Petrie Anky of Perfect..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lis_Ol

Re: Petrie Anky of Perfect..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 13:39

ik zou de anky nemen, bij de perfect zit er een koting laag op, die er af zou kunnen gaan, en dat is echt niet mooi.
voor anky betaal je wel meer, maar hy is wel heel mooi !

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 20:00

Bedankt voor al jullie berichtjes,
zo te horen klinkt 'anky' het positiefst

En waarom Perfect of Anky.
Omdat de rest mij gewoon echt te duur word Knipoog

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:04

Ik zou ook voor de Anky gaan.

De laars is veel comfortabeler en de kwaliteit stukken beter. Daarnaast vind ik hem ook nog veel mooier.

iSaBeLL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 12:01

Bedankt voor jullie berichtjes Lachen

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:18

MISTRAL94 schreef:
ikkiN schreef:
Petrie heeft sowieso heel stug leer, als je er dagelijks mee rijdt, slijten ze heel snel. Het leer wordt snel lelijk, en het schilfert gauw.

Dan heb je de Petrie Perfect gehad want die schilferen door de coatinglaag.

Ik heb mijn Standaard nu al 4 jaar ik heb zelfs nog nauwelijk slijtageplekken aan de binnenkant van mijn laarzen. Ik reed zeker voorheen 2 paarden per dag en banjer ook overal doorheen. Ik heb alleen een paar maand terug de zolen moeten vervangen.

Idd, ik heb mijn Standard laarzen nu ook al een jaar of anderhalf en ze zitten echt fijn, geen slijtageplekken. Deze hebben ook echt wel een dressuurboog, mocht het je daar om gaan Lachen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:20

Perfect heb ik ook. Prima laarzen hoor, ik herken me totaal niet in alle negatieve berichtjes.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 15:00

ik heb de perfect nu 2,5 jaar en ben er erg tevreden over Ja

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:37

Wat een positieve reacties allemaal! Ja op een paar na dan..
Ik zit er ook over te denken om petrie laarzen te kopen, nou kan ik alleen niet meer kiezen tussen welke haha Knipoog

Weet iemand toevallig of de laarzen groot of klein uitvallen? Ik heb namelijk maat 39,5 t/m 41! (All-stars maat 39,5 Nikes zijn maat 40 en andere schoenen maat 41 Verward)

Nathaliia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:43

ik heb de petrie perfect, en ben er erg te vreden over... bij mij blijven ze helemaal niet stug ze zijn nu lekker ingelopen.. en heb ze toch snel 5x per week aan! ik heb geen ervaringen met de Anky, en ik denk dat je echt moet passen.. ik heb ook heel verschillende maten van schoenen!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:48

Ik zou zeker weten voor de Petrie Anky gaan, ze zitten heerlijk en ik vind de leerkwaliteit ook stukken beter dan die van de Petrie Perfect. Het leer van de Anky's is veel soepeler.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:48

Ik zou voor Anky gaan. Heb er geen ervaring mee, maar wel met Perfect. En na een jaartje lag de hak er af, en paste ik er niet meer. Clown

Hier wel een foto van me laarzen, Perfect. (niet heel duidelijk, maar wel de duidelijkste die ik heb.)

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 17:32

Sheran schreef:
Perfect heb ik ook. Prima laarzen hoor, ik herken me totaal niet in alle negatieve berichtjes.

Ik ook niet. Heb zelfs een tweede paar gekocht omdat de eerste prima bevielen.
Enige nadeel: de zolen heb ik binnen 3 maanden versleten. Maar dat had ik ook bij de standaard (die laars werd bij mij juist lelijk).

Tabino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:35

Ik heb de Petrie Anky. Ik heb er veel plezier van en ze blijven mooi. (ik heb ze nu ongeveer een jaar en ik gebruik ze bijna elke dag) Het enige wat ik nog mis is een rits! Haha!

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 08:45

je kan bij de schoenmaker er voor 70€ een rits in laten zetten Knipoog

Ik heb de Petrie perfect gehad en ik zag het verschil wel ( de coating) maar het echte schilferen had ik niet. Wel kon de schoenmaker er door de coatinglaag weinig mee en ging de slijtage mij iets hard. Ik heb nu de Cavallo laarzen. Het leer is soepeler en ze blijven erg mooi... maar het model zit me niet Bloos Cavallo heeft een wijdere kuit (kan er wel een wasknijper op zetten Clown ) en knijpt bij de knieholte. Verder is de voet breder, zodat ik daar oook ruimte over houd. Als laatste is de wreef strakker, wat ik net niet kan hebben...

Kortom. Ik ga straks ook voor Petrie, maar dan inderdaad de standaard of de Anky, waar mijn voorkeur bij de laatste ligt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 12:45

Claudienee schreef:
Wat een positieve reacties allemaal! Ja op een paar na dan..
Ik zit er ook over te denken om petrie laarzen te kopen, nou kan ik alleen niet meer kiezen tussen welke haha Knipoog

Weet iemand toevallig of de laarzen groot of klein uitvallen? Ik heb namelijk maat 39,5 t/m 41! (All-stars maat 39,5 Nikes zijn maat 40 en andere schoenen maat 41 Verward)

Ten eerste, ik zeg ook Anky.
Niet omdat ik ervaring ermee heb. Maar alleen al uit de beschrijvingen in het Divoza-boek blijkt de betere kwaliteit.
Kalfsleer (waarvan de Anky's gemaakt zijn) is vrij kwetsbaar, maar de Perfects hebben een coating die snel kapot gaat, de coating is gemaakt van een soort rubber, om het 2e-rang leer (waarvan de Perfects zijn gemaakt) te verstevigen.
Leren schoenen/laarzen wat dan ook lopen altijd uit!
Koop gewoon de laarzen die goed zitten, die maat, en niet een maat die net iets groter uitvalt, dan zwemt je voet waarschijnlijk in de laars Knipoog

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 14:34

Daar heb je wel gelijk in inderdaad..
Heb het namelijk altijd met rubberlaarzen wel de net wat ruimere gekozen omdat ik in de winter met een paar dikkere sokken rijdt Knipoog
Ga binnenkort eens uitgebreid onderzoek doen, en ik hoor van heel erg veel mensen dat de coating-laag van de perfects snel beschadigd en dat het er dan heel lelijk uit gaat zien. Leer is wel wat werk om het te onderhouden, maar als je het goed doet, kan er niet veel misgaan toch?

zazoeyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 16:54

Ik heb de petrie standaard(geloof ik,,de 1a goedkoopste van 229 euro)..

Ik heb ze nu 4 jaar en draag ze de hele dag,,ik rij er 6 paarden per dag mee..verder mest ik er ook de stallen mee en ga er mee wandelen etc...

Ik poets ze wekelijks,, ze zien er nogsteeds als nieuw uit,, geen krasjes of iets..
WEL moet ik 1x per 3 maanden langs schoenmaker voor nieuwe zolen Vork (omdat ik er zoveel mee loop)

Ik wil nu ook uitkijken naar nieuwe laarzen,,laarzen voor dressuur met een hogere boog,,

Ik twijfel alleen heeel erg of ik weer voor Petrie moet gaan(vanwege prijs) OF Lipica Pling

Lipica hoor ik veel goeds over,,,

Bijvoorbeeld een zwarte simpele laars met hele hoge boog en rits achter op maat gemaakt +/- 195 euro (klinkt goed)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 18:02

Mensen die nieuwe laarzen gaan zoeken, ik ben zelf op zoek naar leren laarzen. Eerst even uitgebreid onderzoeken hier op bokt natuurlijk.
Dus misschien hebben jullie er ook wat aan?
[RUI] Leren rijlaarzen

Ezmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 11:30

Wil je persee Petrie's Janise ?
Ik heb nu 2 paard Derby's en ik ben toch oo zoo blij mee Lachen. Model Goldjumper en model Softjumper.
Petrie heb ik ook gehad model Elite en Dressage alleen de dressage was zacht.
Daar zat een rits in. Van de Elite kreeg overal kramp maar als je echt Petrie wilt neem dan de Anky.
Is toch iets luxer kwa leer en er zit geen coating op. Knipoog

0charlotte0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 16:32

Ik heb ook de Anky's, en ik rij er sinds een weekje mee na een (vreselijke) 3 weken inlopen, maar nu zitten ze wel wat lekkerder en ik vind ze mooi.
Het is nou eenmaal zo, hoe duurder je gaat hoe soepeler het leer is Knipoog
Ik zal binnekort een foto'tje maken.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 12:28

Ik heb ze allebei.
De petrie perfect heb ik nu 3 jaar, ze zijn heel erg ingezakt en de coating laat ook los aan de binnekant. Verder is de zool ook los. Maar ondanks dat vind ik het wel hele fijne laarzen.
Het inlopen was echt verschikkelijk maar daarna heb ik er iedere dag mee gereden, gewandeld etc. Wel goed onderhouden. Ze zijn nog heel mooi.
Maar ik kreeg de laarzen echt nooit aan en uit Tong uitsteken Ik zat altijd te klooien met zakjes en pantysokjes etc..
Ik was het zo zat dat ik de Petrie anky heb gekocht.
De petrie perfect gebruik ik eigenlijk alleen voor het springen en crossen omdat ze zo zijn ingezakt en laag zijn.
De petrie anky ben ik nu aan het inlopen, dus heb er nog niet mee gereden.
Ik heb er gelijk een rits in laten zetten. Echt heel handig.
Ze hebben een mooie chique dressuurboog en er zit geen coating op.

Ik weet niet of je meer dressuur of meer springt ? en hoevaak je ze wil gebruiken. Maar ik ben over allebei wel tevreden.

Stacy S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-08 20:30

Over coating gesproken, als je op kunststof zadels rijd moet je dat absoluut niet doen met laarzen die een coating hebben, de coating gaat er dan namelijk vanaf en dan worden je laarzen super lelijk!

Ik heb nu dik 6 jaar de Petrie Perfect, super laars! Ik ben er erg tevreden mee en merk niets van alles wat iedereen hierboven heeft beschreven.. Ik was 16 toen ik deze laarzen kocht, als ik aan nieuwe laarzen toe ben worden het waarschijnlijk wel duurdere laarzen van een iets betere kwaliteit.. Alhoewel ik vaak duurdere laarzen zie die er na 2 jaar niet meer uit zien! (slijtage plekken, rare vouwen in het leer).