Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hebben wij ook gedaan, al was het een klein stukje, kan die kleine een beetje rondlopen en de mama staat gewoon vast.

Mexxuna schreef:Je moet nooit een tussenschot ertussen zetten! Dan vraag je om problemen, het veulen zal proberen bij zijn moeder te kruipen, en over het schot heen springen.
De belangrijkste punten:
-Geen schot
-achterklep helemaal afsluiten (geen gaten ivm tocht)
Samen met moeder vervoeren is vele malen makkelijker dan zo'n kleintje alleen.
Moeder zal er echt niet op gaan staan, wij hebben ons veulen van een week oud ook samen met moeder van de kliniek gehaald, en die heeft heel de weg languit onder moeder liggen slapen.
.
We hadden wel een tussenschot en dat hebben we geweten.... In de eerste bocht was het al boem. Gaan kijken en ja hoor meneer lag languit voorin. Dus maar weer overeind geholpen en zelf achterin blijven staan bij ze. We moesten toch wat en gelukkig was het niet zo heel ver.... Manda schreef:Ik vraag me altijd af hoe je rijdt als je hierover zorgen hebt.Doen jullie dat wel vaker, 1 paard in een ruime tweepaardstrailer zonder tussenschot?
Ik krijg er nog steeds geen goed gevoel over, ik zie niet in dat dat veilig is. Ze moeten toch enorm veel moeite doen om op de plaats te blijven staan als ze geen steun aan weerskanten hebben? Het lijkt me echt niet prettig.
Katja schreef:Manda schreef:Ik vraag me altijd af hoe je rijdt als je hierover zorgen hebt.Doen jullie dat wel vaker, 1 paard in een ruime tweepaardstrailer zonder tussenschot?
Ik krijg er nog steeds geen goed gevoel over, ik zie niet in dat dat veilig is. Ze moeten toch enorm veel moeite doen om op de plaats te blijven staan als ze geen steun aan weerskanten hebben? Het lijkt me echt niet prettig.
In principe ze de meeste wegen redelijk recht en de bochten moet je gewoon heel erg rustig nemen.
Heb je al stangen gevonden?
Maneater: gewoon alles eruit dus ook alle stangen en dan veulen los (bij voorkeur zonder halster) erin.