Dat ben ik met je eens. En toch... De opdracht tijdens het examen is om het paard zoveel mogelijk te verbeteren. Eén paard waar ik op het examen op moest rijden heeft zich in z`n bewegingen gevormd naar z`n amazone, die (door een ongeluk) lange tijd scheef zat. Daar had ik misschien mazzel mee, want met dat paard kon ik werken aan het rechtrichten en aan het corrigeren van een aantal zaken. Met dat paard had ik hoge scores, de eigen amazone is gezakt.
Punt is dat mijn ene Groninger een keer mee is geweest naar een cursusavond en er toen niets negatiefs over hem is gezegd (hij heeft ook gewoon het niveau, de maat, het karakter etc., doet niet onder voor andere paarden van zijn niveau, staat net zo dicht bij een aantal belangrijke warmbloedverervers als WPN`ers bij de cursus), maar dat verscheidene goede ruiters in het verleden gezakt zijn met hun klassiek gefokte Groningers. Dat risico heb ik mezelf willen besparen
De ruiters die bij ons hun Friezen meehadden zijn overigens alledrie geslaagd op het rijden