Ineens heb je een "rij" dip.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zesiram

Re: Ineens heb je een "rij" dip.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 13:37

Ik denk dat iedereen wel eens een rijdip heeft. Soms lijkt het of je even in een neerwaartse spiraal zit. Maar als je dan heel eerlijk kijkt naar hoe het een paar maanden eerder ging, dan ben je stiekem toch een stukje vooruit gegaan. Ik neem altijd veel foto's en filmpjes, dan kan je jezelf er weer even aan herinneren.
Een paar weken geleden had ik een enorme dip. Ik zat ook helemaal niet lekker in mijn vel, had het ontzettend druk en veel aan mijn hoofd. Dan zet ik mijn paard gewoon even op de wei een paar weken. Als ik dan mijn problemen met rijden ook nog moet oplossen, dan blijf ik niet eerlijk tov mijn paard. Dus dan heeft hij ff vakantie ( wel afbouwen natuurlijk !) of mijn stalgenootje doet hem een paar keer. Dan kunnen we allebei weer een beetje afkoelen Bloos

elfj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:30

Ik had dat met mijn arabiertje. Dan ging het een periode heel goed en dan vielen we terug, lukte het alllemaal niet meer, vervolgens werd ik saggerijnig en mijn paardje ook. In zo'n periode ging ik dan gewoon lekker met hem naar buiten en dan had ik toch geen zin om te dressuuren, dus ging ik een weekje met hem klungelen, naar buiten, longeren, losgooien, wandelen, poetsen enz.. Wanneer ik dan weer ging dressuuren ging ik er niet van te voren al op met een instelling van het lukt toch niet en dan ging het vaak daarna weer beter. Het is me opgevallen dat ik dat elke x had, dan ging het een tijd heel goed, en dan weer een dipje,, dan weer goed en weer een terugvalletje. Maar je valt steeds minder ver terug een je goede periodes gaan steeds beter. komt allemaal goed!

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:40

meestal een weekje rust. Gewoon longeren, buitnehobbelen en even geen druk erachter. Als ik dan weer begin gaat het gelijk weer een stuk beter!

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:41

Ja ik hebt het nu ook met mn paardje ...
Mijn paardje is eigenlijk heel fijn te rijden maar ze heeft lichte artrose in haar linker knie waardoor alles wat moeilijker gaat op sommige dagen ...Terwijl ik met mijn wedstrijdambities vooruit wil ...
Op haar goede dagen loopt ze super en leer ik zoveel van haar ! Maar nu met die regenbuien heb ik vorige week weinig kunne rijden aangezien ik alleen een buitenpiste heb en nu is ze dus stijf in haar knie en moet ik haar er doorrijden maar dat is echt niet fijn.
Toch zet ik door al heb ik vaak hulp nodig van mijn instructrice en antoine de bodt.

Charissa_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-08 15:44

Ik heb dat ook wel eens. Dan wilt niks meer lukken en heb ik het zelf helemaal gehad... wat ik dan doe is lekker naar het bos gaan Haha! ff een buitenrit maken even geen dressuur maar gewoon lekker naar buiten weg van alles of ik ga met hem springen. ik neem dan ff een maand ofzo een stop met wedstrijden en die dat soort dingen maar ik doe er wel af en toe dressuur door! als ik hem weer op wil pakken dan ga ik gewoon weer verder en lukt het dan nog niet gaan mijn instructrice erop in mijn les en die pakt hem ff aan. daarna is het altijd weer goed. ik laat haar erop omdat zij precies weet hoeveel ze moet doen, ik die het snel te hard of te zacht.