zielig...???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

rozenmoos

Re: zielig...???

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 17:47

love_nadesh schreef:
KiWiKo schreef:
ik vind het zieliger om het dier helemaal lek te laten prikken

Mee eens Ach gut

Ook helemaal mee eens! arm beest, doe gewoon een vliegendeken om en zet hem in de schaduw. Haha!

_doucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:44

Ik had precies hetzelfde met mijn paard.
ze had allemaal grote bulten zitten, vooral in haar nek wat ook erg ging jeuken.
Ze raakte ook helemaal in paniek wanneer er zo'n beest op haar ging zitten ( kan het begrijpen want ze prikken/bijten keihard, zelf meegemaakt ). Scheve mond

Dus ik heb nu een heel mooi vliegendeken gekocht.
Ik zat er ook overin, maar ze staat nu echt heel rustig en lijkt het helemaal niet erg te vinden dat ze dat deken op heeft.
Ik heb wel in de paardenwinkel gevraagd om een vliegendeken die wel veel lucht doorliet. dus niet zo'n dikke deken!

succes verder!

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 20:48

KiWiKo schreef:
ik vind het zieliger om het dier helemaal lek te laten prikken

Ik kan niet anders me paard kan een vliegendeken niet om hebben ze maakt die gelijk kapot.
De mijne zit ook hellemaal onder de bultje ( ze is helemaal zwart ) vooral op haar hals heb toen maar atex dazenspray gekocht nu heeft ze nergens meer last van gelukkig.

Ik vind het een niet zielig je maakt je paard er blij mee Knipoog

sstier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 21:13

ik denk ook dat je je paard er alleen maar een plezier meedoet Knipoog

1paardenfan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 13:25

Ik vind het niet zielig het is inderdaad zieliger zonder dan met!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:45

Een deken is zo erg niet. Ik gebruik verder zelf nauwelijks dekens,maar liever een goede vliegendeken erop dan dat ze helemaal lek geprikt worden. Gelukkig valt het hier wel mee met de dazen.

horseygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 15:22

Mijn moeder en ik hebben samen een deken gekocht zodat paardlief niet lek wordt gestoken Pling . Als er zoveel vliegen zijn dat zijn hoofd, nek en benen alsnog onder zitten gaat hij alsnog op stal. In het wild kan een paard weglopen naar een plek met minder vliegen, dat kan nu niet. Dus het hele 'tegennatuurlijk' argument gaat voor mij niet op. Mensen gaan toch ook onder een klamboe liggen als er veel muggen zijn (of hebben op z'n minst de keuze).

Paard is er ook erg blij mee. Als hij zonder deken de wei in gaat en er komen veel vliegen (tegen een uur of 11) en we gaan heen met de deken, dan gaat hij er al helemaal klaar voor staan, zo van 'ja graag, doe maar op'! Geweldig! Dat doet hij met z'n regendeken niet: hij wordt liever nat, bikkel!

Love_Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:39

een vliegendeken is niet dik Haha!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 08:08

xxelviraxx schreef:
Paarden bij ons gaan overdag op stal en in de nacht naar buiten. Dit werkt echt super. En een deken vind ik niet zielig hoor eerder lek laten prikken is pas zielig.

dat gaat helaas bij ons niet...

Leonieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 11:40

Ik vind het ook eerder wreed om het dier lek te laten prikken. Je moeder vind het toch ook niet fijn om gestoken te worden. Waarom je paard dan wel?
Onze paarden dragen allemaal ook een vliegendeken. Zowel groot als klein. Om 9 uur komen ze al naar de stal lopen waar de dekens liggen, dan gaan ze pas weer de wei op als de dekens op zijn. Zo fijn vinden ze het!!