HELP!paard met exceem.veel helpt niet iemand nog tips????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Timon_

Re: HELP!paard met exceem.veel helpt niet iemand nog tips????

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 21:01

mijn pony had dit ook zo erg.
wij zijn toen naar de DA gegaan en hebben hem laten onderzoeken, en via de da zijn we toen met een densibilisatiekuur(hoe schrijf je dat:P) begonnen
Dan moest je elke maand een prikje geven en dat moest langzaam afgebouwd worden. we zijn nu 4 jaar later en het gaat hartstikke goed pony schuurt bijna niet meer alleen heel af en toe is.

Ook kan het komen doordat je paard op verkeerd bemest gras staat. Als de weide met kunst/koeien/paarden mest wordt bemest kan dit het exceem ook verergeren dit hoeft niet bij alle paarden maar het kan wel invloed hebben.
Mijn da gaf ook de tip dat als je hem persee op gras wou zetten dat je dan verder zo veel winig eiwitten moest geven, maar juist bietenpulp met zeewier en veendrenkstof.
en als dit niet helpt tja dan denk ik ook een enkeltje naar de kust.

veel succes

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 00:18

Timon_ schreef:
en als dit niet helpt tja dan denk ik ook een enkeltje naar de kust.

veel succes

Als het paardje reageert op het gras, dan helpt het ook niet om hem aan de kust te zetten.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 04:27

bedankt voor de tips! ..
De muesli die ik geef is al suikerarm (pavo nature's best). Eigenlijk best wel raar dat knoflook niet goed zou zijn. Heb het bij meerde ruitersport zaken nagevraagd en die zeggen dat het juist zou helpen. Op dit moment staat ze al op een ''kaal'' stukje wei. Dit komt door haar kogel wond. Maar de tips zou ik allemaal nakijken. En dan is even kijken wat ik voor haar kan doen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 10:37

PrinsesJ schreef:
bedankt voor de tips! ..
De muesli die ik geef is al suikerarm (pavo nature's best). Eigenlijk best wel raar dat knoflook niet goed zou zijn. Heb het bij meerde ruitersport zaken nagevraagd en die zeggen dat het juist zou helpen. Op dit moment staat ze al op een ''kaal'' stukje wei. Dit komt door haar kogel wond. Maar de tips zou ik allemaal nakijken. En dan is even kijken wat ik voor haar kan doen.

Die muesli heeft ook nog een lading zetmeel (wordt ook omgezet in suikers) Totaal komt op dacht ik 32% uit. Dieet wat bij mijn paard goed werkt is hooi, eventueel bietenpulp met zemelen en zeewier.
Daar zit echt niet of nauwelijks suikers en zetmeel in en het verbeterd de darmwerking.
Ga er eigenlijk maar vanuit dat de commercieële zogn. gezonde paardenvoeders dat niet zijn. Dubbel voor een exzemer of hoefbevangenpaard (beide aandoeningen zijn terug te voeren op een probleem in de spijsvertering). Mede omdat veel van die paarden al teveel voer krijgen en beter af zijn zonder krachtvoer.
Amerikaanse DA over knoflook:
http://www.equisearch.com/horses_care/f ... garlic528/

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:22

Sorry dat ik zo binnenval..
Als je een deken omdoet (boet/pagony/wat voor merk dan ook) zorg ervoor dat ie in het land niet ergens tegen aan kan gaan schuren (daar gaan ze nl van kapot Knipoog Het is niet leuk als je jeuk hebt en je kan niet krabben, maar dan alleen kan de huid genezen, en zal ook de jeuk afnemen (genezen jeukt nl ook)
Zelf doet mijn exceem-haf het al voor t 2e jaar met 2 stuks pagony's in combinatie met huid emulsie van aphytom www.aphytom.nl
Dat gaat erg goed, je zal mij niet horen beweren dat ze jeukvrij is, maar mag op het moment niet klagen.
Volgens mij is voor sommige exceem paarden die t met een enkeltje kust niet redden bijna het beste als ze er niet meer zijn... enkeltje hemelen dus...
Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je m weg moet doen hoor, er is heel veel mogelijk. persoonlijk geef ik de voorkeur aan homeopatisch in combinatie met reguliere dierenartsen (ben niet zo van t huis tuin en keuken-doe-t-zelf-dokteren)
Succes met je paard! ik blijf mee lezen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:30

een paard met jeuk schuurt zelfs al rollend over de grond zijn deken kapot..

ik zou toch echt kijken of je haar voor 4 uur smiddags weer binnen kan zetten,vanaf 5 uur beginnen die krengen weer te prikken,en dat is weer jeuk en dan weer schuren...

ik weet niet of je de leovet biohautoil al hebt geprobeerd??

dat is heel verzachtend,lekker insmeren iedere dag,en dan maar korter naar buiten als dat zou lukken..

zeker als ze op stal er weinig last van heeft,is het helaas,maar dan maar korter op de wei...

Britt_Pit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:04

Wat rollen in t land betreft heb ik t getroffen, mijn dekens gaan daar niet van kapot. Bij ons is opstallen geen optie, wij hebben buitenboxxen onder de bomen. Op t land op de wind zijn minder prikkelbeesten.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:11

Het schijnt dat je ze ook kan wassen met betadine scrub. Ook kan je insmeren met uierzalf, dit heeft bij de pony van mijn nichtje erg geholpen.

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 08:53

zal is even de tips allemaal rustig opschrijven, had niet verwacht dat ik zoveel tips toch nog zou krijgen, En ook met zulke moeilijke namen haha. En dan maar is even kijken wat ik kan proberen. Hoop echt dat het lukt Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:00

Gun de dingen die je gaat proberen wel de tijd. Een maand of 3 is vaak wel nodig om resultaat te zien, dus niet na 3 dagen weer in de prullenbak mikken, dat zou zonde zijn mocht later blijken dat het op de lange termijn wél zou helpen!
Succes ermee! Mijn suggestie was ook teatree olie, die is ook al genoemd Ja

PrinsesJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-08 09:01

ja ik ga het zeker een tijdje proberen. geduld is een schone zaak haha .. ga dadelijk even allleee tips opschrijven en dan opzoeken via het internet. meer beschrijving erover . en dan maar een ''kiezen'' wat ik het beste kan doen.

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:10

tis iets vreselijk, die exceem. ik experimenteer ook al 3 jaar met mijn excemertje.

je moet echt systematisch alle mogelijkheden afgaan. ik heb de mijne bv een heel jaar enkel op paardenvoordroog gehad, in combinatie met de rambodeken. werkte voor haar niet. dus ik geef nu terug weidegang (sja als het toch geen bal uitmaakt voor haar...)

smeerseltjes werken inderdaad vaak maar een bepaalde tijd. ik had bv wel iets dat werkte, maar enkel als ik der elke dag liters van in der manen en staart deed... en vermits die productjes toch vaak enkel de jeuk onderdrukken, ben ik daar dan ook maar mee gestopt.

ik weet ook een shetland met exceem die nu 2 zomers al niet heeft geschuurd omdat ze 2x drachtig was, maar nu de veulens gespeend zijn, begint het stilaan terug. Nu vind ik persoonlijk niet dat je moet kweken met paarden met exceem, omdat het vaak toch doorgegeven wordt. bovendien heb ik ook al het omgekeerde gehoord... paard schuurde nooit en begint nadat ze voor het eerst drachtig is geweest...

sinds dit jaar ben ik ook terug beginnen bijvoederen, maar ik meng zelf mijn voer. aangepast aan mijn paarden... daar kan je je ook nog mee bezig houden (ipv kant en klare muesli te voeren), maar t is niet gezegd dat dat bij jouw paard effect gaat hebben.

verder krijgt mijn excemer nu ook regelmatig een drainagekuur en wordt ze regelmatig gewassen met antiroosshampoo Vork

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 19:39

Wel m'n shet heeft ook last van eczeem.
In de paardenwinkel hadden ze ons "liberate" aangeraden ipv een deken. Ze is nu al een aantal dagen in behandeling en alle korstjes zijn eraf en de huid is volledig soepel Lachen
Normaal zou het over 4 weken bijna over zijn.

Natuurlijk gaat het eczeem niet weg (opgelost) maar het verzacht de last en de manen komen terug.

Je moet wel de crème én de shampoo kopen. De crème kostte bij ons in BE 39.95 en de shampoo 19.95!
best duur maar toen ik opzocht hoe de reacties op de producten waren,vond ik dat niet zo erg meer Nagelbijten / Gniffelen
Ik was haar 1x per week en 2x daags masseer ik de crème in!

Ik blijf je informeren hoe het helpt bij mij Knipoog

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 12:33