de dazen zijn er weer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MarchaL

Re: de dazen zijn er weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:03

Inmiddels heb ik de eerste dazen gezien. Vooralsnog zijn het er maar weinig, hopelijk blijft dat zo! De temperatuur schijnt weer omhoog te gaan binnenkort dus dan zullen ze wel komen ben ik bang Boos!

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:06

Ik had de eerste daas in maart al gezien Bloos

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:15

Bij ons valt het nog mee. Atex daasspray werkt tot hiertoe het beste!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:17

bij ons zitten ze helaas ook al paar weken .. rot krengen ,,

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:24

er bestaat helaas geen gouden tip voor het weghouden van dazen bij je paard, wil je in het bos rijden dan moet je dat avonds bij schemer gaan doen, dan zijn de dazen er niet meer.....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 12:28

Ik heb hier nog geen dazen gezien gelukkig.
Nu zijn er bij ons ook niet zoveel maar toch. Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:04

Tot dusver was er niks maar vandaag kwamen ze ineens in volle getalen. Ze waren nog agressief ook. Ik had peerdje ingespoten maar dat helpt bij hem nooit. Dus maar verjaagd, kwamen ze mij bijten, krengen. Ik zit ook helemaal onder de plekken en met rijden erg veel gegaloppeerd, dan komen er iig geen nieuwe.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:11

vandaag kwamen ze bij ons ook ineens...
dus heb niet echt last ervan.. maar spray hem al bijna elke dag in..
ze zijn wel agressief ja

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:14

Mijn paarden stonden om 1 uur al bij het hek om naar binnen te gaan, terwijl ik ze normaal gesproken echt moet dwingen om naar binnen te gaan Haha! . Ik kan ze alleen niet uit de wei halen als mijn buurvrouw de paarden buiten heeft staan dus pech... Maar om 4 uur waren die van haar ook gevlucht (die kunnen zelf naar binnen) en wisten die van mij niet hoe snel ze binnen moesten komen Ach gut . Tigo is echt lekgestoken zag ik wel. Morgen dus maar weer ingepakt naar buiten toe... Normaal houden ze niet zo van dekens op maar met die dazen vragen ze d'r bijkans zelf om Sigaar

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:16

Hier ook, niet veel maar iig genoeg! En die zenuwpees van mij reageerd er verschrikkelijk op..ze wil niet eens op de wei Nagelbijten / Gniffelen

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:22

bahbahbah Sigaar ik heb er ook al een paar gezien, gelukkig nog niet echt veel en in de buitenbak heb je er alleen last van als je stilstaat.
ik heb nog niet in het bos gereden maar daar zal het ook wel raak zijn. bijkomend probleem is dat Kees bang is van alle soorten sprays, dus nog even dooroefnen dan maar Haha!

wat sprayen jullie op jullie zelf?

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:26

Fleur_Laura schreef:
bahbahbah Sigaar ik heb er ook al een paar gezien, gelukkig nog niet echt veel en in de buitenbak heb je er alleen last van als je stilstaat.
ik heb nog niet in het bos gereden maar daar zal het ook wel raak zijn. bijkomend probleem is dat Kees bang is van alle soorten sprays, dus nog even dooroefnen dan maar Haha!

wat sprayen jullie op jullie zelf?

Mijn paard krijgt 1 of ander smerig knoflook stinkend middel op (gewoon met een doek) en dat stinkt echt zo dat ik zelf niks meer nodig heb Clown

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 15:31

Onze trakehner wordt er helemaal dol van..... gaat als een idioot door de wei galopperen. Dat is het teken om ze allen binnen te zetten.
Gek genoeg heeft het veulen er totaal geen last van. Die wordt niet geprikt.
Vorig jaar had ik een geweldig goedje wat echt hielp. Helaas weet ik de naam niet meer en ook niet waar je het kopen kunt.
Dus nu in de weer met Bremsen Bremse. Helpt voor korte tijd heel goed.
Maar als de paarden zweten van het werk, wat met dit weer gewoon echt snel gebeurd, is het gedaan.

Waar komen die beesten nou vaak voor?
De een zegt eikenbomen, hier las ik varens , stilstaand water is ook logisch.
Bij ons is het zo dat zodra het getreide (mmm vertaling.... haver, gerst, tarwe enz.) eraf is zo half augustus de dazen ook voor het grootste deel vertrokken zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:14

Ik heb vandaag Bremse Bremse gespoten en Leovet Phaser erbij Clown maar de dazen kwamen erop zitten door het sprayen heen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 16:19

kaotictjinta schreef:
Bij ons is het zo dat zodra het getreide (mmm vertaling.... haver, gerst, tarwe enz.) eraf is zo half augustus de dazen ook voor het grootste deel vertrokken zijn.

Iemand vertelde mij jaren geleden een keer dat de laatste dazen-dag 15 augustus is. De volgende dag zijn ze weg en kom je alleen hier en daar nog een verdwaalde die-hard daas tegen. Sindsdien ben ik er alert op, en het klopt! Na 15 augustus kun je weer lekker de bossen in met je paard. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:24

Helaas zijn ze 15 augustus nog niet weg in het zuiden.

Hier wordt gesproken met Ospel kermis komen ze (dit weekend)
en met Meijel kermis gaan ze. (eerste zondag van september)

En dat klopt redelijk goed.

Al waren ze er vorig jaar eerder omdat we toen al een hittegolf hadden gehad.

En als het augustus mooi weer is en met dat mooie weer gaan we september in zijn ze er helaas ook wat langer.

Maar gemiddeld gezien klopt het wel Lachen

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 17:27

ja:) MIjn pony heeft er geen last van. Hij heeft meer last van die andere vliegen. Maar ook niet zo heel erg. Ik spray hem 1 tot 2 keer per week in met vliegenspray. Moet alleen wel oppassen dat hij geen ontsoken ogen krijgt.(Ik vind het zelf grappig om die dazen dood te drukken:P.)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:08

Bij ons op stal, hebben we bijna geen last van de dazen.. vanwege bepaalde bomen ofzo.. die wij niet hebben? maar zodra je 100 meter naar het bos rijd, word je aangevallen Haha!
dus kan mijn paardje gelukkig gewoon zonder deken naar buiten, scheelt weer heel wat kosten, want zo een dekentje houdt hij niet heel

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:32

nou vanmorgen was het dan zo ver, om kwart over 10!! heb ik de paarden binnen gezet, ze vlogen van voor naar achteren in het land echt onder de dazen!!1 paard was zo erg hij had een deken van dazen op zijn rug, arm dier! wat waren ze blij dat ze op stal stonden. het is net of het elke zomer erger word....

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:38

Pfoe ik vond het bij ons in het bosje al vervelend, maar we waren gisteren in de Lieropse bossen en dat was écht een ramp!
Hele zwermen... Maar mn vliegenspray werkt wel goed, ze gaan zitten en ze gaan direct weer weg dus dat is iig al iets, maar je kan bijna niks meer zien omdat het zo voor je gezicht zwart zwermt Rolleyes

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:46

Hier niks gezien. Vorig jaar ook niet. Knipoog
Hier waait het eigenlijk best veel, dus komen ze schijnbaar niet naar hier!
Waar ik erg blij mee ben natuurlijk! Knipoog

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 11:47

Oeh bah die dazen. Wat dat betreft ben blij dat ik niet in een gebied woon waar die dingen zitten. Wel een aantal keer het bos in geweest en moet zeggen dat mn paard er niet zo'n last van heeft, die rijd gewoon lekker door (met deken en spray dat wel). Alleen wordt ik zelf altijd helemaal lekgestoken, zelfs door twee rijbroeken heen!!! Met alle allergische reacties als gevolg. Iemand daar een goed middeltje voor?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:38

Jullie zitten zeker allemaal uit onze richting Vork
Voor zover ik zie wonen de meeste mensen die er last van hebben in de omgeving van zuid-oost-brabant ongeveer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 07:41

idd....en vaak is dat toch wel een verschil..
De zwermen daar zijn hier de daasloze dagen Lachen

EquiNatura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-08 11:13

Wij hebben gister een ritje gemaakt in het bos van Bakkeveen... en werden even eens niet gelukkig van de dazen.. ze prikken ook gewoon overal door heen!