Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Combard schreef:Hier had het niets met willen redden te maken, want idd voorgeschiedenis was niet bekend. Notabene de veearts wilde nog een traject in gaan met aquatrainer etc (om zijn eigen portemonee te vullen?). Maar het paard was zo slecht en voelde zich met de dag ellendiger, dus hij is heel vlot uit zijn lijden verlost.
Iedereen kan zo snel een uitgesproken mening hier hebben. Maar wordt er ook wel eens gerealiseerd dat we elkaar graag zouden willen kunnen vertrouwen in deze wereld? Maar ja, zoals Capraibex al zegt, deze topic draait juist om dat besef: it's all about the money!
Combard schreef:Ja, helaas wel, maar het lijkt wel of hier gezegd wordt: degene die er in trapt, houdt het systeem (cq. deze belabberde handelaren) in stand. Lekker dan, in deze gevallen en in zijn algemeenheid: de mens is niet meer te vertrouwen.......en je moet je dus altijd en tegen alles en iedereen indekken!
capraibex70 schreef:In de zomer van 2006 kochten mijn vriendin en ik twee paarden bij iemand uit Hilversum. Het paard van mijn vriendin, Kanjer werd al na een dikke maand zo stok-en stokkreupel, dat we hem helemaal hebben laten doorlichten door een veearts. Diagnose: paard was kas verrot op alle benen. Dat was slikken, we wisten/dachten wel dat ie lichte artrose zou hebben (eigenaresse wilde niet meer met hem springen omdat ze bang was hem kapot te rijden), maar dat het zo slecht met zijn benen gesteld was wisten wij ook niet.
crossmonster schreef:Sja helaas is dit een van de vele verhalen.
Ik snap niet dat er nog mensen zijn die niet keuren... ik zou nooit een paard kopen zonder te keuren, omdat ik weet hoeveel slechte paarden er rond lopen... en evenveel smerige handelaren die slechte paarden verkopen..
capraibex70 schreef:Wij hebben de verkoop van deze paarden gadegeslagen op Marktplaats en toen gingen onze ogen steeds verder open. Telkens hetzelfde mooie verhaal en dan zag je die paarden, ai, stelletje zielepieten waren het!
Dat hetgeen wij nu hier vertellen niet overeenkomt met wat jullie op stal hebben gehoord, maakt het beeld alleen maar completer, toch?