Buitenrijden is niet rijden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

qt_shetties

Re: wandelen is niet rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-08 16:45

hmz... raar, het is juist erg ontspannend voor een paard, die van mij genieten altijd zo van een wandelingetje, ze bloeien helemaal op, terwijl ze gewoon dag en nacht buiten lopen en genoeg te doen hebben en kunnen zien, vinden ze het heerlijk!
Als ik mijn paardje zou verkopen zou ik het alleen maar prettig vinden, dat het niet alleen om het rijden gaat, maar ook om de band met je paard, en het samen lekker ontspannen...

Vlokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:48

Haha grappig die miscommunicatie!
Nou, het lijkt mij helemaal niet erg als een paard vooral buitenritten maakt. Ik denk, dat als je de gemiddelde paardenmening vraagt, de meeste paarden heel blij met jou zouden zijn.. Maar ook wandelen (in de zin van ernaast lopen) vinden ze heerlijk (zo leert mijn ervaring tenmiste) en zolang ze in de wei de benen kunnen strekken, denk ik dat het echt absoluut niet schadelijk is voor een paard, maar juist heerlijk..

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 10:51

Mijn pony is gek op wandelingen...
die van de aan de hand.. Haha! en die onder het zadel Knipoog
(is niet te koop overigens.. )

Ik zou daar dus niet mee zitten..

zeker niet als je hem ook nog het jaar rond.. 24/7 ofzo..
weidegang zou kunnen bieden.. of in ieder geval overdag...
Lijkt me heerlijk relaxt leventje voor die bolle van mij..
(heeft die toch pech, dat ze bij mij woont... Duivel )

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:04

Naast het taalverschil heb ik nog een vooroordeel tegen mensen die enkel buitenrijden. Heel vaak zijn dat mensen die echt gewoon 'liften' als het ware, ze krijgen het paard overal doorheen gestuurd, op dat gebied echt top, maar paard loopt volledig uit elkaar en gebruikt de rug onvoldoende. Ik ken zo van die ex-wandelpaarden en die waren hardstikke scheef, kenden geen aanleuning, enz. Vandaar mss dat mensen bang zijn dat je hun paarden fout gaat belasten en zo?

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 11:14

Als koper heb je geen verantwoording af te leggen aan de verkoper. Ze mogen zien dat het paard een goede stalling elders krijgt, maar dan houdt het op, tenzij je zelf meer toestaat.

Wanneer ik een ander topic mag geloven, zijn er maar weinig buitenruiters zoals ik welke nooit geen les nemen Clown .

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 18:03

poes schreef:
Naast het taalverschil heb ik nog een vooroordeel tegen mensen die enkel buitenrijden. Heel vaak zijn dat mensen die echt gewoon 'liften' als het ware, ze krijgen het paard overal doorheen gestuurd, op dat gebied echt top, maar paard loopt volledig uit elkaar en gebruikt de rug onvoldoende. Ik ken zo van die ex-wandelpaarden en die waren hardstikke scheef, kenden geen aanleuning, enz. Vandaar mss dat mensen bang zijn dat je hun paarden fout gaat belasten en zo?

Als je je paard op een deftige manier rijd op buitenrit krijg je vaak paarden die een veel beter evenwicht hebben dan gewone rijpaarden. Als je op een goede manier rijd kan je makkelijk een wandelpaard krijgen met goed aanleuning en goeie reactie op de hulpen. Maar je hebt natuurlijk altijd van die wandelruiters die er gewoon maar opzitten en het paard zijn gang laten gaan.
Ik geef vb mijn paarden veel afwisseling en oefeningen buiten, dat doet ook veel, een goede basis is heel belangrijk, zowel in als buiten de piste!

Maar die vooroordelen heb je zeker ook in België, als je daar zegt dat je buitenrijd, denken ze direct dat je met je paard van cafe tot cafe gaat en dat je hoopt dat hij je veilig thuis brengt Haha! niet dus! Boos!

elleennx3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:36

Justice_ schreef:
bedoel je eigenlijk wandelen (dus stappen dat jij er op zit door het bos ofzo) of aan een halstertouw een wandelingetje maken?

ze bedoelen bv. ik zit erop zoals een gewone buitenrit maar dat is dan een ander woord

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 21:48

Hmm wel vreemd als je buitenritten maakt en ze willen hem niet aan jou verkopen terwijl er recreatiepaard bijstaat.

Gewoon verder zoeken, jou droompaard komt er wel Haha!

Dat taalverschil is wel grappig Nagelbijten / Gniffelen maar voortaan dus gewoon even buitenritten neerzetten. Want wij denken hetzelfde als je met een hond wandelt .

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 07:42

ROFL ROFL

Dan duid ik niet op de spraakverwarring maar op de omgekeerde wereld.
Buitenrijden ís paardrijden.
De rest is voorbereiding daarop onder gecontroleerde omstandigheden.

De verkoper is de eigenaar en heeft als zodanig de plícht om de verkoopbeslissing op basis van de welzijnsverwachting van het paard te nemen.

hc

Opaal77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:15

Wel fijn om nu te begrijpen waarom er in Belgie 'wandelingen' worden aangeboden als je op zoek bent naar een optie voor een lekkere buitenrit. Helaas door de verwarring mijn kans gemist afgelopen zomer. In ieder geval succes met de zoektocht ik ga er binnenkort zelf ook een beginnen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:56

Raar!
Veel succes met je zoektocht en ik denk dat je er goed aan doet juist geen paard te kopen van iemand die liever ziet dat je er fanatiek en vaak wedstrijden mee rijdt. ;)
Mocht ik ooit een paard verkopen, doe ik dat veel liever aan iemand die er buitenritten mee maakt dan aan een fanatieke wedstrijdruiter! Ik hou nl. van m'n paarden en gun ze een zo prettig mogelijk leven. (en i.m.o gaat dat slecht samen met fanatiek/veel wedstrijden rijden ;) )

Moderatoropmerking:
Diverse berichten zijn verwijderd, omdat het een oud topic is. Zoals de grote letters aangeven is het niet de bedoeling om op oude topics te reageren.
Laatst bijgewerkt door Judje op 08-04-09 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Moderatoropmerking toegevoegd.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:33

Ik snap waar de miscommunicatie begint: In het duits is een ruiter die veel buitenritten/trektochten maakt een WANDERREITER.
Misschien dat de belgen die term letterlijk hebben vertaald?

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:39

achja dus bij de volgende advertentie gewoon zeggen buitenritten maken!
ik zocht ook een leuk paard voor de dagelijkse bosritten .nou je moest eens weten hoeveel paarden ik ben aangeboden..
hier in nederland zien mensen graag hun ex sport paard hun dagen slijten in de bossen, althans dat is mijn ervaring...