trailer uitlenen of toch maar niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: trailer uitlenen of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:46

als je je B hebt.
Als je E hebt. Dan mag je met een 2 paards trailer rijden welke mtm heeft van 2400kg. ook al mag je auto maar 1300kg trekken. Dan mag het hele zaakje niet meer als die 1300kg wegen.

Anders heeft het toch geen nut dat mensen hun E gaan halen. Veel combinaties gaan niet over de 3500 kg heen, en trekken niet meer als dat de auto weegt
Laatst bijgewerkt door annastasia op 13-06-08 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:47

Dan hebben ze je het of verkeerd verteld, of je hebt niet goed opgelet. Wanneer je BE hebt, dan gaat het niet om het MTM van de trailer, maar om het werkelijke gewicht wat je achter je auto hebt hangen.
Maar dat maakt voor TS niet uit. Ik zou mijn trailer echt niet meer uitlenen als ik jou was.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:49

annastasia schreef:
als ik de verzekering bel. dan maken ze straks een aantekening en dan kan ik er alsnog naar fluiten. De kans is zeer groot dat zij bij dezelfde verzekering zitten, aangezien het om agrarische verzekering zit. en ze eigenlijk alle klanten persoonlijk kennen.
Dan komt er een schade geval binnen en dan denken ze: goh, had ik daar laatst niet een telefoontje over. eens even kijken. ja hier heb ik het. Nou daar wordt dus mooi niks uitgekeerd.

Als de verzekering zegt dat het verstandig is om je trailer niet uit te lenen, dan moet je dat ook niet doen lijkt mij Verward
Als ze zeggenniet uit te keren in zo'n geval, gaan ze dat ook echt niet doen, of je daarvoor nu wel of niet had gebeld Rolleyes

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:50

Voor komende dinsdag ben ik in ieder geval zelf chauffeur. Zo ver ben ik wel. Dan maar wat vroeger uit m'n bed.
Was al van plan om te gaan kijken naar scholenconcours.
We moeten zeker een half uur rijden naar veendam. over de N33. geen prettige weg dus

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 10:51

erleyne schreef:
Dan hebben ze je het of verkeerd verteld, of je hebt niet goed opgelet. Wanneer je BE hebt, dan gaat het niet om het MTM van de trailer, maar om het werkelijke gewicht wat je achter je auto hebt hangen.
Maar dat maakt voor TS niet uit. Ik zou mijn trailer echt niet meer uitlenen als ik jou was.

Hmm ok, dus ik kijk alleen naar de maximum te trekken massa van m'n auto en rij met trailer en paard over weegbrug en als dat niet hoger is dan wat m'n auto mag trekken, krijg ik nooit een probleem?

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:52

Citaat:
Hmm ok, dus ik kijk alleen naar de maximum te trekken massa van m'n auto en rij met trailer en paard over weegbrug en als dat niet hoger is dan wat m'n auto mag trekken, krijg ik nooit een probleem?

OK dan!
Als jij je E hebt dan krijg je geen probleem

Anne_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 11:00

Haha! ok bedankt!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:24

Maya @ [TAO] FAQ TAO
voor degenen die het nog niet gevonden hadden Lachen

aan de TS, ik zou toch proberen onder die leendeal uit te komen, het is hún probleem en niet het jouwe dat ze geen trailer hebben.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:29

Nooit geweten trouwens dat een Zafira zo weinig mag trekken. Is qua motor toch best een pittige auto als ik het zo lees (2 liter diesel) en qua gewicht op zich ook niet heel erg licht ofzo. Nooit gedacht dat hij geremd dan maar 1050 mag trekken. Wij hebben een Opel Astra Station 1.8 TDI (75KW) en die mag 1400 geremd trekken.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 18:30

Ik denk ook dat dat hun probleem is hoor. Maar zou het er iig over hebben dat ze weten dat het eigenlijk niet mag, en

Wat apart dat die Zafira maar zo weinig mag trekken. Onze mocht 1350 trekken, en daar mocht ik nog mee rijden met alleen een B rijbewijs. Was een 1.8 liter motor.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 20:18

Als ze een ongeluk krijgen welke is veroorzaakt door een derde, dan kunnen ze ook de schade van de trailer op die derde verhalen. Dan krijg je de dagwaarde uitgekeerd en dat lijkt me minder dan je voor een 'nieuwe' trailer betaald.

Als zij zelf een ongeluk veroorzaken, is dan de schade aan jouw trailer dan wel gedekt onder hun / een verzekering? Dat vraag ik me af. En dan ben je maar afhankelijk van hun goedheid of ze jouw schade wel vergoeden.

Van mijn verzekeraar heb ik begrepen dat de trailer die achter je auto hangt wel WA verzekerd is, maar niet casco ook al is je auto wel casco verzekerd.

Ik leen mijn trailer ook liever niet uit. Ik heb dan wel een eigen trailer, maar moet er ook gewoon voor betalen: onderhoudskosten en stallingskosten zijn terugkerende kosten naast de eenmalige aanschafkosten. Voor € 30 per keer huren ze er eentje bij een aanhangerboer.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 08:06

Ik vraag me af of schade door derde nog wel wordt uitgekeerd wanneer je met een te zware trailer rijdt. De verzekering kan dan wel eens heel erg moeilijk doen namelijk. Je rijdt in principe onverzekerd rond dan.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 10:48

Met een te zware trailer inderdaad niet nee. Maar met een goed beladen trailer met een passende auto ervoor?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:00

Ik leen mijn trailer niet uit, alleen als er echt een noodgeval is en een paard moet met spoed naar de kliniek ofzo, dat vind ik een ander verhaal.

Ik zou als ik jou was mijn trailer ook niet meer uitlenen als die auto hem niet mag trekken. Stel dat er wat gebeurt, dan kun jij straks misschien wel naar je centen en trailer fluiten Scheve mond

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:27

Mijn verzekeraar, een grote bekende even ... bellen.

1.2 Aanhangwagen
a. Het gebruik van een aan de verzekerde auto gekoppelde aanhangwagen of caravan
is verzekerd. Schade aan de aanhangwagen of caravan zelf is niet gedekt;
b. Als bij wijze van vriendendienst een ander motorrijtuig wordt gesleept, dan is
dit gebruik gedekt. Schade aan het gesleepte motorrijtuig zelf is niet gedekt.

Artikel 2, wat is niet verzekerd

onbevoegd besturen van de verzekerde auto
schade die is veroorzaakt, terwijl de feitelijke bestuurder van de
verzekerde auto:
- geen voor de verzekerde auto wettelijk voorgeschreven, geldig rijbewijs
bezit
- de rijbevoegdheid is ontzegd, dan wel niet voldoet aan andere door of
krachtens de wet gestelde bepalingen met betrekking tot de bevoegdheid
tot het besturen van de verzekerde auto;

Als ik dat zo lees, dan zou ik mijn trailer dus nooit uitlenen aan mensen die het maximale trekgewicht overschreiden.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:27

Silfre schreef:
Met een te zware trailer inderdaad niet nee. Maar met een goed beladen trailer met een passende auto ervoor?

Dan wel ja. Maar hier gaat het dus over een auto die de geleende trailer eigenlijk niet mag trekken volgens papier.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 11:31

Is jouw trailer apart verzekerd TS? Anders krijg je nl. helemaal niks vergoed mochten hun met jouw trailer een aanrijding krijgen wat buiten iemand anders zijn schuld is.

Ik zou mijn trailer nooit uitlenen, wij hebben 2 jaar geleden een ongeluk gehad (stonden stil om linksaf te slaan en een ander knalde er bovenop, uitgemaakte zaak zou je zeggen maar de zaak loopt nog steeds).
Een hele hoop ellende en als een ander dat met jouw trailer gebeurd...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-08 14:17

mijn trailer is inderdaad apart verzekerd. Moet daarvoor iets van €150,- per jaar betalen. eens even kijken of ik het ergens kan vinden op het internet.

Edit: zie net dat je er ook een groene kaart voor krijgt, deze heb ik niet gehad.
Niet dat ik in het buitenland ga rijden met mijn trailer, maar deze hoor ik dus wel te krijgen. *Gaat maar weer eens bellen* ZUCHT.
Eerste keer dat ik alles in orde had gemaakt, bleek het dus niet goed te zijn gegaan en heb ik nog een half jaar zonder die verzekering rondgereden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:40

Is je trailer allrisk verzekerd? Dan is t risico zoiezo al wat kleiner onze trailer was dat niet en viel onder de verzekering van de auto.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 17:26

Wij hebben ook een Zafira, ding weegt 1300 kg. Die van ons mag overigens 1100 kg trekken. Om deze reden hebben wij de trailer teruggekeurd omdat mijn pony toch niet zwaarder was. Maar bij het uitlenen is dat lastiger inderdaad! In principe kan uitlenen dan weinig kwaad als je alleen daar op doelt (al zou ik zelf nooit uitlenen tenzij het een noodgeval is) maar dan zou ik wel heel zwart op wit willen hebben dat hij jou de trailer vergoedt als er iets gebeurt, ONGEACHT of hij dat van zijn verzekering krijgt of niet!

jen_lion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 20:22

ik zelf had ik hem niet uitgeleend
als er wat gebeurd moet je maar afwachten,
en een schuld gevoel waarschijnlijk!