Amazone start onder de naam van een ander

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: Amazone start onder de naam van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 20:55

Roxx schreef:
Tjongejonge zeg, wat mensen al niet doen om een ruiter of paard hoger geklasseerd te krijgen! Diep triest!

Ik heb vorig jaar trouwens ook een keer iemand verdacht van fraude. Ik was schrijfster op een ponyconcours. We hadden in het begin van de ring een jongetje in de ring gehad. Ongeveer 10 deelnemers later stond hij er nog een keer op. Ik zit dat jongetje eens te bekijken en zeg tegen de jury: "eh..... vergis ik me nou of is dat jongetje het laatste uur opeens heel erg gegroeid en heeft hij een andere kleur haar gekregen?". De jury eens kijken: "nou, nu je het zegt, dit lijkt wel een heel ander jongetje!". Zij maar eens voorzichtig bij de jury van de eerste ring gevraagd of het hen ook was opgevallen (je wilt zo'n kind tenslotte ook niet gelijk van z'n pony afsleuren en van fraude beschuldigen, Tong uitsteken ). Toen bleek dat het twee neefjes waren met precies dezelfde voornaam en achternaam! Hmmmmmmm, daar ging ons Sherlock Holmes gevoel! Clown

Staat er geen persoonsnummer op de coupons?

Even gechecked en dat staat er op, wel vreemd 2 neefjes met dezelfde voornaam dat doe je toch als ouders zijnde niet.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:57

Maar zat ze dan niet toevallig met beide pony's in de prijzen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 20:58

Goh, bij ons is het ook mogelijk hoor, mijn lesgeefster en ik hebben dezelfde lengte, maat etc, als ik het wou ging het zo! Zeker in de "kleine" proefjes of op een wedstrijd met weinig publiek en deelnemers.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:00

levi schreef:
Maar zat ze dan niet toevallig met beide pony's in de prijzen?

De ene pony (niet haar eigen) was ze wel 2x 1e mee (vd 2) en haar eigen was ze de enige in de rubriek. Maar degene waarvan ik vermoed dat de mooie pony was heb ik zien lopen met 2 bekers... gok dat die ze dus opgehaald hebben maarja dat is speculeren.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:02

Als dit zo is, is het inderdaad lastig te achterhalen voor de KNHS. Ik vrees zomaar dat ze hier niks aan kunnen doen, jammer.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 21:04

Nee dat denk ik ook niet meer. Heb er toen helemaal niet aan gedacht om t te melden ofzo en vind t ook wel sneu is wss. niet t idee van die meisjes.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:07

Ik snap sowieso niet hoe iemand op het idee komt een ander in de plaats van jezelf te laten starten op een (OFFICIELE!) wedstrijd. Maar goed...

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:37

Schandalig als dit werkelijk gebeurd is!
Vroeger bij de NBVR had je een startkaart met je eigen pasfoto erop, heb wel eens vaker gedacht...zouden ze toch wel weer in mogen voeren...

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:44

Wat raar zeg.. Ik vind dit toch niet kunnen, wat mensen toch allemaal verzinnen?! Ze had toch gewoon met die andere pony onder haar eigen naam kunnen starten als ze zo graag wou.. (tenzij de "echte" ruiter haar puntjes niet bij elkaar kreeg...)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 21:45

Charaz schreef:
Staat er geen persoonsnummer op de coupons?

Even gechecked en dat staat er op, wel vreemd 2 neefjes met dezelfde voornaam dat doe je toch als ouders zijnde niet.

Dat konden we niet meer controleren omdat de eerste coupon al was opgehaald door de rekenkamer.

Tja, neefjes met dezelfde voornaam en achternaam komt wel vaker voor denk ik als beiden naar opa zijn vernoemd.

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 11:19

tja als je eens wist wat voor sjoemel praktijken erbij een basissportwedstrijdje komen kijken! ongelovelijk!
gelukkig lopen deze fraudeurs vanzelf wel een keer tegen de lamp naarmate ze hoger komen. immers paard niet voor elkaar hebben kom je ook niet hoger/verder!

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:03

Ik denk dat dit heel vaak gebeurd. Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of je daar voor geschorst kunt worden.
Als je dan even geen zin hebt, kan zo je vriendin opstappen! Verward

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:45

Charaz schreef:
Ze heeft inderdaad ook nog met haar eigen pony gestart, bij dezelfde jury nog wel!

Als dit in rucphen geweest is; daar starten meestal áltijd dezelfde mensen! Let maar op, die zie je zelden op hele grote concoursen.
Ik ben wel héél erg benieuwd om wie het gaat... Bloos

Maar weet Martin er ook het fijne niet van? die kent daar bijna iedereen! Vork

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:46

Dit is inderdaad in Rucphen geweest Laurie, pb je wel even.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:47

Charaz schreef:
Nee dat denk ik ook niet meer. Heb er toen helemaal niet aan gedacht om t te melden ofzo en vind t ook wel sneu is wss. niet t idee van die meisjes.

Of ze had geruild en startte ze op iemand anders z'n plaats?
Ik vind het zo vreemd dat dat op die locatie gebeurd namelijk.. dan kun je dat beter op een concours doen waar 500 mensen starten bij wijze van.. Clown

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 15:50

Nee dat was niet het geval, ze meldde nl. ook aan met naam van het andere meisje + pony.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 15:56

Charaz schreef:
Nee dat was niet het geval, ze meldde nl. ook aan met naam van het andere meisje + pony.

Tja sorry, maar dan denk ik dat de jury's er ook meer van weten.. lijkt me sterk dat 4 man (2 jury's + 2 schrijvers!) niet doorhebben dat op zo'n kleine wedstrijd (meestal 5 combi's per ring?) niet zien dat er iemand dubbel rijd, en zeker op een andere naam!!
Erg vreemd hoor! óf de club weet er meer van!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 17:45

Ik snap echt het nut niet van rijden onder iemand anders zijn/haar naam. Als je niet eerlijk aan je punten kan komen om hoger op te mogen, dan maar oneerlijk.
Vind het behoorlijk vlauw en gemeen.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 18:59

eigenlijk moet je er niet druk om maken... als ze in het volgende niveau zitten komen ze toch niet veder!! Knipoog

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 19:39

Ik heb er ook wel een keer aan gedacht hoor Ja Maar dan om te kijken of het lukte niet voor de punten Knipoog

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:13

knabbelgirl schreef:
Ik heb er ook wel een keer aan gedacht hoor Ja Maar dan om te kijken of het lukte niet voor de punten Knipoog

Om op een paard van een ander te starten? of je eigen paard door een ander te laten starten?

Tja.. ik vind het vreemd, en het zou niet eens in me opkomen.. ! Bloos
En daarnaast kennen veel jury's wel.. ben een beetje berucht door mijn Haflingertijd !! Clown

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 10:21

allebei Knipoog
Maar zoals ik zeg, niet voor punten maar hoe erop gelet wordt. Juist zodat we dan misschien de KNHS konden aanscherpen, maar uiteindelijk niet gedaan. Stel je haalt een punt dan heb je een probleem

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:00

knabbelgirl schreef:
allebei Knipoog
Maar zoals ik zeg, niet voor punten maar hoe erop gelet wordt. Juist zodat we dan misschien de KNHS konden aanscherpen, maar uiteindelijk niet gedaan. Stel je haalt een punt dan heb je een probleem

Tja.. sorry.. maar dat vind ik nét zoiets als iets in de winkel stelen, en als je buiten staat, terug gaan naar de kassa; "letten jullie wel op? ik heb iets gestolen!" Volkomen nutteloos vind ik!

Ik ben blij dat de paardensport bij mij voor mijn plezier is, haal ik punten en prijzen, dan ben ik super blij, en wordt het harde werken ervoor beloond ! Vingers aflikken

Blue_Dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 11:18

mm, toch vraag ik me af wat voor nut het heeft, om onder een andere naam te starten.

Ik denk wat dat betreft dat de KNHS hier het beste iets op kan verzinnen, omdat het vaker gebeurd dan we denken.