Wat te doen met dit paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aerdenhout1

Re: Wat te doen met dit paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 17:59

Ik zou beginnen met 1000.- euro. Elke maand dat het paard niet is verkocht, kost het weer stalgeld, dat zou ik toch even tussen neus en lippen laten vallen. Laat hem in elk geval goed keuren...ook al zou je hem voor die 1000 euro kunnen kopen, maar hij is niet gezond, of zijn rug is toch te zwak, heb je een hele dure kostganger.

liesje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 07:36

Ik zou proberen om nog iets lager van prijs te komen... Als hij een mooie leuke thuis krijgt bij je is het voor de eigenaar toch ook goed?

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:23

Persoonlijk vind ik dit een verhaal met een erg hoog pennygehalte...

Sunrise19 schreef:
Er komen wel steeds meer verhalen aan het licht over dit paard.

Daarnaast heb ik het idee dat ik weet over welk paard dit gaat,
en de mensen op bokt nu wel een heel erg eenzijdig beeld en tevens vertekend beeld krijgen.

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:32

Miss_Petit schreef:
Daarnaast heb ik het idee dat ik weet over welk paard dit gaat,
en de mensen op bokt nu wel een heel erg eenzijdig beeld en tevens vertekend beeld krijgen.

Tja dat is vaak zo op bokt.

Maar zoals ik het nu hoor:
-mishandeling,
-nauwelijks bereden
-pijnlijke rug
-pijnlijk (?) verleden
-niet in conditie

zou ik zeggen dat de slachtprijs voldoende is. Maar als verkoper kun je natuurlijk altijd aan de liefhebber 3000 euro vragen.

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:42

Ik zou max. 1500,- ervoor geven maar dan wel klinisch helemaal goed.

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 13:01

Misschien is 3000 euro wel helemaal niet te duur.
Als het paard goed getraind is is hij misschien 6000 waard?
Op wat voor niveau heeft het paard voorheen gelopen?
Wat voor papier zit er bij het paard.
Is het (ondanks zijn gewicht) een mooi correct gebouwd paard.
Is het paard mak en braaf etc.
Dit zijn allemaal dingen die een prijs mee bepalen.

Dat er nu niets met het dier wordt gedaan doet de prijs heus niet zakken, het dier zit de eigenaar blijkbaar niet op de nek, ze zit blijkbaar niet om geld verlegen.
Krijg uit jou verhaal ook niet het idee dat het paard al officieel te koop staat en het bijv. te koop staat op internet en dat er al diverse mensen zijn wezen kijken.
En dat zij hem voor (bijna) niets heeft gekregen doet natuurlijk helemaal niet terzake, als jij hem nu zou krijgen zou je hem vast ook niet straks weer weg gaan geven, dan zou je ook zeggen, hij is ....... waard.
Alleen een eigenaar die echt graag van het paard af wil en bijv. stalling niet meer kan betalen zal flink zakken in de vraagprijs.
Ze heeft nu blijkbaar zoiets van "och als ik er een goede prijs voor kan krijgen verkoop ik hem", misschien wil ze wel wat zakken, maar vast geen 2000 euro, of het dier moet wegens gezondheid afgekeurd worden dan wordt het verhaal anders.

Uit jou verhaal krijg ik het idee dat jij gewoon dat paard graag wilt, maar er het geld niet voor hebt, daarom noem je nu alle negatieve dingen op wat de prijs kan doen zakken, maar ik denk dat als je met de eigenaresse praat zij met allemaal postieve dingen komt die de prijs doen stijgen.

Ik bedoel bovenstaande niet banketstaaf en het is niet zo dat ik jou het paard niet gun, ik ben alleen maar realistisch.
Als ik jou was zou ik gewoon naar haar toe gaan, vragen of het paard idd te koop staat en wat de vraagprijs is.
Vragen of je hem een keertje mag proberen en dan met haar in onderhandeling gaan, dan merk je snel genoeg of ze het paard idd graag kwijt wil of niet.
Zelf moet je niet te gretig zijn.

Succes
Hoop voor je dat je krijgt wat je graag wilt. Knipoog