Wanneer gaan ze nou echt eens lekker zitten?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Re: Wanneer gaan ze nou echt eens lekker zitten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:12

Ik ken het. Vorig jaar had ik ook leren rijlaarzen van Petrie.
Elke dag liep ik mijn hielen helemaal kapot en ook mijn knieholtes.
Na een half jaar was ik die pijn zo zat, dat ik ze verkocht heb.
Ik kon er na al die tijd nogsteeds niet normaal op lopen en rijden ging al helemaal niet. Had het idee totaal geen contact te hebben met mijn paard. Had ook vanalles geprobeerd om ze in te lopen, was er de honden mee gaan uitlaten, had ze ook aan als ik Silence alleen maar ging poetsen, maar nee hoor, het werd niet beter.

Binnenkort laat ik laarzen op maat maken, hopelijk heb ik daar meer aan.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 08:32

Tja, mijn Petrie Elite bleef het ook een beetje houden. Ze zaten lekker maar als dan in de zomer mijn kuiten wat dikker waren, bleef de laars wat hoger zitten en reed ik nog steeds mijn knieholtes open. Ik deed dan met tape en wattenschijfjes mijn knieholtes beschermen, als ik dat een keer vergat had ik een soort van snijwonden in mijn knieholtes. Ik moest ook altijd plastic zakjes gebruiken om ze aan te krijgen, als ik die op concours vergeten was moesten we echt ergens in een kantine pedaalemmerzakken gaan vragen.
Na bijna 5 jaar zagen ze er nog goed uit, maar mijn kuiten zijn natuurlijk dikker geworden (kreeg ze toen ik 16 was) en ze paste niet meer.
Ik heb nu de Derby Elegance (met dressuurboog van 6 cm, beetje het Anky model). Die zijn een stuk soepeler dan Petries. Ik heb ze lekker 1 cm extra wijd en lager genomen, in het begin kon ik er vooral niet mee zitten (op mijn paard) omdat ik de steun van mij stugge Petries gewend was en onderhand het idee had dat ik met schoenen reed.
Ik heb ze nu zo'n 2-3 maanden en ze zitten heerlijk, ik heb nooit blauwe plekken gehad ervan, geen snijwonden en de kwaliteit lijkt tot nu toe goed te zijn.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 10:32

NIET! Ik heb ze 3 jaar gedragen maar ze bleven beroerd zitten en zakten niet genoeg in. Inmiddels staan ze mooi te wezen en rij ik lekker met mijn mountain horse laarzen, wat een verademing!

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 17:38

Ik ga dus donderdag Petri's passen..en als ik jullie zo hoordat ze niet fijn zitten enzo heb ik toch wel wat schrik..het zijn wel 2e handse..maar nu vroeg ik me af..als de omtrek van de laars 36 cm is en mijn kuiten bloot 35 cm zou die laars dan passen?? want ik had t eigenlijk verkeerd gelezen en kom er nu pas achter er stond kuitmaat buitenom gemeten..oepsie..of zou dit toch moeten kunnen?? ik had me er zo op verheugd!!help..

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:59

ja k heb bloot ook 35 en mijn laarzen zijn ook 36 Knipoog duss.. want je hebt ook nog sokken en een rijbroek aan

zutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 18:41

eh..nee ik bedoelde het anders sorry..als er staat kuitmaat buitenom gemeten..dan moet ik dat denk ik lezen als de laarzen van buiten gemeten?? dus dan ben ik er zelf bang voor..maar MaartPaard ik hoop dat jij gelijk hebt en dan moet t wel passe..duim duim...

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:23

Kwestie van wennen denk ik'l Knipoog

worteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:31

Ik hebmijn petrie's 5 jaar eghad.
En de eerste 3 maand heel veel pijn gehad. Maar daarna zaten ze zalig.
Ik heb wel ondervonden dat blaren op je hielen ook te maken hebben met welke soort kousen je aandoet.
En of je laarzen goed droog zijn binnenin.
Dus ik doe altijd dikke vochtafstotende sokken aan.
En zorg in de zomer dat mijn laarzen goed droog zijn .
En dan heb je geen blaren.En geraak je ook gemakkelijk in je laarzen.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 09:04

Als er in de laars staat maat 36 dan moet het gewoon passen.. Die ene centimeter maakt niet zoveel uit hoor, want ik had eerst ook mn kuiten gemeten en toen waren ze dus ook 35 cm maar mijn laarzen zijn 36cm anders kom je er ook niet meer uit haha:P

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 09:06

ik kreeg een tip: gooi ze nadat ze goed ingevet zijn! vol met gekookt water, 5 sec of langer in laten zitten en eruit gooien, daarna ze aan doen (kan je beter met plastic zakje even doen Vork) daarna kun je gaan rijden, zo vormen ze zich naar je voeten, en de bovenkant van mijn petrie's waren echt heel erg hard, maar nu helemaal niet meer en gaan ze elke keer met rijden beter zitten Haha!

je moet er wel lef voor hebben Vork

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 11:23

nee osrry dat durf ik echt niet Gaaaap Dat kan toch nooti goed zijn Gaaaap

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:56

Ik heb ook Petrie Anky's, maar heb ze eigenlijk bijna niet in hoeven lopen. Wel een paar keer pijn natuurlijk, maar alleen in mijn knieholte en dat was na 3 keer rijden wel weg. Ik denk dat je gewoon even door moet bijten en er veel mee moet lopen. Knipoog

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 16:59

MaartPaard schreef:
nee osrry dat durf ik echt niet Gaaaap Dat kan toch nooti goed zijn Gaaaap

ze moeten ook tegen regenwater kunnen Vork

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:01

Zou het misschien kunnen dat leren rijlaarzen gewoon niet lekker zitten over het algemeen?
Je zegt ze zitten goed, maar niet ECHT lekker. Denk dat leren rijlaarzen eenmaal niet ECHT lekker zitten. Heb je er last van met rijden of alleen met zo lopen?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 17:03

Renee__ schreef:
Niet mee fietsen.
Tja, kwestie van veel op lopen en doorbijten. Ach gut Vraag me ook af of ze goed zijn aangemeten.

Juist wel fietsen en weinig lopen Tong uitsteken . Het zijn rijlaarzen, geen wandelschoenen. Met fietsen heb je je voet nog enigsinds zoals met het rijden, maar met lopen slijten ze en worden ze juist op andere plaatsen weer soepeler..

Maar gewoon veel mee paardrijden werkt het best Knipoog .
Maar als je er zoveel last van hebt, passen ze dan überhaupt wel goed?

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 23:41

naja ik kan er geowon mee lopen, rijden geen probleem. Maar ik kan gewoon niet meer bewegen als ik rij zeg maar;) Het is echt letterlijk een blok aan mn been

Nomination

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 13:21

Probeer onder je rijbroek wat maandverbandjes in je knieholte te doen als je daar nog erg last van hebt.
Dit heeft bij al mijn rijlaarzen geholpen, en op een begeven moment zijn ze aan je been & voet aangepast.

Vooral de dingen ermee doen, die je normaal ook doet. Dus paardrijden!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 17:26

Ik heb mijn standaards als volgt draagbaar gekregen: een half jaar lang elke week olien. GEwoon de hele laars.
Leer heeft er niet van geleden, maar is wel soepeler geworden. Niet slap. En nog vind ik ze soms wat stug.