Arbeidsongeschikt verzekering ivm paardrijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Re: Arbeidsongeschikt verzekering ivm paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 14:04

Imago01 schreef:
Op het moment dat je (volledig) arbeidsongeschikt raakt, neem ik aan dat je ook niet meer in staat zult zijn om de paardensport te beoefenen dus paard(en) moet(en) dan op den duur sowieso weg neem ik aan; je kunt er immers niet meer voor zorgen.

Nou ja, scheelt je alweer díe maandelijkse kosten natuurlijk.

Je kúnt je voor de zekerheid wel verdiepen in die verzekering: wat zijn de maandelijkse kosten ervan en wát krijg je precies vergoed en uitgekeerd in geval je (volledig) arbeidsongeschikt raakt want dat valt vaak víes tegen hoor! En bovendien...lees alsjeblieft heeeeeeeeeel erg goed de kleine lettertjes van de verzekerings- en algemene voorwaarden.

Mijn ervaring met verzekeringen is dat ze alleen maar rijker willen worden over jouw rug en als puntje bij paaltje komt kun je fluiten naar je poen (of op voorhand eerst even je verhaal dúsdanig aanpassen zodat je zeker weten uitgekeerd krijgt...). Tja..helaas maar waar!

Het is dan niet alleen je paarden die je ervoor opgeeft natuurlijk. Ik bedoel alleen al iets simpels als je eigen huis kunnen houden

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 14:29

MISTRAL94 schreef:
Imago01 schreef:
Op het moment dat je (volledig) arbeidsongeschikt raakt, neem ik aan dat je ook niet meer in staat zult zijn om de paardensport te beoefenen dus paard(en) moet(en) dan op den duur sowieso weg neem ik aan; je kunt er immers niet meer voor zorgen.

Nou ja, scheelt je alweer díe maandelijkse kosten natuurlijk.

Je kúnt je voor de zekerheid wel verdiepen in die verzekering: wat zijn de maandelijkse kosten ervan en wát krijg je precies vergoed en uitgekeerd in geval je (volledig) arbeidsongeschikt raakt want dat valt vaak víes tegen hoor! En bovendien...lees alsjeblieft heeeeeeeeeel erg goed de kleine lettertjes van de verzekerings- en algemene voorwaarden.

Mijn ervaring met verzekeringen is dat ze alleen maar rijker willen worden over jouw rug en als puntje bij paaltje komt kun je fluiten naar je poen (of op voorhand eerst even je verhaal dúsdanig aanpassen zodat je zeker weten uitgekeerd krijgt...). Tja..helaas maar waar!

Het is dan niet alleen je paarden die je ervoor opgeeft natuurlijk. Ik bedoel alleen al iets simpels als je eigen huis kunnen houden

Lógisch...was ook min of meer als geintje bedoeld maar had het ff moeten voorzien van een smilie...bij dezen... Knipoog Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 16:00

Ik heb een WAO gat verzekering(Ging via mn werkgever) en heb daar geen spijt van
want ik zit nu dus 100% in de WAO en geniet nog van een volledig salaris
Ik vidn het geen overbodige verzekering.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 18:57

Er zit wel wat in maar denk idd ook weer van WEER een verzekering. Hou het allemaal niet meer bij waarvoor ik een verzekering heb. Zal er eens over nadenken.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:02

Ik denk hier dagelijks over na en ik zou het je ook ten zeerste aanbevelen.
Het risico van het werken met paarden is namelijk groot Ja .

Ik zie de schades dag in dag uit voorbij komen en daar wordt je echt niet vrolijk van .

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 19:43

LDRD schreef:
Ik denk hier dagelijks over na en ik zou het je ook ten zeerste aanbevelen.
Het risico van het werken met paarden is namelijk groot Ja .

Ik zie de schades dag in dag uit voorbij komen en daar wordt je echt niet vrolijk van .

Met andere woorden dus niet de zoveelste verzekering maar wel degelijk aan te raden dus?!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 07:25

ikke schreef:
Hardlopen geeft meer blessures dan paardrijden, stond onlangs in de krant.

dan moet je ook wel de rest erbij lezen
het geeft misschien meer blessures maar de aard van de blessures is veel minder ernstig Knipoog

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:11

MISTRAL94 schreef:
Met andere woorden dus niet de zoveelste verzekering maar wel degelijk aan te raden dus?!

In principe is dat wel verstandig, maar het hangt ook van je omstandigheden af. Je zult eerst eens goed na moeten gaan in welke situaties verzekeringen die je al hebt dekking bieden. Dit kan namelijk erg verschillen per situatie.
Laat je adviseren door een goede tussenpersoon.

Maar onderschat het risico van met paarden werken niet, ik zie er een hoop ellende dagelijks van langskomen.

Overigens, wat heb jij een ontzettend grappig paard zeg!

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:27

Chiqa schreef:
Ik heb een WAO gat verzekering(Ging via mn werkgever) en heb daar geen spijt van
want ik zit nu dus 100% in de WAO en geniet nog van een volledig salaris
Ik vidn het geen overbodige verzekering.

Voor dat ik arbeidsongeschikt werd in 2002 was ik zelf verzekerings adviseur, ik heb ook en wao gat verzekering afgesloten via de werkgever, terwijl ik daar toen niet helemaal achter stond. Want wie kwam er nu nog voor 100% procent in de Wao terecht??? Dan moest er toch wel heel wat aan de hand zijn, nou het is me gebeurt, 80 tot 100% afgekeurd al meer dan 6 jaar. Het 1e jaar krijg je volledig doorbetaald, daarna word er een berekening gemaakt en nav je leeftijd, arbeidsgeschiktheids percentage krijg je een uitkering en die is echt geen 70% van je salaris hoor!!! Verdrietig

Als je dan zo'n verzekering hebt wordt je uitkering aangevuld tot wel ongeveer 70 procent. En daar ben je dan wel heel blij mee!!

Maar nog even voor alle duidelijkheid het maakt echt niet uit HOE of door wie of wat je arbeidsongeschikt bent geworden. Clown

Bij het afsluiten van een verzekering welke dan ook, zul je altijd bij jezelf moeten nadenken; welk risico loop ik, kan ik dat risico dragen mocht het mis gaan, en wat is het me waard om me tegen dat risico te verzekeren.

Dan nog de opmerking dat verzekeringsmaatschppijen alleen maar aan je willen verdienen; ja en nee, het blijven commerciele instelingen met regels en kleine letterjes maar als ze volgens de regels moeten uitkeren dan gebeurt dat ook echt wel!!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:35

Inderdaad hoor, er wordt uiteraard gewoon uitgekeerd conform de overeenkomst.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 08:45

Zeker een hypotheek van de DSB? Die proberen je van alles aan te smeren!
Het lijkt mij in ieder geval nogal overbodig om zo'n verzekering af te sluiten. Typisch gevalletje van oververzekeren, lijkt mij.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:00

Jij hebt er kijk op dat merk ik al.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:16

Als je ze een keer over de vloer hebt gehad, weet je wel waarom de DSB zulke lage rente kan berekenen....

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:19

Ik denk niet dat frustraties over DSB hier van belang zijn?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:25

Nee hoor, wij hebben een prima hypotheek via een andere bank. Geef alleen maar aan wat wij hebben meegemaakt. Mijn man werkt bij een bank en zodoende hoor ik nog al eens het nodige.
Maar uh, ik zie niet helemaal hoe iemand gefrustreerd kan geraken over de DSB? Wat kunnen ze je misdoen/aan doen?

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:31

Ik kreeg toch sterk de indruk dat jij je frustraties over deze bank aan het uiten was Ja .

Frustraties prima natuurlijk, maar niet zo relevant voor dit topic.

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:32

Nee hoor, wij hebben 'm via de Is Niet Goed Bank Knipoog

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 09:33

1e jaar ziektewet 100%
2e jaar ziektewet 70%
3e WAO

Onze verzekering keert dus pas het 3de jaar uit omdat de eerste 2 jaar ziektewet is.
en vult het dan aan tot 70% omdat dit op dat moment je laatste inkomen is.

(wij hebben de verzekering afgesloten toen je al na 1 jaar in de WAO ging).
Ook hebben we het geld toen in 1 keer betaald (was belastingtechnisch voordeliger).

1 positief iets.... gelukkig hebben we er nog geen gebruik van hoeven maken. Haha!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 10:29

Een WAO(-gat) verzekering in enigerlei vorm lijkt me absoluut zinvol, maar koppelen aan een hypotheek? Sorry, maar dat lijkt mij inderdaad een verkooptruc. Dan wordt dus wel je hypotheek betaald via de verzekering, maar hoe je de rest van je leven financieerd, dat zoek je zelf maar uit.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 15:04

Ik zou iig wel zon verzekering afsluiten;

Fidele schreef:
Want wie kwam er nu nog voor 100% procent in de Wao terecht??? Dan moest er toch wel heel wat aan de hand zijn, nou het is me gebeurt, 80 tot 100% afgekeurd al meer dan 6 jaar.

Presies, en dat hoeft nog niet eens door de val van een paard te komen, miljoenen andere redenen.
Zou hem niet specifiek aflsuiten voor een risicovolle sport.
Ik ben nu net als jou ook al meer dan 5 jaar 100% afgekeurd terwijl ik al die tijd gewoon 40-50 uur per week maakte....
Ben heel blij dat ik die verzekering heb anders had ik nu bijna geen inkomen meer gehad.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 18:31

LDRD schreef:
MISTRAL94 schreef:

In principe is dat wel verstandig, maar het hangt ook van je omstandigheden af. Je zult eerst eens goed na moeten gaan in welke situaties verzekeringen die je al hebt dekking bieden. Dit kan namelijk erg verschillen per situatie.
Laat je adviseren door een goede tussenpersoon.

Maar onderschat het risico van met paarden werken niet, ik zie er een hoop ellende dagelijks van langskomen.

Overigens, wat heb jij een ontzettend grappig paard zeg!

Dank je je bedoeld de eerste in mijn profiel denk ik he? Haha!

Heb jij ook enig idee wat je zo'n beetje voor zo'n verzekering betaald?

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:50

Ja ik weet niet of het handig is, ik ben wel arbeidsongeschikt geraakt tijdens paard gerelateerde werkzaamheden.

Ik heb geen arbeidsongeschiktheids verzekering (was al arbeidsongeschikt toen we ons huis kochten), mijn man wel.

Als een van beide arbeidsongeschikt word red je het nog wel heb je beide de pech heb je een probleem als je een eigen huis hebt.

EDIT: Wij betalen trouwens 35 euro per maand voor de verzekering.

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 18:58

Ik heb geen arbeidsongeschiktheids verzekering, maar wel een ongevallen verzekering, speciaal omdat ik paardrij.
daarvan is de premie niet hoog, hoeveel het precies is zou ik moet opzoeken.
Verschil is volgens mij dat je met een ongevallen verzekering 1 malig een bepaald bedrag vangt.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:12

Ik bedoel het eerste paard inderdaad Ja .

En helaas heb ik geen verstand van prijzen voor verzekeringen, ben geen verzekeringsadviseur gelukkig .