Aan elkaar ruiken en 'piepen'

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juul1982

Re: Aan elkaar ruiken en 'piepen'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:53

Het is dominantie bepalen, voornamelijk merries doen het.. Knipoog

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-08 12:56

mick75 schreef:
Mijn merrie doet het ook uit dominantie. Zodra ze in de wei komt gaat ze piepen en eventueel slaan, er mag toch niemand vergeten zijn dat zij de baas is!!! Ze heeft al meerdere paarden kreupel geslagen, dus haar kudde is niet zo groot (de meeste eigenaren willen niet dat hun paard bij haar staat). Grappig is wel dat ze verreweg de kleinste is maar owee als je als mede-paard vergeet wie ze is. Ze leert ze allemaal mores! Staat ze daar voorop, als Fjord, met al die grote KWPN'ers achter haar aan. Potsierlijk!

Haha, dat doet die van mij dus ook. (ook een van de kleinste paardjes op stal) Ze moet nu voortaan alleen in een wei naast de andere paarden staan Bloos Maar zelfs dan blijft ze langs de draad piepen!

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-08 18:39

victor (shetlander) was ook de leider van de kudde tussen al die reuzepaarden je lachte je een ongeluk als je dat zag en o wee als een ander paard zijn vriend goofy peste dan kregen ze er een paar haha.

maar hij deed het ook vooral bij merrie's met dat voorbeen slaan enzo.

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:10

Mijn merrie loopt ook constant te piepen en te slaan, en af en toe probeert ze in de neus van het andere paard te bijten.
Het is wel erger geworden sinds ik haar heb, ze is een paar keer in haar billen gebeten dus ze heeft wel geleerd om van zich af te bijten... soms letterlijk Tong uitsteken

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:14

Jaimyliefje schreef:
ik denk om te laten zien wie de baas is, rangorde bepaling dus. Maar dat weet ik niet precies.
maar de meeste merries bitchen er in ieder geval behoorlijk in Knipoog

Zeg dat wel Huilen van het lachen
De enige pony waarbij mijn merrie niet loopt te gillen, is haar beste haflingervriendinnetje. Bij andere pony's moet ze zich altijd laten horen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:16

Mijn merrie is er heel goed in Vork Is gewoon om te zeggen dat zij degene is die het voor het zeggen heeft Nagelbijten / Gniffelen

NatasjaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-08 09:26

Die van mij doet het ook met enige regelmaat. Is een merrie van 22 en absoluut de alfa van de kudde. Niettemin zal ze zich normaal echt niet drukker maken dan strikt noodzakelijk, maar als er een nieuweling komt of één van de andere merries gedraagt zich niet zoals het 'hoort', dan doet ze het. Toen we er pas een nieuwe bij kregen (ruin van 4 jaar), stond mijn merrie toevallig net aan de andere kant van de draad haar brokken te eten. Aangezien de nieuweling toch wel erg interessant was, werden de brokken even vergeten en ging ze snuffelen. Natuurlijk werd dat piepen.... Maar mijn merrie slaat op zo'n moment ook altijd (hoog) met haar voorbeen.... Het gevolg was dus dat zij met één voorbeen over de draad heen hing en de nieuweling maakte dat hij uit de buurt kwam Knipoog . Was ik ff heeeeel blij dat mijn merrie zo'n koele kikker is! Ze bleef gewoon wachten met haar been hangend over de draad, zo van; baasje doe er is wat aan, want dit staat nogal ongemakkelijk.... Gestoord. Enige wat ik hoefde te doen was haar hoef vasthouden terwijl ik de draad naar beneden deed. Probleem opgelost! We hebben haar daarna wel gelijk bij de nieuweling gezet, dat was een stuk minder gevaarlijk Clown