Prijzen dressuur vs springen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Charmaine

Re: Prijzen dressuur vs springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:52

Uhm, misschien omdat er in het springen op dat niveau meer geld omgaat?

Ze kunnen meer handelaren met meerdere paarden trekken met hoger prijzengeld. De meeste "snelle" handel zit toch in de springsport heb ik het gevoel. Ze komen met een vrachtwagen vol, kunnen paarden veel sneller wisselen en komen dan voor het geld zodat ze er misschien toch wat op winnen. niet veel dan qua verhouding...De handelaren in het dressuur zitten toch aan meer voorbereiding voor een paard, ook qua opleiding, dus. die kosten gewoon meer tijd en brengen relatief minder paarden uit op concours?

Is maar een gokje, maar gevoelsmatig zeg ik zo dat er in de springsport gewoon meer snellere handel zit en er dus op 1 rubriek meer inschrijvingen binnen komen dan bij de dressuur, waardoor de vereniging meer geld te besteden heeft.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 07:08

Voor de kar dressuur betaal je meestal tussen de 7,50 en 10 euro, vaardigheid meestal het zelfde of een euro meer.
In de B krijg je ook zo iets, bijna voor alle klasses gelijk. Zak paarden snoepjes, hoevenkrabber en met mazzel dus een hele zak voer.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 07:15

Liek_ schreef:
Dus waar oh waar zit het m dan toch in dat die dressuurruiters toch wel voor die beker komen en die springruiter niet?? Misschien toch een ander 'type' mens?

Als mensen alleen konden springen voor 20 Euro oid, dan wisten ze niet anders en dan kwamen ze ook. Bij dressuur zie je ook dat de rubrieken waar je 50 Euro kunt winnen voller zitten dan de rubrieken waar je voor een bekertje komt.
Maar probeer nu maar eens op te zetten dat men alleen komt dressuren als het prijzengeld gelijk wordt getrokken, dat krijg je niet voor elkaar!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 07:18

Charmaine schreef:
Is maar een gokje, maar gevoelsmatig zeg ik zo dat er in de springsport gewoon meer snellere handel zit en er dus op 1 rubriek meer inschrijvingen binnen komen dan bij de dressuur, waardoor de vereniging meer geld te besteden heeft.

Maar dat staat nog steeds niet in verhouding.
Stel je hebt in de dressuur 50 Euro, bij 30 starts in een rubriek.
Laten we even zeggen dat je bij het springen 90 starts hebt, dan zou je daar (bij hetzelfde inschrijfgeld) 150 Euro moeten kunnen winnen.

En het is ook niet zo dat je bij kleinere rubrieken qua deelnemeraantallen, minder wint. Het aantal prijzen gaat omlaag maar niet de hoogte van het bedrag.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 07:20

Tja en waarom krijg je bij endurance (op internationale niveau) helemaal geen cent? Terwijl het startgeld echt niet weinig is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 07:22

Anne_GTI schreef:
Naast traditie zal het ongetwijfeld ook met de spanning die het springen doorgaans met zich meebrengt te maken hebben. Voor een sponsor is het veel leuker om na een spannende strijd die ook voor een leek goed te volgens is daadwerkelijk de deken op het paard te zien en de ruiter zelf persoonlijk te feliciteren en een ereronde zien rijden.

De belangstelling van buitenaf kan ik me voorstellen op topniveau. Een parcours van 1.60 zien springen is imposant om te zien en bij grote wedstrijden kun je tussendoor het strodorp in als je de paarden zat bent. Maar voor het basissportspringen loopt het dorp niet uit Haha!

Maar in jouw ogen is het dus te ondervangen door opnieuw de ereronde in te stellen bij de dressuur?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:13

Urielle schreef:
De belangstelling van buitenaf kan ik me voorstellen op topniveau. Een parcours van 1.60 zien springen is imposant om te zien en bij grote wedstrijden kun je tussendoor het strodorp in als je de paarden zat bent. Maar voor het basissportspringen loopt het dorp niet uit Haha!

Maar in jouw ogen is het dus te ondervangen door opnieuw de ereronde in te stellen bij de dressuur?

Ben hier ook benieuwd naar, ik kan het natuurlijk altijd proberen 20 juli Knipoog Maar dan zouden ze in de springwei die ereronde moeten rijden, gaan ze dan niet piepen? En hoe stel je zoiets voor? Gewoon op de dag zelf vragen? Of aangeven op de startlijst? Ik vraag me namelijk af of mensen er gelukkig mee zijn als ik het ze 'opleg'..

Bambino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 14:05

Ik spring alleen, me zusje start af en toe een dress wedstrijd omdat ze het leuk vind, maar om het prijzen geld hoef je niet te gaan bij dress.. we gaan ook nooit veder dan 20 km voor een dress. wedstrijd, springen daarintegen maakt het ons niet uit waar het is, prijzen geld is vaak 50> meer, en als het bekers zijn gaan we inderdaad niet. alleen met jonge paarden in de buurt wellis,

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 18:40

Liek_ schreef:
Ben hier ook benieuwd naar, ik kan het natuurlijk altijd proberen 20 juli Knipoog Maar dan zouden ze in de springwei die ereronde moeten rijden, gaan ze dan niet piepen? En hoe stel je zoiets voor? Gewoon op de dag zelf vragen? Of aangeven op de startlijst? Ik vraag me namelijk af of mensen er gelukkig mee zijn als ik het ze 'opleg'..

Daar kan ik alleen persoonlijk antwoord op geven natuurlijk maar ik vind het die enkele keer dat ik ereronde moet rijden best geinig, juist omdat het nergens meer is. Lachen
Ik moet wel zeggen: het staat dan op de startlijst dat je verplicht bent prijsuitreiking te paard te doen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 18:41

Wij brengen meestal het paard naar huis en gaan dan terug voor de prijsuitreiking, ik zou het dus minder vinden.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 10:01

Dressuur prijsuitreiking te paard dat zal nog wel eens lastig kunnen worden. Zeker bij de paarden zullen er wel veel ruiters zijn die dat niet willen... En het nadeel van prijsuitreiking te paard bij de dressuur is dat je vaak lang moet wachten. Ik heb wel eens om half 9 moeten starten en om 3 uur 's middags prijsuitreiking moeten rijden, daar wordt je niet gelukkig van...

Het verschil in prijzen is vaak wel heel erg groot. Bij het springen win je een zadel, bij de dressuur een dekje Clown
De prijzen van het springen naar beneden doen werkt niet, die ruiters zijn wel bereidt om verder weg te gaan naar een wedstrijd waar wel echt geld te verdienen is. Misschien komt dat ook wel omdat er in de basissport meer springruiters rijden die hun geld moeten verdienen in de paarden dan dat er dressuurruiters zijn die dat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:31

Urielle schreef:
Ik moet wel zeggen: het staat dan op de startlijst dat je verplicht bent prijsuitreiking te paard te doen

Ja, dat leek mij ook al!

Charaz schreef:
Wij brengen meestal het paard naar huis en gaan dan terug voor de prijsuitreiking, ik zou het dus minder vinden.
Daar is bij ons geen tijd voor wij zijn razendsnel met de prijsuitreiking binnen een half uur Pling

Kylan schreef:
Dressuur prijsuitreiking te paard dat zal nog wel eens lastig kunnen worden. Zeker bij de paarden zullen er wel veel ruiters zijn die dat niet willen... En het nadeel van prijsuitreiking te paard bij de dressuur is dat je vaak lang moet wachten. Ik heb wel eens om half 9 moeten starten en om 3 uur 's middags prijsuitreiking moeten rijden, daar wordt je niet gelukkig van...
Dat is ook mijn probleem zat ik te denken! Wij doen altijd een half uur na de rubriek de prijsuitreiking en dat betekent dus dat er andere rubrieken bezig zijn. De springwei ligt pal naast de dressuurringen, daar worden de ruiters die hun proef aan het rijden zijn niet echt blij van Clown

Nou ja het was een leuk hersenspinsel Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:34

@Liek_ dat is inderdaad snel, maar als ik als 1e ben in een ring van 30.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 12:36

Charaz schreef:
@Liek_ dat is inderdaad snel, maar als ik als 1e ben in een ring van 30.

Ik hou ringen van 25 aan, maar dat is zeker niet van 1 klasse. Was het maar waar! Daar kan ik als wedstrijdorganisatie alleen maar van dromen!! Zelfs met hoge geldprijzen loopt het hier niet storm, snap ik ook echt niks van...