Steigeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xAngeldust

Re: Steigeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:17

Ik loop stage op een zorgboederij. Daar hebben ze een hele oude fjordenmerrie. De eerste dag dat ik er was, deed ze heel erg koppig, en begon haast onhandelbaar te worden. Toen ze er vandoor ging heb ik 1x keihard tegen haar borst gedrukt om haar tegen te houden, en sindsdien is ze superbraaf en vetrouwd ze alleen nog maar mij. Ik ben ook de enige die ze op haar rug laat, maar op haar rijden vind ik nogal zielig in verband met haar leeftijd.

Ik zou zeggen; Gewoon totaal geen angst vertonen, je voeten schrap zetten en hem sterk aanpakken, zodat hij respect voor je zal krijgen.

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:26

calimero2 schreef:
een flesje met steentjes en zandvullen en als hij stijgerd dan tussen zijn oren slaan. Dan doen ze het NOOIT meer

nee, want als je m goed slaat, zal die t nooit meer kunnen idd Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 13:51

A
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Vliendertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:19

Oh sorry, heb niet t hele topic door gelezen haha.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 14:49

Als je paard aan de hand veel steigerd is dat puur dominantie, moet dus worden afgeleerd,
Zodra hij omhoog komt, opletten dat hij zn benen niet over het touw gooit, daarna als hij weer beneden is, METEEN naar achter laten lopen, en dan niet stapje voor stapje, heb een longeerlijn en sla m daarmee op zijn borst, zodat hij achteruitschiet, dan duw je hem als het ware naar achter en loop zo maar ff rond zon 20 meter, steeds als hij omhoog komt, weer een knal met je lijn of zweep weetikveel wat je in je handen hebt, en je vooral groot maken, jij bent de baas, en hij moet achteruitdeinzen voor jou, niet jij voor hem.