Daar ben ik weer. Misschien moet ik een keer een eigen account aanmaken, haha. Mijn vriendin wordt gek van mij op die haar elke keer. Maar goed...
Vandaag was mijn merrie mega hengstig, daar heb ik gebruik van gemaakt, en haar bij haar ruin gezet. Dit ging goed, ze mekkerde wat om mij, maar bleef in de wei. Na een tijdje vond ze echter dat het tijd was om naar binnen te gaan.
Ik heb binnen haar halster om gedaan en vast gezet, en ben haar gaan poetsen, alleen als ik aan haar buik kom trekt ze die in en laat ze haar melk lopen.
Ik heb haar ook opgezadeld, en heb even op haar gereden, ze keek wel heel raar met opstappen, maar was met rijden super braaf en luisterde perfect. Toen ik afgestapt was toen spoot haar melk er weer uit. Ik heb haar nog ff los gelaten zodat ze kon rollen, maar ze wilde bij mij blijven, en ging weer continue achter me aan lopen, en als ik ga rennen, rent ze hinnikend achter me aan.
Ik heb echter wel het idee dat het beter begint te gaan.
De dierenarts vind het niet verstandig om er nu al wat aan te doen, hij wil het gewoon nog even aankijken, hij verwacht dat het wel "opdroogt". Hij adviseerde wel haar bij de ruin te houden, omdat ze hem nu wel accepteert omdat ze hengstig is, dus hopen dat ze dat na de hengstigheid ook doet.