geeft jou paard ook zo hoog op?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyy

Re: geeft jou paard ook zo hoog op?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:53

suleilitha schreef:
Een dierenarts is geen zadelmaker/zadelpasser, vergeet dat niet. Verder blijkt nergens dat je paard van nature hoog opgeeft want je zegt zelf dat je dat alleen merkte bij het Meranozadel en op het Kiefferzadel gewoon kon doorzitten.
Fijne dag nog en ga anders eens goed les nemen... en koop anders een ander paard waarop je Meranozadel wel goed past Sigaar

Nagelbijten / Gniffelen Lips are sealed

Sorry, mag er niet mee lachen, maar kom op zeg.
Ben een beetje redelijk. Niet voor ons, maar voor je paardje. Met dit zadel, zal je hoogst waarschijnlijk de rug stuk mee rijden.
Omdat dit zadel niet lekker ligt voor je paard ( dat merk jij dus doordat het beestje nu wel opgooid, en eerst niet) wordt de rug vast gezet. Dit lijdt tot verkeerd rug gebruik, waardoor blessures zullen ontstaan. Grote kans dat je paard dan van de pijn zal gaan bokken, kijk maar eens dat je dat uit kunt zitten op dit zadel, als het doorzitten nog niet lukt Knipoog

Verder zal je je meer geld besparen met een goed ( desnoods 2e hands ) zadel van een goed merk, wat goed ligt, als wanneer je zo aan blijft modderen met een kwalitatief slecht zadel. Denk dan aan DA kosten, osteopaten of fysiotherapeuten, en vervolgens alsnog een nieuw zadel...

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:54

SanneOrayen schreef:
sorry,,maar ik vraag niet om advies
maarja laat verder maar

Nu moet je het niet veel bonter maken. Je opent een topic en als er dan kritiek komt en mensen je willen helpen zet je de oogkleppen op en wil je niet naar advies luisteren.

Ik wil best geloven dat die dierenarts heel kundig is als dierenarts. Maar een dierenarts is geen zadelmaker en kan dus ook niet zien of een zadel goed past of niet. Daar heeft hij niets over geleerd. Een zadelmaker zal ook niet zeggen "je paard heeft hartruis", dat kan dus alleen een dierenarts bepalen.
Kort gezegd: Deze dierenarts heeft het spreekwoord schoenmaker blijf bij je leest niet opgevolgd.

Misschien kun je voordat je opnieuw een topic opent eerst nadenken over de reacties en vervolgens ook je eigen reacties op normaal niveau plaatsen?

Vakantietijd mensen! Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:56

Vakantietijd mensen!

nee, gewoon je kop in het zand steken noem ik dit.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 16:59

alles zon beetje van zadelmarkt zou ik maar niet aanschaffen!.
en ik zou maar voorzichtig zijn,. straks hoef je geen zadel meer te kopen. wil je dat?
ik zou maar even een goede zadelpasser erbij halen, en wat goede zadels laten passen.. en niet meer rijden met dat Meranozadel..

je opent toch een topic om advies te krijgen? maar als jij het zelf dan zo goed weet, en dat het zadel goed ligt open dan geen topic..

SanneOrayen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-08 17:06

ow sorry als ik zo overkwam was niet echt mijn bedoeling..
maar ik heb ook mn hoofdstel daar gekocht.
dat dat dan ook niet goed??

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:14

hoofdstellen weet ik niet, maar zaddels zijn niet van het beste kwaliteit in ieder geval.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:20

SanneOrayen schreef:
ow sorry als ik zo overkwam was niet echt mijn bedoeling..
maar ik heb ook mn hoofdstel daar gekocht.
dat dat dan ook niet goed??

Mooi Knipoog
Ik denk dat die best wel zijn. niet te veel van verwachten, maar volgens mij kun je ze best gebruiken hoor. Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:26

Hoofdstellen, dat maakt niet veel uit aangezien je er niet met je kont op gaat zitten, neem ik aan Knipoog
En voor een goed passend zadel hoef je heus geen 700 uit te geven, een Wintech kan ook mits het past. Ik kocht zelf meer dan een jaar geleden een JC Saphyr Dressuur, prima zadel voor maar € 200,-- Het past mijn paard uitstekend.