Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
euhm sja...)
.
.
. In verzet aanspringen = direct terug in draf en terug aanspringen. Nooit verderrijden als er een fout gemaakt is, telkens terugrijden naar diezelfde oefeningen totdat die oefening goed is. Als een overgang bij A fout is gemaakt, niet wachten tot bij C om die overgang opnieuw te maken, direct teruggaan naar de overgang. Woorden die vaak terugkomen: "opnieuw! opnieuw! opnieuw! vooruit!" 
horse_girl schreef:Tja en toch is dat telkens opnieuw rijden iets wat bij de een wel werkt en bij de ander niet. Bij mijn paard moet ik dat absoluut niet doen, daar wordt ze alleen maar kwaad van en bereik je niets meer. Mijn instructrice deed eerst ook zo, maar ik heb met haar overlegd dat het zo niet werkte. Nu 'drammen' we minder door op een oefening, eerst iets anders doen en dan die oefening nog een proberen. Dat vind ik ook belangrijk, dat er overleg mogelijk is tussen mij en de instructeur.
. Conclusie: instructeur moet ook duidelijk kunnen zien wat er al dan niet werkt bij iedere combinatie apart, en niet zomaar telkens dezelfde techniek toepassen...
.
. Ze ziet alles en overleg mogelijk..kritisch maar wel echt op een motiverende manier..vind ik erg belangrijk
. pasdedeux schreef:Een goede instructeur zegt dat het goed gaat wanneer het ook goed voelt. Als ik een instructeur hebt die maar goed zo loopt te roepen terwijl mijn paard gespannen onder me loopt en niet het goede gevoel geef dan haak ik af. Een goede instructeur herkent een ontspannen correct lopend paard en weet problemen op te lossen.
LDRD schreef:Ik vind dat goede instructie begint met het eerst eens rustig zonder paard erbij te praten met elkaar.
Een instructeur moet zich een beeld vormen van paard en persoon, het niveau en het beoogde niveau.
Het les/trainingsplan zal daarop geent moeten zijn.
Ik vind het ergerlijk als een instructeur gewoon zonder plan o.i.d. in het midden gaat staan schreeuwen wat goed en fout is.
pasdedeux schreef:Een goede instructeur zegt dat het goed gaat wanneer het ook goed voelt. Als ik een instructeur hebt die maar goed zo loopt te roepen terwijl mijn paard gespannen onder me loopt en niet het goede gevoel geef dan haak ik af. Een goede instructeur herkent een ontspannen correct lopend paard en weet problemen op te lossen.
VValar schreef:Hoe ik een goede instructie kan herkennen: aan de staat van dienst (wat heeft hij/zij zelf bereikt), hoe doen andere leerlingen van de instructie het (in de sport), weet de instructie paarden te verbeteren, weet de instructie mijn paard structureel te verbeteren, tips aan te reiken hoe ik mijn paard in lossigheid kan opleiden naar een hoger niveau en ons beiden handvaten kan aanreiken om met plezier in de sport op een hoger niveau te tillen.

)