overal in bijten ook in mij

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Silly1972

Re: overal in bijten ook in mij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:41

haha voel me niet aangesproken hoor heb hem net pas 2 weken dus kan nog niet aan mij liggen hiihi

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:46

haha nee dan kan 't nog niet aan jou liggen.. uhm heb wel 's 'n verhaal van iemand gehoord had n bijtgraage schet (wtf voor 'n woord Bloos) die heeft 'm toen in de staalborstel laten bijten, daarna geen last meer van gehad.. (lijkt me ook niet dé oplossing omdat te doen)

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 13:50

mijn pablo beet ook in het begin..
Ik ben gestopt met hem uit de hand lekkers te geven, en ik blokte hem steeds met mijn elleboog..
na een paar weken was het helemaal over

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 13:52

Ja dat las ik net ook in een boek van Monty Roberts, dat je paarden absoluut niet uit de hand mag laten eten, daar maar eens mee stoppen dan haha

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 14:46

Niet uit de hand laten eten is inderdaad al een heel goed idee!
Ik merk bij die van mij precies wanneer iemand hem op stal stiekum iets lekker heeft gegeven....

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 14:48

nou dan wordt het nog lastig, hij staat op een stal met 135 paarden en dus ook de nodige mensen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:26

ahum dat verhaal ken ik 'n beetje wij hebben met manege paarden en pony's en prive paarden in totaal iets van rond de 95 paarden/pony's staan.. (maar gelukkig *hoop ik dan Bloos* dat de manege klanten de prive paarden NIKS geven)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 16:31

Briefje op de stal hangen, dat hij allergisch is voor bepaalde stoffen, en hij dus geen snoepjes mag hebben Extreme duivel

dan wel even de stal eigenaar inlichten over het waarom van dat briefje natuurlijk Knipoog

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 21:02

mijn paard doet het ook. alles waar hij in kan happen doet ie. zomerdeken zweetdeken jas heb ik al verloren:P
de DA zei dat hij laat gecastereerd is dus nog wel dominant is.
bij de een meer als de ander.
Als me vriend erbij doet hij het echt tot vervelends toe.
bij mij valt het mee.
ga hem er niet voor straffen negatieve aandacht is ook aandacht , ik negeer hem dus

Simone96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 15:15

Mijn vorige verzorgpony deed het ook.
Met poetsen beet ze vooral in de knoop van het halstertouw. Ik zei dan altijd HEE!! en als ze daar niet op reageerde kreeg ze een tik. Na een tijdje hield ze er opeens mee op en ging gewoon lekker om zich heen kijken tijdens het poetsen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 18:16

ach ja, ga gewoon mijn best doen, geen eten meer uit de hand en een schopje tegen het been als ie weer eens bijt, kijken of Meneer Monty gelijk heeft Tong uitsteken Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 19:41

Kan het geen allogrooming zijn? (wat paarden onderling doen dat kriebelen). Maar ipv bij een ander paard bij jou? In dat geval moet je concequent wegdraaien van het paard als hij een begin maakt daarmij. En zodra hij het hoofd weer terugdraait dat jij hem beloont.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 22:15

Bedoel je dat IK me weg moetdraaien of dat ik ZIJN hoofd weg moet duwen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 07:23

Als hij met zijn hoofd naar jou toedraait om aanstalten te maken jou te bijten dan moet jij je wegdraaien (of als het mogelijk is weglopen). Zodra hij zijn hoofd weer naar voren draait, loop jij weer terug naar het paard.

Dit kan soms weken duren maar in mijn ogen beter dan een tik aangezien dit kuddegedrag is en eigenlijks niet fout is.

Mentbart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:35

Ik zou hem toch een tik op zijn neus geven hoor.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:40

Is hij niet aan het wisselen of komen er misschien nog tanden of kiezen door? De mijne beet tot die tijd ook overal in. Hij kreeg uiteraard wel op zijn donder als hij mij als bijtring probeerde te gebruiken. In die tijd zuchtte ik ook weleens of er geen chamodent (is voor baby's) voor paarden is. Laat anders eens iemand goed in zijn mond kijken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 21:13

magda_90 schreef:
Als hij met zijn hoofd naar jou toedraait om aanstalten te maken jou te bijten dan moet jij je wegdraaien (of als het mogelijk is weglopen). Zodra hij zijn hoofd weer naar voren draait, loop jij weer terug naar het paard.

Dit kan soms weken duren maar in mijn ogen beter dan een tik aangezien dit kuddegedrag is en eigenlijks niet fout is.

Tik op zijn neus werkt inderdaad averechts bij hem, negeren werkt inderdaad het beste dus dat wegdraaien zal best bij hem werken, ik ga het eens proberen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-08 21:14

Borg schreef:
Is hij niet aan het wisselen of komen er misschien nog tanden of kiezen door? De mijne beet tot die tijd ook overal in. Hij kreeg uiteraard wel op zijn donder als hij mij als bijtring probeerde te gebruiken. In die tijd zuchtte ik ook weleens of er geen chamodent (is voor baby's) voor paarden is. Laat anders eens iemand goed in zijn mond kijken.

Heb ik al gedaan en hij heeft al zijn tanden, wisselt ook niet en ook geen wolfkiezen, dus dat kan het niet zijn

Miss_MC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 21:16

ja mijne bijt of hapt ook en mijn merrie is 2,5 jaar...
als ze bijt krijgt ze een tik en zeg NEE..dan is het goed

Ukkie_Cathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 10:44

Tis net als een hond gewoon een keer goed afstraffen, niet keihard slaan maar gewoon tik en boos zeggen nee en dan klaar negeren en als ie in jou bijt gewoon nee zeggen. Probeer wel zo snel mogelijk af te leren want anders zit je nog lang met dit gedrag hoor!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:11

ik wet het, ben er iedere dag mee bezig en en gaat vooruit, het is nu nog maar 1x even snel en stiekum, en dan houdt hij were voor een uurtje op haha

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:24

Mijn jonge ruin (3 jaar) die hapte ook overal in! Maar als hij naar mij beet of in het touw terwijl we aan het werken waren, kreeg hij op z'n donder. Met het uiteinde van m'n touw goed op z'n borst tikken (zodat hij goed schrok), heeft veel opgebracht.
Voor de rest beet hij echt in alles, m'n stijgbeugels (niet als ik erop zit), onderlegger eraf gooien, transportsokken uittrekken etc... gelukkig, dit is vanzelf aan het overgaan (tot m'n grote verbazing!).

Dus inderdaad, meteen afleren! Laat hem eens goed schrikken. Een paard kan héél hard bijten hoor en meestal is dat kwestie van dominantie. Ik kan me niet voorstellen dat een paard de leidende hengst/merrie eens goed gaat bijten, dat zal met 1 welgemikte trap van de leider zo gedaan zijn!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-08 13:25

die trap heeft hij al eens gehad van me, dat werkte niks! Raar beest is het hoor

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 13:35

Dat is het nadeel als je met een groen paard begint, dat al 6 jaar oud is. Dat karakter is gevormd (is dan al een volwassen paard) en z'n gewoontes ook. Als zijn gebijt altijd heeft gewerkt bij de andere paarden/mensen, zal het moeilijk af te leren zijn. Zeker als het paard van aard ook nog eens dominant is.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 17:07

Ik zal het stuk eens gaan scannen waarover mijn post ging, voor meer duidelijkheid.