voederautomaat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jade

Re: voederautomaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:35

mmm ik zou juist verwachten dat de hoekjes die uit de tandwielen zijn ervoor zorgen dat een klepje dicht blijft; in dat geval klinkt het mij niet logisch dat elk wiel 3/4 tanden heeft en 1/4 gat, dan zou ik verwachten dat er teveel klepjes open gaan... tevens zei cheyentic dat de klepjes ook weer worden gesloten, indien de hoekjes theorie klopt lijkt het me dat de wielen maar 1 kant opdraaien en zie ik niet helemaal hoe je dan voor elkaar krijgt om het klepje weer dicht te krijgen..

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:39

Juist omgekeerd denk ik. Door het gat in het tandwiel kan er een klepje openen en als het tandwiel verder draait zal het klepje weer gesloten worden.
Het is logischer dat een klepje een korte tijd open staat met een lange vultijd (gesloten toestand), als andersom.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 14:57

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:57

dan.. zou ik zeggen dat het geval wat tegen het 'tand'wiel met hoekje aanligt niet wordt aangedreven door het tandwiel wat ook niet echt tandjes lijkt te hebben, maar er alleen toe dient om het klepje danwel omhoog te houden, danwel de ruimte te geven naar beneden te vallen. Klinkt logisch, maar dan blijft de vraag over de aandrijving nog staan.
Tevens vind ik het wel een vrij grote oplossing in de letterlijk zin van het woord, d.w.z. het neemt veel ruimte in beslag..

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 14:59

dubbeldun: is dat niet gewoon een hele grote versie van wat ik ongeveer in eerste instantie in gedachten had?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:09

Zou kunnen, temeer daar je in mijn link dus niet alleen hooi kunt doen, maar aan die 'bladen' dus ook zakjes kunt bevestigen voor brok/haver.

De feeder uit de link van die Bokker vind ik ook behoorlijk aan de maat, ik heb op internet al kleinere oplossingen gevonden.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:56

Ik zou eens rond gaan speuren op internet. Er zijn zat boerenbedrijven die stoppen en hun voerautomaat incl. halsbanden te koop aanbieden voor weinig. Als je een beetje handig bent, sleutel je hem zo om tot voerautomaat voor je paard. Op marktplaats staan ze regelmatig te koop.