Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Hemingway schreef:Het is bij mij nu al zo vaak gebeurt. Tijdens de proef leest iemand een onderdeel verkeerd voor waardoor jij verkeerd rijd, niet je eigen schuld dus. Toch worden er heel vaak 2 punten van afgetrokken.

Lielle schreef:de aftrek is ook niet voor het verkeerde voorlezen, maar voor het verkeerd rijden.

Hemingway schreef:Maar zoals Lielle al zegt:Lielle schreef:de aftrek is ook niet voor het verkeerde voorlezen, maar voor het verkeerd rijden.
Dus zoals iedereen al zegt, zorg dat je je eigen proef kent!
Lukt je dat niet, accepteer dan de fouten van je voorlezer en jezelf
A_N_O_U_K schreef:Hemingway schreef:Bij onze onderlingen en FRNS proefjes mogen wij niet zelf de voorlezer kiezen... Maar hoe leer je proeven het beste uit je hoofd?
Loop ze.. Maak een soort bak in je tuin en loop ze uit.. dat je de lijnen kent.. de grote hoeft echt niet hetzelde te zijn..
Wat ook kan is tekenen.. A4 blaadje kan best voor een 20X40 bak door..
Hemingway schreef:Het is bij mij nu al zo vaak gebeurt. Tijdens de proef leest iemand een onderdeel verkeerd voor waardoor jij verkeerd rijd, niet je eigen schuld dus. Toch worden er heel vaak 2 punten van afgetrokken. Dan kun je wel zeggen, had je je proef uit je hoofd moeten leren. Maar als ik onder druk sta (vooral als je net bent fout gereden) kan ik me dat niet echt meer herrineren.. Ik vind het zelf niet kunnen, zelfs als de voorlezer het meld bij de jury, worden er punten vanaf getrokken :S
Normaal is het toch: Heee, ze rijd verkeerd! Dan tuteren, -2 geven en weeer opnieuw beginnen ofniet? Want als ik dat niet had gehad had ik misschien wel 12 punten hoger gehad! Lielle schreef:Wat gebeurde er dan precies? Je verhaal is wat vaag.
Citaat:10. Vergissing in het programma
a. Alle oefeningen die in de proef worden gevraagd, moeten in de aangegeven volgorde worden uitgevoerd. Gebeurt dat niet, dan is er sprake van een vergissing.
b. Wanneer een deelnemer zich vergist moet de (voorzitter van de) jury de deelnemer door middel van een (bel)signaal waarschuwen.
c. Indien de deelnemer zich vergist in het voorgeschreven programma, maar het geven van een (bel)signaal de vloeiende voortgang van de proef onnodig zou belemmeren, wordt het aan het oordeel van de (voorzitter van de) jury overgelaten of deze de deelnemer al dan niet op deze vergissing attent maakt door het geven van een (bel)signaal. Dit kan zo zijn bij bijvoorbeeld een overgang bij V inplaats van bij K, op de middellijn een pirouette bij D in plaats van bij L.
(het was trouwens ook geen super proef, en ook geen winspunt waard
)