maar eens proberen. Er zijn een heleboel aan spelletjes die je met je pony kan doen, door eerst wat grondwerk te doen. bv. Chase the tiger.(zweepje met plastic zakje eraan. Je leert hem door targetten het zakje aan te raken. Eerst vanuit stilstand. Nadien in beweging. Sommige paarden gaan het ding echt proberen te vangen. Super leuk voor speelse paarden. Wel belangrijk dat je hem leert dat hij niet in jou niet omver loopt en afstand respecteert. Dit zijn ook weer dingen die je eerst met wat grondwerk kan aanleren.
1 van mijn paarden had net hetzelfde probleem. Maar hij liep weg, zodra hij me zag. Ik ging dus vaak de wei in (bv. om te ontmesten) en wachte tot hij uit zichzelf naar me toekwam. Ik gaf hem dan soms een snoepje, soms wandelde ik gewoon verder. Na een paar dagen breidde ik dit uit door een touw rond zijn hals te leggen,belonen. en dan weer weg. Nadien halster aan, belonen, halster uit. Dit telkens zonder hem uit de wei te nemen.