Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
en niet zo ouderwets zeuren over die leuke truitjes.... 
Neonlight schreef:Maar dat is nog niet zo lang geleden Danielle. Wij hebben het over de tijden dat de enige wedstrijden die er waren grote CH's waren. Nu komen die nog maar zelden voor. Meeste wedstrijden zijn aparte dressuurwedstrijden, een enkele wedstrijd heeft er nog springen bij, maar ook dat is meer en meer apart. Vroeger waren de wedstrijden zo dat 's morgens dressuur was, van 9 tot ongeveer 14 uur, ook de afdelingsdressuur was in de ochtend (vaak begon dat wel iets later), ponyspelen was in de ochtend en springen was de hele dag door. En dan om 16 uur de parade, met een 1000 pony's tegelijk op het springterrein. Daar werden de uitslagen van de afdelingsdressuur bekend gemaakt, en de uitslag van de ponyspelen, in ieder geval de verenigingsuitslag daarin. Na de parade was tegen 17 uur de uitslag van de dressuur, en dan was het vaak ook nog prijs ophalen op je pony. Die wedstrijden zijn echt niet meer te vergelijken met de wedstrijden van nu. En al een jaar of 15 niet meer.
Skygirl schreef:Wij hadden eerst altijd een gele bloes met zwarte body warmer, maar nu heeft iedereen een tenue met jasje van de club.
Wat ik ook erg herkenbaar vind is de kleding van Haps, die cobalt-blauwe jasjes. Kun je ook niet missen. WowAmigo schreef:Skygirl schreef:Wij hadden eerst altijd een gele bloes met zwarte body warmer, maar nu heeft iedereen een tenue met jasje van de club.
Dan rijd jij vast bij Bathmen! (die hadden toch ook altijd gele dekjes met zo'n molentje erop?)
Ik had vroeger ook een groene velours trui (barchem) en daarna een heel courant (not) groen jasje. Nu start ik lekker in het blauw, alhoewel mijn wat groot uitgevallen groene jasje prima uitkomst bood toen ik vorig jaar zwanger op wedstrijd ging!
Edit: owja, en wij hadden eerst ook nog van die fraaie beige rijbroeken...
Dekjes hebben we ook nog steeds alleen iets anders gemaakt, maar nog steeds geel en met molentje

(die ene trui is duidelijk te enthousiast gewassen), in het midden achteraan vind je de Bergruitertjes uit Holten (rode sweaters), uiteraard voorop in de parade de Oosterhoffruitertjes uit Rijssen, in het midden met blauwe sjabrakjes Markelo (daar reden de jongere ruitertjes in een blauwe trui en de oudere in een zwart jasje) en verder is de foto te vaag om iets op te herkennen.
Soms was er ook een paradeprijs voor de club die het netst de parade had gereden.
Martie schreef:Ja, wij ook met grote wagens en de ponies aan de wagens en aan touwen.
De wedstrijden waren gewoonlijk op grote weilanden, niet bij een manege.
Ik woonde in een relatief klein dorp (Bavel, bij Breda) maar ik geloof dat we wel iets van 100 ponyruiters hadden. Veel boerderijen en vrij veel kinderen hadden dan wel een pony lopen. En dan ging je bijna automatisch bij de club, of je nou serieus wedstrijden reed of alleen een beetje voor de lol.
Je moest ook eerst een proef afleggen voor je in de B mocht starten, dan de caprilliproef halen en pas daarna mocht je B-springen starten kan ik me herineren.