Werken bij Anky, iemand ervaringen hiermee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Re: Werken bij Anky, iemand ervaringen hierover (gehoord)??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 16:11

Rianneke schreef:
wat is het niveau van de dame in kwestie dan?
want hoog niveau is bij iedereen verschillend... de 1 vind z al hoog en voor de ander is dat basis Knipoog

Ik weet niet precies haar niveau te zeggen, maar ze deed vorig jaar mee aan de selectie voor de olympische spelen voor de jeugd. Dus ik denk ong wat hier young rider niveau is.

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:04

Ik heb ook verhalen gehoort over de stallen van anky.
ik ga niet zeggen wat ik heb gehoort ik vind dat onredelijk voor mensen die haar steunen enzz.. maar als ik haar was zou ik ook ergens anders gaan,

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:03

Relien schreef:
Ik heb ook verhalen gehoort over de stallen van anky.
ik ga niet zeggen wat ik heb gehoort ik vind dat onredelijk voor mensen die haar steunen enzz.. maar als ik haar was zou ik ook ergens anders gaan,

Dit is dan ook een reactie van niets, hier kan TS natuurlijk helemaal niets mee Rolleyes

TS: Heeft iemand van de stal van Anky al iets laten horen dan?
Laatst bijgewerkt door MISTRAL94 op 04-07-08 20:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:09

Wim Verwimp is een goeie aanrader! Er zijn heel vaak stagaires en die mogen vrij veel paarden van hoog niveau (prix st. georges - grand prix) rijden en je wordt er goed ondersteunt door wim verwimp zelf, heel consequent maar heel correct met de paarden! Hij woont wel in België maar ik denk wel dat het de moeite is om ook daar eens te solliciteren.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:41

wake_up schreef:
Ontopic: Ik heb meerdere malen slechte ervaringen gehoord van mensen die daar stage liepen, of hun paard daar stalde.
Vooral omdat Sjef geen geduld had, en als het maar iets te lang duurde, het paard aardige klappen verkocht.

Ik vind dat je dit soort dingen pas kan zeggen als je het zelf meegemaakt hebt en niet via via gehoord hebt!
Iemand van zo'n niveau zou echt niet lukraak zijn paarden slaan! vind het nogal kinderachtig en jaloers om zulk soort uitspraken te doen!

ik zou gewoon contact opnemen met anky en dan vragen wat haar mogelijkheden zijn, mocht het haar toch niet bevallen om wat voor reden dan ook kan ze altijd weggaan en ergens anders naar toe gaan.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 07:54

Ik zou zo een kans met beiden handen aangrijpen....... Misschien is het niet allemaal rozengeur en manenschijn, maar je leert niet alleen hoe het wel moet, maar ook hoe het niet moet Lachen

en uit alle ervaringen die je daar op doet kan je voor jezelf uitfilteren wat voor jou wel of niet goed is........

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 06:08

Izzy19 schreef:
Wim Verwimp is een goeie aanrader! Er zijn heel vaak stagaires en die mogen vrij veel paarden van hoog niveau (prix st. georges - grand prix) rijden en je wordt er goed ondersteunt door wim verwimp zelf, heel consequent maar heel correct met de paarden! Hij woont wel in België maar ik denk wel dat het de moeite is om ook daar eens te solliciteren.

Wim Verwimp of Anky van Grunsven - klein verschil... Clown

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 09:54

Een paard jaar geleden heb ik m'n E pony verkocht aan Sylvia van Uden..haar jongere zusje Willeke van Uden uit Boekel die werkt al een aantal jaren bij Anky op stal (is er ook bij bij haar wedstrijden).

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 21:10

Urielle schreef:
Izzy19 schreef:

Wim Verwimp of Anky van Grunsven - klein verschil... Clown

Dat weet ik ook wel, maar het gaat er om wat je er mag doen en wat je leert. Als je bij Anky niet veel mag rijden heb je er ook niet veel aan. Dat bedoel ik. Bij Wim mag je zeker wel veel rijden met goede paarden. Ik weet ook niet hoe het bij Anky eraan toe gaat. Maar het is gewoon een optie moest het daar niet bevallen Knipoog

Knavia

Re: Werken bij Anky, iemand ervaringen hiermee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 02:12

Je leert OVERAL, omdat je altijd voor jezelf moet uitmaken of het wel of niet bij jouw manier van rijden hoort. Hoe meer je ziet, hoe meer je probeert, hoe meer ervaring je opdoet, hoe beter je daar je eigen waarheden uit kan halen.

Ik ben geen fan van Anky, ook geen tegenstander, en heb geen enkele directe ervaring met haar, maar ik zou dolgraag een weekje willen meekijken op stal (als ik geen fulltime baan had Knipoog ). Net zoals ik dat ook zou willen bij Emiel Voest (die ik wel officieel uit eigen ervaring een geile kwal vind), en bij de fam. De Ronde (zou ik niet uitnodigen op een feestje), en bij de fam. Zoer (zou ik zelfs verbieden om op m'n feestje te komen).

Voor iemand uit Australië, een land waar de dressuursport op z'n zachtst gezegd 'in opkomst is' is dit toch een prachtige kans om te ervaren hoe een professionele trainings/handels/dressuurstal op het allerhoogste niveau werkt. Met alle ins en outs en pro's en con's.
Ook al ben je 1000% tegen mevr. Van Grunsven's befaamd rollkür, alhoewel ik me amper kan voorstellen dat een amazone uit Australië zich daar druk om kan maken.

Ze zal heus niet zo naief zijn om te verwachten dat ze tijdens een stage 's ochtends een uur les krijgt van Sjef op Salinero, en 's middags een uur van Anky op Painted Black. Is ze wel zo naief, dan zal het ook dan een goede les zijn om erachter te komen dat e.e.a. niet zo werkt.