Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
oradorlover schreef:Sorry hoor ... maar je moet na het rijden eerst je hoofdstel uitdoen en dan pas je zadel ... Vrij logisch hoor.
Je moet het ej paard op een of andere manier afleren hoor. Anders sta je elke dag voor schut.
Ik leer het mijn paard vanaf het begin aan .

beestenfreak schreef:opzadelen in stal: eerst hoofdstel dan zadel. afzadelen: eerst zadel dan hoofdstel (heb je nog iets te vertellen)
met halster om: eerst zadel dan hoofdstel. afzadelen: eerst hoofdstel af halster om dan zadel eraf
zo staat het in het fnrs boekje
) beestenfreak schreef:opzadelen in stal: eerst hoofdstel dan zadel. afzadelen: eerst zadel dan hoofdstel (heb je nog iets te vertellen)
met halster om: eerst zadel dan hoofdstel. afzadelen: eerst hoofdstel af halster om dan zadel eraf
zo staat het in het fnrs boekje
. Dat bit gaat er bij mijn paard pas als laatste in en als eerste uit. Als ik nl terugkom in de stal wil ze meteen aan haar hooi, kan ik haar niet kwalijk nemen. Dus ik haal eerst het hoofdstel uit zodat zij kan eten en ik ga dan rustig afzadelen. Daarnaast is Whis maar 1 keer d'r stal uit gelopen (omdat ze nerveus was ivm nieuwe buuf), maar voor de rest blijft ze eigenlijk altijd braaf staan. Prisca schreef:oradorlover schreef:Sorry hoor ... maar je moet na het rijden eerst je hoofdstel uitdoen en dan pas je zadel ... Vrij logisch hoor.
Je moet het ej paard op een of andere manier afleren hoor. Anders sta je elke dag voor schut.
Ik leer het mijn paard vanaf het begin aan .
Is dat zo?. Ik heb het altijd andersom geleerd vooral bij jonge paarden heb je meer controle over ze.

(hij is pas 6 hoor...
) Tuc schreef:Eerst goed kijken wat de oorzaak is geweest.
Als hij je in de maling neemt, dan stevig aanpakken en goed boos worden.
Was het gewoon schrik, dan kalmeren en weer rustig meenemen naar de poetsplek.
Als je terug naar de poetsplek loopt en je ziet dat hij al bang begint te worden, weet je dat het angst was. Vaak is het moeilijk om dat onderscheid te maken.
Tuc schreef:Eerst goed kijken wat de oorzaak is geweest.
Als hij je in de maling neemt, dan stevig aanpakken en goed boos worden.
Was het gewoon schrik, dan kalmeren en weer rustig meenemen naar de poetsplek.
Als je terug naar de poetsplek loopt en je ziet dat hij al bang begint te worden, weet je dat het angst was. Vaak is het moeilijk om dat onderscheid te maken.