Bijrijdster op wedstrijd met jouw paard, wat vind jij er van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PercyLeen

Re: Bijrijdster op wedstrijd met jouw paard, wat vind jij er van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:17

Ik ben zo'n gelukkige bijrijder Lachen Ik mag het paard dat ik rij uitbrengen in de springsport en de eigenaresse brengt haar uit in de dressuur! En om en om groomen we dan op wedstrijd! Hartstikke leuk (en gezellig) Lachen

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-08 23:20

Vjestagirl schreef:
spinet schreef:
ja dat is natuurlijk een ander verhaal. als dat zo zou zijn met mijn paard doe ik het ook niet hoor. Maar 3 weken geleden was er onderlinge wedstrijd op een hele andere locatie. Nou je had ze samen op deb aan moeten zien rijden. Bijrijdster grote smile, paard vrolijk open en oren naar voren Haha!

Mijn paard gaat alle kanten op omdat ze overal bang voor is en van schrikt. Ze is heel gevoelig voor haar ruiter, dus als die gespannen is is zij het ook. Vervolgens krijgt ze op haar donder omdat ze zich 'slecht' gedraagd. Waarom zou ik haar dat aan doen?

Ik rij ook zo'n zenuwpees..maar ik weet zeker dat dit paard het uiteindelijk top zal doen in de ring..we hebben een klik en die groeit met de dag! Als het buitenom het wedstrijdgebeuren klikt waarom dan niet gewoon eens proberen (met de juiste bijrijder uiteraard) Ik vind het geweldig om te zien hoe het paard steeds meer op mij vertrouwd en ze rustiger word..ook een zenuwpees kan rustiger worden hoor (ook op wedstrijden)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 06:08

Ik zou wel willen dat ik er eentje had die wedstrijden wil rijden. Helaas heb ik helemaal geen bijrijder. Misschien in de nabije toekomst wel eentje, maar dat is niet iemand met wedstrijdambities. Maar aangezien ik fok tegenwoordig is het ook niet meer zo erg, fokken en wedstrijden gaat niet zo goed samen.
Voor mijn andere staan ze geloof ik wel in de rij, maar die gaat niet zo maar naar de eerste de beste. Die moet alleen nog eerst ingereden worden. Clown Bovendien is dat ook niet zomaar een pony, dus daar gaat ook niet zomaar een ruiter op.

Yaraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:45

Ik rij sinds kort ook een paard van iemand anders bij en die mag
ik straks als ik en hij er klaar voor zijn ook uit gaan brengen
op wedstrijd, dit omdat zij zelf de ambities er niet voor heeft,
maar het wel erg leuk vind om haar paard wedstrijden te zien
lopen en ik vind het erg leuk om wedstrijden te rijden!
Ontzettend leuk dus dat ze mij deze kans gunt, ik vind dat echt
leuk als eigenaren van paarden hun bijrijdsters de kans gunnen
om wedstrijden te rijden!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:50

Ik heb een super bijrijdster en die verdient het ook om lekker te starten.
We groomen elkaar, ze staat er (bijna) 7 dagen in de week om te rijden, mesten, met water te slepen en weet ik wat al nog meer. Rijd niet alleen de merrie die ze start, maar ook andere pony's op stal, helpt zadelmak maken en betuigen.

Deze bijrijders zijn heel zeldzaam, ik heb het super getroffen Lachen.

IkbenLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 09:59

Super dat je je bijrijdster dat laat doen!
Verstandig dat je dan gewoon mee gaat, wie weet bereiken ze nog wel iets wat je niet had verwacht

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:04

'de mijne' mag ook starten met mijn paard. Ik zie het alleen maar als een supe rinvestering in je paard. Over twee jaar verhuis ik naar het buitenland, en zo wordt het paard toch een hoop meer waard!

Lakiesha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:04

Wij hebben ook een super bijrijdster van 11 jaar voor onze pony Haha!
Ik zocht een verzorgster voor onze pony, en iemand die haar kon beleren/inrijden.
Hierop kreeg ik een reactie van haar moeder en vanaf dag 1 is het contact onderling
geweldig. Per 1 oktober 2007 is ze onder het zadel en brengt Delphine haar uit op wedstrijden sinds januari
en is inmiddels L startgerechtigd in zowel springen als dressuur.
Mijn dochter van ook 11 jaar is dikke vriendinnen met haar en is waanzinnig trots op haar vriendin
en pony, absoluut niet jaloers en we gaan in principe voor haar een startkaart in het nieuwe jaar
aanvragen. We gaan altijd mee op wedstrijd en zowel ik en mijn dochter genieten ervan om
te zien hoe ver ze het al heeft gebracht in een relatief korte tijd.

Guetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:06

Als ik zelf start, dan niet.
Anders heb ik er niet veel problemen mee.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:06

Leuk om de verhalen te lezen. Ik ben ook superblij met mijn bijrijdster. Ze heeft wel ambitie om te starten en gaat dat ook doen. Ik heb er geen problemen mee..integendeel, ik zie hoe leuk ze het hebben samen en dat is voor mij heel belangrijk. Als ik er maar af en toe op kan rondhobbelen on het bos dan vindt ik het prima!

deniejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:08

Mijn bijrijder betaald mij per maand geld om mijn paard te mogen rijden. In het begin dacht ik dat ik het niet leuk zou vinden als ze wedstrijden zou gaan rijden, omdat ik ook fanatiek ermee bezig ben. Maar nu ik ze zo samen bezig zie en het heel goed ga, zou ik het juist leuk vinden als ze zou gaan starten!

Ik rijd zelf L2 en mijn bijrijder zou dan B gaan starten, paard kan makkelijk met ons beidde starten, dus nog leuker om samen de wedstrijden te doen dan!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:09

Ik was ook zo'n bijrijdster, Was gewoon een impulsief idee van de baas waar ik toen op het bedrijf werkte.. Dus een beetje brutaal (schaam schaam) gelijk aan de eigenaar gevraagd, en ze vond het prima, als ze maar niet elke x mee hoefde i.v.m. haar werk.. Ik heb dit paard opgelijd van B tot M. Wat ik wel jammer vond is dat ze intotaal in 2 jaar tijd maar 3 x is komen kijken..

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:16

Joto schreef:
Ik was ook zo'n bijrijdster, Was gewoon een impulsief idee van de baas waar ik toen op het bedrijf werkte.. Dus een beetje brutaal (schaam schaam) gelijk aan de eigenaar gevraagd, en ze vond het prima, als ze maar niet elke x mee hoefde i.v.m. haar werk.. Ik heb dit paard opgelijd van B tot M. Wat ik wel jammer vond is dat ze intotaal in 2 jaar tijd maar 3 x is komen kijken..

Ja dat is jammer inderdaad. Nou Dianne mag van mij niet zonder mij erbij. Het is en blijft mijn verantwoording en mijn grote trots en liefde. En daar ben ik zuinig op. Nu in augustus het ijslands NK (vrij-zater-en zondag), gaan we op donderdag er al heen en maken we er gewoon een ontzettend leuk weekend van. Ga ik lekker foto's schieten en genieten Haha!
Enige eis die ik verder heb is dat ze er netjes uit ziet. Bij de t7 en ed v5 is het niet vereist om in wedstrijd kleding te komen, ijslandse trui of iets anders nets mag ook. Nou misschien ben ik kinderachtig, maar wil wel graag dat ze met jasje rijdt. Of ze met jodphurrijbroek of een gewone rijbroek rijdt laat ik aan haar zelf over. Maar wil natuurlijk wel een mooi plaatje zien lol

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:20

ja maar dat is ook leuk! als je er met zijn 2-en een leuke paar dagen van kunt maken! En tja dat ze er netjes bij moet lopen..Kan ik begrijpen ja, je wilt wel wat laten zien natuurlijk Haha! Ik rijd nu een ander paard (die ik als eigen kan beschouwen) En ben dus geen bijrijdster meer, maar die eigenaar gaat wel elke x braaf mee, en hij vind het nog leuk ook. We kunnen overal over praten als dat nodig is omtrent het paard.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:22

deniejs schreef:
Mijn bijrijder betaald mij per maand geld om mijn paard te mogen rijden. In het begin dacht ik dat ik het niet leuk zou vinden als ze wedstrijden zou gaan rijden, omdat ik ook fanatiek ermee bezig ben. Maar nu ik ze zo samen bezig zie en het heel goed ga, zou ik het juist leuk vinden als ze zou gaan starten!

Ik rijd zelf L2 en mijn bijrijder zou dan B gaan starten, paard kan makkelijk met ons beidde starten, dus nog leuker om samen de wedstrijden te doen dan!

Mijn bijrijdster betaald mij ook 25 euro in de maand. eigenlijk was de afspraak 50, maar toen werd mijn paard ziek en konden we maar beperkt dingen doen. Dus toen vond ik dit genoeg. We hadden gezegd als ze meer gaat doen dan gaat ze ook iets meer betalen. Maar ze betaald zelf haar wedstrijden is nooit te beroerd om iets extra's te doen dus we houden het lekker zo.

En als ik haar en mijn mutz van een merrie samen in de bak zie rijden denk ik, dat doen ze netjes samen. Qua rijden hebben ze een aardige klik. Maar op emotioneel gebied is die er juist weer veel meer met mij. Dus wat willen we nog meer. Als ik maar lekker mijn bosritjes kan doen en mijn paard beter in vorm raakt. Ze heeft voor een ijsco een mega lange rug en loopt erg economisch. Dianne krijgt het veel beter voor elkaar om haar korter te maken dan dat ik dat kan. Krijg je na ruim 10 jaar niet gereden te hebben en dan een paard te kopen Haha! Ze is 18 en rijd keurig, dus lekker trainen jullie en wedstrijden rijden enzo. Doe ik lekker ook mijn ding met haar. Rommelen op stal, bosritjes, longeren, knuffelen Haha!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:23

ik zou het raar vinden als je je bijrijdster niet toestaat om wedstrijden te gaan rijden. je wil het beste voor je paard (toch?) en de motivatie om goed te gaan rijden wordt alleen maar beter!

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:25

ja mijn bijrijdster mogen juist wedstrijden rijden als ze dat willen. Waarom niet. Moedig het juist aan . Sta ik aan de kant hoor je iedreen zeggen wat een mooi paard en wat loopt ie goed!! Dan kan ik zeggen ja die is van mij en mijn bijrijdster en ik trainen hem en zei brengt hem uit!!

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:27

Ja dat is waar, als je graag een bijrijdster wil, die jouw paard in vorm moet trainen, moet je ze ook de kans geven.. En zoals in mijn geval was het een droom die uitkwam, en ben ze ondanks alles daarvoor nog steeds erg dankbaar

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:28

Denk dat ik dat gevoel ook zal hebben. Heb er nu al zin in anmelijk en ben nu al apetrots

En dianne is helemaal blij en ook verbaast dat dat allemaal van mij mag. Maar ja dat verdient ze zelf hoor door zo'n fijne bijrijdster te zijn

Felinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:31

Hey, leuk deze verhalen te lezen Lachen Ik ben zelf ook een bijrijdster, en betaal zelf mijn lessen. Binnenkort gaan we heel misschien ook wedstrijden starten, maar is nog niet helemaal zeker. Als dat zo is, neem ik de kosten ook voor mezelf Lachen Ben echt heel blij dat ik deze kans heb kunnen krijgen, want het is altijd heel gezellig als ik daar op stal ben. Inmiddels is mijn Twenter ook naar die stal verhuist Lachen

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:32

Joto schreef:
Ja dat is waar, als je graag een bijrijdster wil, die jouw paard in vorm moet trainen, moet je ze ook de kans geven.. En zoals in mijn geval was het een droom die uitkwam, en ben ze ondanks alles daarvoor nog steeds erg dankbaar

Het is niet zo dat ze haar moet trainen, maar ze rijdt gewoon beter lol en zet mijn paard goed aan eht werk. Nu ze naar het NK gaat gaan we echt gericht trainen vanaf deze week. We hadden eerder willen beginnen maar mijn ijs was weer ziek. Nu niet door haar eerdere problemen maar door een &*$%^hengstje wat er bij de shets van de boer gestaan heeft. Een bacterie op de neus/keel. Vergelijk baar met keel ontsteking, we dachten eerst zelfs droes. Gelukkig gaat het nu weer goed met haar en kunnen we vrolijk verder

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:33

Ik vind het juist super, als je ziet dat het goed gaat enz, en je zelf niet wilt om wat voor reden dan ook, dan is het toch super leuk.

Ik rij zelf ook wedstrijden, ik heb meerdere paarden en had mijn bijrijdster ook aangeboden dat ze mocht starten buiten dat wij meegaam verder wel op eigen kosten kwa startgeld en startkaart, het is zo`n leuk stel, helaas vond haar moeder het niet goed om tja war smoesjes naar mijn mening. maar goed we wouden haar wel de kans geven, ze rijd nu onderlinge wedstrijden zoals fnrs enz en dat gaat altijd super, dus ik denk dat ze best leuk had mee kunnen komen met onze tinker.
en ik was dan ook zeker de trotse eigenaar geweest. maar wie weet komt het nog eens. van ons uit zal het aanbod blijven staan.

Spinoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-08 10:39

Neonlight schreef:
Ik zou wel willen dat ik er eentje had die wedstrijden wil rijden. Helaas heb ik helemaal geen bijrijder. Misschien in de nabije toekomst wel eentje, maar dat is niet iemand met wedstrijdambities. Maar aangezien ik fok tegenwoordig is het ook niet meer zo erg, fokken en wedstrijden gaat niet zo goed samen.
Voor mijn andere staan ze geloof ik wel in de rij, maar die gaat niet zo maar naar de eerste de beste. Die moet alleen nog eerst ingereden worden. Clown Bovendien is dat ook niet zomaar een pony, dus daar gaat ook niet zomaar een ruiter op.

Die van mij is niet naar mij toegekomen omdat ze wedstrijd ambitie heeft, maar omdat ze gek is van ijslanders en het haar droom was om er eentje bij te rijden. Dat doet ze nu bijna 8 maanden. 3 weken geleden hadden we een onderlinge wedstrijd en die heeft zij gereden. 2e overall. Toen belde ons vervoer om te vragen of dianne het NK niet wilde rijden. Ze weet dat ik die ambitie niet heb. Ik haar gebeld en ze was echt helemaal gelukkig. Nou gaan dan maar lekker denk ik dan

De reden dat ik een bijrijdster heb is niet omdat ik het qua tijd niet red, maar het feit dat mijn lichaam me nog wel eens in de steek laat en iemand als Dianne mij hiermee kan helpen.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 10:42

Ja maar dat is dan toch ook leuk als je zo'n meid hebt, die graag met je beestjes omtuttelt en rijd enz..
Voor het vorige paard betaalde ik niks qua bijrijden, ze zocht een bijrijder en kwam naar mij toe. Concour startkaart e.d. betaalde ik zelf wel, en wel eens een dekje en hoofdstel en dat soort dingen. Maar ik deed niet mee aan stallingskosten, daarbij meste ik wel.

Nena_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 13:32

Ik vind het knap van je dat je zelf de beslissing neemt om je bijrijdster je paard uit te brengen op concour! Knipoog
Je paard leert er goed van en de bijrijdster ook, zelfs als je staat te kijken kun je er nog veel van leren..
Als je zelf niet de ambitie hebt voor wedstrijden en je gunt het je bijrijdster om met je pony op concour te gaan vind ik het een goede keuze van je!