Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Liek_ schreef:Dus waar oh waar zit het m dan toch in dat die dressuurruiters toch wel voor die beker komen en die springruiter niet?? Misschien toch een ander 'type' mens?

Charmaine schreef:Is maar een gokje, maar gevoelsmatig zeg ik zo dat er in de springsport gewoon meer snellere handel zit en er dus op 1 rubriek meer inschrijvingen binnen komen dan bij de dressuur, waardoor de vereniging meer geld te besteden heeft.
Anne_GTI schreef:Naast traditie zal het ongetwijfeld ook met de spanning die het springen doorgaans met zich meebrengt te maken hebben. Voor een sponsor is het veel leuker om na een spannende strijd die ook voor een leek goed te volgens is daadwerkelijk de deken op het paard te zien en de ruiter zelf persoonlijk te feliciteren en een ereronde zien rijden.
Urielle schreef:De belangstelling van buitenaf kan ik me voorstellen op topniveau. Een parcours van 1.60 zien springen is imposant om te zien en bij grote wedstrijden kun je tussendoor het strodorp in als je de paarden zat bent. Maar voor het basissportspringen loopt het dorp niet uit![]()
Maar in jouw ogen is het dus te ondervangen door opnieuw de ereronde in te stellen bij de dressuur?
Maar dan zouden ze in de springwei die ereronde moeten rijden, gaan ze dan niet piepen? En hoe stel je zoiets voor? Gewoon op de dag zelf vragen? Of aangeven op de startlijst? Ik vraag me namelijk af of mensen er gelukkig mee zijn als ik het ze 'opleg'.. Liek_ schreef:Ben hier ook benieuwd naar, ik kan het natuurlijk altijd proberen 20 juliMaar dan zouden ze in de springwei die ereronde moeten rijden, gaan ze dan niet piepen? En hoe stel je zoiets voor? Gewoon op de dag zelf vragen? Of aangeven op de startlijst? Ik vraag me namelijk af of mensen er gelukkig mee zijn als ik het ze 'opleg'..

Urielle schreef:Ik moet wel zeggen: het staat dan op de startlijst dat je verplicht bent prijsuitreiking te paard te doen
Charaz schreef:Daar is bij ons geen tijd voor wij zijn razendsnel met de prijsuitreiking binnen een half uurWij brengen meestal het paard naar huis en gaan dan terug voor de prijsuitreiking, ik zou het dus minder vinden.

Kylan schreef:Dat is ook mijn probleem zat ik te denken! Wij doen altijd een half uur na de rubriek de prijsuitreiking en dat betekent dus dat er andere rubrieken bezig zijn. De springwei ligt pal naast de dressuurringen, daar worden de ruiters die hun proef aan het rijden zijn niet echt blij vanDressuur prijsuitreiking te paard dat zal nog wel eens lastig kunnen worden. Zeker bij de paarden zullen er wel veel ruiters zijn die dat niet willen... En het nadeel van prijsuitreiking te paard bij de dressuur is dat je vaak lang moet wachten. Ik heb wel eens om half 9 moeten starten en om 3 uur 's middags prijsuitreiking moeten rijden, daar wordt je niet gelukkig van...

Charaz schreef:@Liek_ dat is inderdaad snel, maar als ik als 1e ben in een ring van 30.