Zal ik starten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: Zal ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:23

Ik pak meestal de eerste keren een klein buitenconcours met hekjes. Waarom? je hoeft ze niet van de andere paarden weg te rijden en op de kleine concoursen is niet zoveel te zien, met hekjes blijven ze ook wel in de ring over het algemeen. Binnen is vaak spannender, dan moeten ze ineens alleen een enge baan in met reclameborden en leuke boompjes of bloembakken enzo Haha! En het inrijden is buiten makkelijker, binnen moeten ze goed in de hand blijven als je met zijn twintigen in een 20x40 los moet rijden Knipoog
Maar goed, dat is mijn eigen voorkeur.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:24

chaatje16 schreef:
Hoi

ik zou als ik jou was lekker die onderlinge mee doen!! dat zeker.
Voor de B hebben willen ze inderdaad kunnen zien dat je op de letters rijd en de overgangen kunt maken. Als ik jou was zou ik nog ff goed gaan trainen met de galop. als ze eruit valt staat er een 4.. en dat is niks!

Als ze eenmaal goed loopt moet kilomerters gaan maken. Zo word ze het gewend en word ze minder bang. Eerste paar keer zou ze zeker om zich heen kijken van whoo wat is dit dan. Maar jij moet kalm blijven. als je een uur van te voren daar bent, haal je haar lekker uit de trailer en laat je haar rond kijken. Loop rondjes over het terrein, laat haar kijken. dan na 10 min. ga je haar aan de trailer vast zetten en kleed je jezelf aan. zo kan zij nog even rond kijken. en dan opzadelen, lekker inrijden, kijk maar hoe het gaat. komt vast goed!! Knipoog ( als ik jou was zou ik met binnenwedstrijden beginnen, dan is er minder te zien en meer geconsentreerd op jou.)

succes

Oke bedankt, daar heb ik zeker wat aan Haha!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 20:25

Urielle schreef:
Ik pak meestal de eerste keren een klein buitenconcours met hekjes. Waarom? je hoeft ze niet van de andere paarden weg te rijden en op de kleine concoursen is niet zoveel te zien, met hekjes blijven ze ook wel in de ring over het algemeen. Binnen is vaak spannender, dan moeten ze ineens alleen een enge baan in met reclameborden en leuke boompjes of bloembakken enzo Haha! En het inrijden is buiten makkelijker, binnen moeten ze goed in de hand blijven als je met zijn twintigen in een 20x40 los moet rijden Knipoog
Maar goed, dat is mijn eigen voorkeur.

Dat is ook waar, maar bij de onderlinge mag b in de omheinde bak waar wij ook altijd ponyclub hebben, dus dat is vertrouwd terrein Haha!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:32

Dat kan ook Haha!
Bedenk wel dat er paarden zijn die op vreemd terrein nog geen oor bewegen maar die als je thuis de tuinstoel een meter opzij zet volkomen van slag zijn Knipoog

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 20:45

Haha, Urielle; Hier is er precies zo 1! Vrachtwagens zijn thuis doodeng, concours; ziet ze ze nieteens

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-08 11:06

haha, ik heb zo het idee dat dat ook zo bij yesta zal gaan Lachen

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 13:20

leeneliefje schreef:
daar heb je zeker een punt Lachen
Alleen, bij ons in de kring, (oude ijssel) zijn niet zo vaak onderlinge Boos!

Ik zit ook bij kring oude Ijssel, en 30 juli en 3 augustus zijn er onderlinge bij de boleemruiters.
Zelf heb ik me ook te laat ingeschreven, enweet niet of ik dus nog mee kan doen,
maa rgewoon even mailen zou ik zeggen Lachen

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 11:16

oke bedankt Lachen
Alleen over het binnenseizoen.
Ik kan dan wel minder oefenen bedacht ik me nu opeens Boos!
Want wij hebben geen verlichte bak of zoiets dergelijks, dus ik kan ong maar 3 keer in de week rijden.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 11:27

Je kunt ook zonder wedstrijden oefenen..
proefjes thuis oefenen en je kan ook op vreemd terrein oefenen. Even vragen bij stallen of je (vaak tegen kleine betaling) mag rijden in hun bak. Dan hoef je dus geen startkaart, geen coupons, geen wedstrijd-outfit te kopen. Toch zal je veel ervaring op doen, zeker als je in overleg vraagt of je instructeur les mag geven...
Zoals je het nu verteld ben je B-waardig, maar in de L zal je problemen krijgen.(dat is niet leuk) Ik zou dus zelf eerst thuis L waardig willen rijden, zeker omdat het op de wedstrijd (bijna) altijd (iets) minder gaat dan thuis.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 16:09

Oke bedankt, dat klopt ook eigenlijk wel Lachen maar ik heb gewoon zin om wedstrijden te rijden Knipoog en ik verwacht ook niet dat ik door de B schiet Bloos dus ik zal wel genoeg tijd hebben om voor de L te oefenen. Maar wat ik dus ook al veel gehoord heb (wat superwoman dus ook al zei) dat je een niveau hoger aan het trainen moet zijn dan je op dat moment wedstrijden in rijd ,...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 16:50

let op dat wedstrijden een stuk leuker zijn als het goed gaat en dat kan je helpen door goed voorbereid te zijn.
Natuurlijk hoef je geen niveau hoger te trainen, maar het maakt het wel makkelijker.

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:19

Ik zou gewoon starten. Aan de teugel hoef je nog niet beslist bij de B paarden. Het gaat er eigenlijk alleen om dat je alle oefeningen in de juiste gang doet. Alleen de middendraf zou ik nog wel wat op trainen. Je krijgt er bijna zeker wel een 5/6 voor maar als je vantevoren even een beetje inhoud en dan wat sneller en daarna weer even inhoud dan gaat dat ook wel goed.

Als je wat meer wedstrijden hebt gereden is je pony het ook meer gewend en zal het beter gaan, dan krijg je hem misschien ook meer aan de teugel en kun je wel wp verwachten.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:24

Vraag me af wat je te verliezen hebt??

Zou gewoon lekker gaan starten..en zien waar het schip strandt..
en zeker niet HC..Verlies kun je toch niet rijden en waarschijnlijk vallen de punten super mee.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 19:52

Moorke schreef:
Ik zou gewoon starten. Aan de teugel hoef je nog niet beslist bij de B paarden.

Zeker wel.... in bepaalde regio's wordt zelfs oprichting verlangd!

Valanee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:09

ik zou het gewoon zeker proberen... lukt het niet dan ga je toch gewoon weer oefenen en als het dan weer lukt probeer je het weer toch??

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:29

Urielle schreef:
Dat kan ook Haha!
Bedenk wel dat er paarden zijn die op vreemd terrein nog geen oor bewegen maar die als je thuis de tuinstoel een meter opzij zet volkomen van slag zijn Knipoog

Zo is mijn paard.. Thuis zijn 2 toeschouwers al dood eng, terwijl ik toen bij laurens van lieren in de bak echt mijn beste rondjes ooit gereden heb.. Clown Alle aandacht was (na ff wat rondkijken) totaal bij mij en ze liep echt super.

Ik wil graag volgend jaar starten. Heb alleen nog probleem dat ik niet linksom kan aanspringen in galop.. is haar zwakke kant Verdrietig

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:47

Urielle schreef:
Moorke schreef:
Ik zou gewoon starten. Aan de teugel hoef je nog niet beslist bij de B paarden.

Zeker wel.... in bepaalde regio's wordt zelfs oprichting verlangd!

dit is zeker waar!
absurt eigenlijk.

Als ik jou was zou ik inderdaad een paar buitenconcoursjes proberen mee te pikken.
dan blijven ze toch in de buurt en in het zicht van de andere paarden en zijn ze vaak wat minder opgefokt.

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 20:50

Heey!
Zit je bij een club? Ik weet niet of je club wedstrijden organiseert? Anders doe je daar eerst aan mij als dat positief is. Dan kan je echte wedstrijden gaan rijden, & als je dat dan niet zeker weet dan kan je altijd eerst nog HC rijden!
Succes ermee!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 11:18

Oke bedankt iedereen! Ik moet dit weekend schrijven voor het concour in steenderen, dan kan ik ook kijken waar de jury een beetje op let, waar ze hoge cijfers voor geven en waar lage Haha! lijkt me ook wel handig Haha!

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:35

leeneliefje schreef:
Oke bedankt iedereen! Ik moet dit weekend schrijven voor het concour in steenderen, dan kan ik ook kijken waar de jury een beetje op let, waar ze hoge cijfers voor geven en waar lage Haha! lijkt me ook wel handig Haha!

Dat verschilt per jurylid een beetje.
De ene wil graag oprichting zien en de andere vind laag en rond beter... (in de B)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 21:31

ja niet alleen dat, maar gewoon per onderdeel.

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:39

Onderlingen e.d. mee rijden! Of veel op ander terrein gaan rijden, bak afhuren!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:26

leeneliefje schreef:
Galop gaat nog niet zo goed, ze valt best vaak terug en het is nogal slordig. Misschien genoeg voor een 6je als we ons best doen.

ik bedoel het niet rot maar om je voor een grote teleurstelling te behoeden: wat je hier beschrijft is echt geen 6 waard. Ik denk dat je het B onderschat, met alleen maar op de letter rijden kom je echt niet aan een 6. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt gaan starten, maar reken er dan wel op dat je de eerste keren geen hoge punten gaat scoren. Dat komt wel met veel oefenen en meer ervaring , hoewel sommige juryleden eigenlijk te lief punten waardoor je voor een proef die echt niet goed is toch nog 170 krijgt, zodat je dan weinig verschil in punten merkt als het iets beter gaat.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-08 11:46

Lielle schreef:
leeneliefje schreef:
Galop gaat nog niet zo goed, ze valt best vaak terug en het is nogal slordig. Misschien genoeg voor een 6je als we ons best doen.

ik bedoel het niet rot maar om je voor een grote teleurstelling te behoeden: wat je hier beschrijft is echt geen 6 waard. Ik denk dat je het B onderschat, met alleen maar op de letter rijden kom je echt niet aan een 6. Dat wil niet zeggen dat je niet kunt gaan starten, maar reken er dan wel op dat je de eerste keren geen hoge punten gaat scoren. Dat komt wel met veel oefenen en meer ervaring , hoewel sommige juryleden eigenlijk te lief punten waardoor je voor een proef die echt niet goed is toch nog 170 krijgt, zodat je dan weinig verschil in punten merkt als het iets beter gaat.

Dat is waar bedankt, en een zesje is inderdaad wat hoog gegrepen. Maar ik ben hard aan het oefenen. Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 12:29

Lielle is me voor. Wat jij beschrijft lijkt me nog geen goede basis om wedstrijden te rijden nog afgezien van de wedstrijdstress van paard en ruiter.
Ik kan er natuurlijk zonder je IRL gereden te zien hebben niet over oordelen, maar bij combi's zoals jij denk ik dat je moet rekenen om in de 160 punten. Ik weet niet of je daar tevreden mee bent ?
Persoonlijk zou ik wachten totdat alles voor elkaar is en dan pas starten. Tot die tijd alleen onderling.