Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tine1978 schreef:jury schreef:Ik had het ook weer afgelopen weekend bij 2 verschillende juryleden. Een maand eerder op zelfde locatie (westmaas) ook.
Ring 1 is helemaal niet te omcirkelen en ring twee wel maar vrij smal of hellend, dus niet zonder gevaar.
Ik heb dit gemeld bij de KNHS als algemeen aandachtspunt voor juryleden en als voorbeeld de 2e ring in Westmaas of we nu echt willen dat wij ruiters dit soort risico's moeten nemen.
Zaterdagmiddag was ik ook op Westmaas en daar mochten de Z-combinaties in de 2e ring gewoon een rondje in de ring maken voordat ze mochten starten, dus ik weet even niet waar jij het over hebt. Misschien was dit zondag anders? De M-combinaties hebben toch al het voorste stukje waarin ze mogen rijden.
jury schreef:En ik heb me voorgenomen (en nu nog durven door te zetten als ik regio ga rijden) er geen rekening meer mee te houden wat voor wedstrijd het betreft, hoe belangrijk ook.
Regel is regel.
Ik ben de volledige willekeur en disuccies met juryleden zat. Dat gezeur elke keer.
Zelf op olympisch niveau mogen ze de ring verkennen door erom heen te gaan dan zouden wij amateurs dit niet mogen. Kom nou, dat mag de bedoeling van de basissport niet zijn.
Ik wacht de reactie van knhs op mijn bericht van een week geleden af en anders ga ik in overleg met knhs bij het niet toestaan van de ring verkennen officieel bezwaar aantekenen.
En als we deze houding nu met ze allen overnemen is deze discussie zo opgelost.
Nog wel lastig vind ik de discussie aan te gaan bij graswedstrijden. Als de ringen vrij dicht bij elkaar liggen dan kun je er in theorie omheen, maar niet zonder overlast te bezorgen bij de buren.
[/quote]jury schreef:Nog wel lastig vind ik de discussie aan te gaan bij graswedstrijden. Als de ringen vrij dicht bij elkaar liggen dan kun je er in theorie omheen, maar niet zonder overlast te bezorgen bij de buren.
jury schreef:Ik ben de volledige willekeur en disuccies met juryleden zat. Dat gezeur elke keer.
Zelf op olympisch niveau mogen ze de ring verkennen door erom heen te gaan dan zouden wij amateurs dit niet mogen. Kom nou, dat mag de bedoeling van de basissport niet zijn.
) dat de ruiters niet OM de ring heen mochten
ze moesten direct vanaf het losrijterrein rechtsom binnenkomen... later bedacht hij dat hij combinaties gewoon ging roepen als zijn ring leeg was, ook mensen die nog lang niet aan de beurt waren en soms pas net aan het losrijden werden door hem geroepen...(hij had zeker haast) zijn ring was gewoon even laat klaar als de andere ringen, maar hij had wel meer gesteste ruiters in de baan.Fitzroy schreef:Er staat nergens in het reglement dat je recht hebt om op je eigen tijd te starten. Als het programma inloopt zul je dus gewoon eerder moeten.
rhijnauwen schreef:Van mij hoeft dat niet als ik jureer (tenzij de ruiter het zelf aangeeft) als ik zelf start vind ik het ook niet zo fijn als ik ineens veel eerder moet starten (nou ja, 5 of 10 minuten lukt meestal wel, maar niet ineens een half uur eerder zoals ik hierboven al heb beschreven)
_10_ schreef:Ben afgelopen weekend in Hagestein geweest, daar rekende ze 9 minuten per proef (B) met gevolg dat we op een gegeven moment een half uur inliepen...
Zeker op zo'n groot concour kan ik begrijpen dat mensen niet weten dat een ring zo enorm inloopt, dus toen hebben we tussendoor zelf een pauze ingelast zodat we weer gewoon optijd liepen.

Fitzroy schreef:Ik was ook in Hagestein, heb jullie beiden gemist
Maar mijn ring was echt een gatenkaas dus iedereen die zich vrijwillig aanmeldde kon gelijk de ring in.

jury schreef:Ik had het ook weer afgelopen weekend bij 2 verschillende juryleden. Een maand eerder op zelfde locatie (westmaas) ook.
Ring 1 is helemaal niet te omcirkelen en ring twee wel maar vrij smal of hellend, dus niet zonder gevaar.
Ik heb dit gemeld bij de KNHS als algemeen aandachtspunt voor juryleden en als voorbeeld de 2e ring in Westmaas of we nu echt willen dat wij ruiters dit soort risico's moeten nemen.
sta jij sterk en kan jij lekker de bak verkennen
!