Wat meenemen op buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maikaatje

Re: Wat meenemen op buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:18

Me mobiel. meer niet. als er een steentje in zit haal k hem er zelf wel uit of ik zoek een takje.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 23:29

Ik zit mij meer hier af te vragen hóe je het mee neemt ipv wat haha

Hoevenkrabber, prikt toch enorm als je dat in je zakken doet? En Halstertouw ed waar heb je dat? Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 11:56

Ik heb een ruitermes, dat is erg handig. Verder mobiel, ID en wat geld.

Verder voor lange ritten kan je misschien een beugelriem of iets meenemen, mocht die breken, en eventueel halster met touw is ook altijd wel handig.
En voor langere ritten neem ik ook altijd een tussendoortje mee en wat te drinken.

Midasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:02

IndianLady schreef:
ty-rips? Of hoe je het dan ook schrijft?

Das ook makkelijk, je bedreigt iemand met je mes en bind zn handen en benen vast met Ty-rips Knipoog

oh Bloos! die komt nooit meer los Whoosh!

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 16:32

Citaat:
Precies hetzelfde hier!! Tong uitsteken
Ik heb een telefoon en mes bij me, domweg omdat ik altijd een telefoon en mes bij me heb, heeft niks met paarden te maken.
Waarom zou je zo'n berg zooi meezeulen? Wat verwaxht je allemaal tegen te komen? Of is het vertrouwen in het paard zo ver gedaald dat alles mogelijk geacht moet worden?

Sluit ik me volledig bij aan.
Als je met alle risico's rekening moet houden. Pfoe, dan mag je paard wel 10 treinwagons achter zich aan trekken met spullen erin.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:24

Overdrijven is ook een vak hoor Tong uitsteken
hoevenkrabber en strotouwtje nemen haast geen ruimte in, en je kan er veel gemak van hebben Knipoog

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:28

Elmira schreef:

Hoevenkrabber, prikt toch enorm als je dat in je zakken doet? En Halstertouw ed waar heb je dat? Haha!

Je doet het halstertouw om je paard z'n nek, euh en hoevenkrabber en alle zooi hang je daar aan zodat het een mooie ketting word? Clown
Halster kan natuurlijk gewoon over het hoofdstel.

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 18:33

Miss_Malfoy schreef:
Elmira schreef:

Je doet het halstertouw om je paard z'n nek, euh en hoevenkrabber en alle zooi hang je daar aan zodat het een mooie ketting word? Clown
Halster kan natuurlijk gewoon over het hoofdstel.

Zadeltas? Voor of achter het zadel Knipoog
Hier zijn trouwens al meerdere topic's over.. Misschien even de zoekfunctie gebruiken?
[edit] Schuurt dat niet? Halster over hoofdstel? Of is dat alleen met een hoofdstel over halster...
Verder.. goeie grap xD Tong uitsteken

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 22:19

Jah joh, trendy toch? Clown

Pingui

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 16:02

Elmira schreef:

Een hoevenkrabber is idd niet zo handig om in je zak te doen, net zoals sleutels. Als je van je paard valt heb je namelijk de kans dat het in je lichaam steekt,prikt,deukt (ja hoe zeg je dat Nerd )

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-08 18:42

telefoon, fotocamera/videocamera, sleutels, beurs (hmmm ijsje kopen), peuken (lol), water, touw, ruitermes, wat te knabbelen.

Wel bij een dagtocht, niet bij een uurtje rijden, dan alleen mijn telefoon en een touw.

Ik heb altijd een knoptas (heb western zadel) op het zadel en bij een dagtocht ook tassen aan de achterzijde van het paard voor het water e.d.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 08:24

Waarom zou je in vredesnaam water mee gaan slepen?? Dat is overal gewoon te krijgen, hoor.
Als je een grotere rit maakt kun je eens overwegen om gezellig ergens te pauzeren, zelf een lekkere kop thee te nemen en een emmertje voor je paard te vragen.
Ik vraag me eerlijk af of degenen die hier allemaal van die lijsten met spullen neerzetten zelfs wel eens buitenrijden.......
Bij mij gaat over het algemeen mijn mobiel en mijn portemonee mee en de rest is voor een gewone buitenrit (tot ongeveer 3 uur) overdreven.

SantasRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:07

heb ook een knoptas, daar zit al een bidon bij in, dus wat te drinken voor mezelf. een hoevenkrabber, heb mijn leatherman al om me riem zitten. ty-raps heb ik ook altijd bij. en wat snoepjes voor ons beide.
geld en mobiel maar bereik heb je hier toch niet in de bossen.
ik ga van ons erf af gelijk de bossen in en komende 30 km kom ik niks tegen tegen alleen hertjes, vogels, vosjes en zwijnen en heel veel water.

x_Simone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:21

Ik neem eigenlijk bijna niks mee alleen een paard, goed humeur Haha! en wat te eten en drinken en natuurlijk iets lekkers voor het paard Koe

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:23

Waratje schreef:
Waarom zou je in vredesnaam water mee gaan slepen?? Dat is overal gewoon te krijgen, hoor.
Als je een grotere rit maakt kun je eens overwegen om gezellig ergens te pauzeren, zelf een lekkere kop thee te nemen en een emmertje voor je paard te vragen.
Ik vraag me eerlijk af of degenen die hier allemaal van die lijsten met spullen neerzetten zelfs wel eens buitenrijden.......
Bij mij gaat over het algemeen mijn mobiel en mijn portemonee mee en de rest is voor een gewone buitenrit (tot ongeveer 3 uur) overdreven.

Mijn vorige paard waarmee ik dit soort ritten reed (6 uur ongeveer) was nou niet bepaald een paard om gezellig mee aan een terrasje te zitten, veel te onrustig daarvoor. Nu heb ik 2 jonkies 1 van 3 en 1 jaarling, ik hoop inderdaad dat zij lekker rustig worden want een terrasje is natuurlijk leuk.
Ik heb overigens ook in mijn post aangegeven dat die lange lijst alleen meegaat op een dagtocht (6-8 uur).

Een touw en mes neem ik altijd mee voor de veiligheid, stel een ander paard is losgebroken, beter dat jij hem meeneemt als hand paard dan dat het paard in een ongeluk terecht komt niet waar?

AnjaKos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:26

Als ik echt een lange rit ga maken neem ik mee:
schabrak met tassen met daarin hoevenkrabber, flesje water, halstertouw (ik rij met touwhalster dus halster hoeft niet)en eventueel een regenjas.
Telefoon heb ik ik mijn broekzak, NOOIT in de tassen stoppen!!! Stel je valt van je paard en hebt hulp nodig....tja...dan is je paard er dus met je telefoon vandoor Tong uitsteken

Monatoetke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 09:43

AnjaKos schreef:
Telefoon heb ik ik mijn broekzak, NOOIT in de tassen stoppen!!! Stel je valt van je paard en hebt hulp nodig....tja...dan is je paard er dus met je telefoon vandoor Tong uitsteken

Jeetje... ik rijd al zo lang alleen nog maar buiten met goed en slecht weer en zo had ik er nog nooit over nagedacht, ik ben echt blonDT Clown
Ik heb overigens altijd mijn telefoon in mijn jaszak of bodywarmer gelukkig maar Bloos

apincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:16

als ik naar buiten ga op langen tochten neem ik mee mijn zadel tas met daarin eten en drinken ehbo spulletjes in een map die ik in mijn tas stop een mes en een touwtje en altijd een halster touw nog aan mijn zadel

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 14:21

wat ik ook altijd doet als wij een lange tocht gingen maken, dan deed ik een label met mijn mob nr om het hoofdstel mocht je dan evt vallen en je paard rent weg, dan kunnen ze jouw zo vinden. en opbellen. gr henny.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:46

Een label heb ik ook aan mijn zadeltas hangen, met telefoonnummer van mij, maar ook van stal. Naam van het paard staat erop, en ook mijn naam Haha!

charlot_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-08 12:44

Ik maak nooit hele lange ritten dus ik neem altijd alleen een mobieltje mee Knipoog