Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

_Lucifer_ schreef:Een Atec Technoline 1,5 paards is er in 1200 kg MTM.
Laadvermogen is een dikke 600 kg. Simpele trailer in een goede prijsklasse.

sflj schreef:Afgezien van de extra slijtage aan de (lichte) auto voor het zwaardere trekwerk loop je sowieso meer kans aan de kant gezet te worden door oom Agent.
Als zij een Astraatje met trailer en een dikke terreinwagen met paardentrailer zien rijden, mag jij raden welke aangehouden wordt!
Met zo'n combinatie op de weg ben je trouwens sowieso een levensgroot uithangbord voor de politie, of je nou in overtreding bent of niet.
) auto-opties? Destinietje schreef:cissy schreef:heb je het topic wat Ikke aangaf al gelezen?
een Astra of Leon zijn niet zwaar genoeg in mijn ogen.
En een 1paards trailer is ook geen pretje, ze zijn er niet voor niks niet meer of heel erg weinig.
Waarom? Waaien ze om?
Vallen ze uit elkaar? Gaan paarden er niet graag op?
Kun je er niet harder mee dan 60?
Aan dit soort antwoorden heb ik niet zoveel: "ik vind"...
Ik vind een 2 paards xxl trailer met een jeep ervoor het comfortabelste rijden. Mijn bankrekening niet, vandaar mijn vraag hier...

beantsje schreef:Als ik me goed herinner, heeft branderup trailers met een mtm van 1100 kg.
Even off topic:
Een suggestie als je niet zo vaak (minder dan 2 x per maand) weggaat met je paard:
je kan ook overwegen om een 'gewone' trailer te kopen en een kleine auto en voor de keren dat je de trailer erachter hangt, een goede trekauto te huren. Dat kan financieel al heel gauw uit!
sflj schreef:Moet je geen trammelant krijgen met de verhuurder van die bus.
Ik heb een paar jaar geleden eens geïnformeerd bij Stuur in Groningen en die wilde het niet hebben. (stond ook in z'n voorwaarden)

annastasia schreef:waarom je trailer van MTM 1600kg verkopen als je straks je E-rijbewijs hebt?
Dan mag je er toch gewoon mee rijden als je maar niet meer laad als dat je auto mag hebben.
Misschien optie om aan te geven hoeveel je wilt besteden aan je ''nieuwe'' auto? dan kunnen wij met je meedenken.
En een auto kun je zeer zeker naar de klo'ten helpen door deze continu te veel te belasten. wat denk je van de ophanging van de auto, de vering, schokdempers?
Ook ik ben student, maar met een combinatie wat eigenlijk net niet/ net wel kan. daar ga ik NIET mee de weg op. Hoe vaak wil je met de trailer op pad? is het geen optie dan bv de auto van je vader te lenen?
Zelf rijd ik met een VW passat 1.9 TDI en een trailer welke op papier 620 weegt met een slank gebouwde NRPS van 1.64 Ik denk dat ik wel zo'n beetje aan de 1500kg kom die mijn auto aan de haak mag hebben.
Maar zelfs als mijn paard aan het springen is in de trailer geeft de auto er niks om, en dat had ik met mijn vorige auto niet moeten hebben.
lucifertje schreef:Ik wil niet heel vervelend gaan doen he.. Ik zie dat iedereen het heeft over het laadgewicht..
Maar als je bv een auto hebt, die 1500 kilo mag trekken dan mag je daar GEEN trailer achter hangen die 2000 kilo MAG laden. Daar moet je ook naar kijken.
amondi schreef:Astra lijkt me not done! Een trailer zal toch minstens een Vectra nodig hebben of een TDI bv 1.9 golf.
Koop gewoon een mondeo 2 liter, die zijn en heel betrouwbaar( als je de V-tec koopt) en heel gunstig in prijs.
Een Leon lijkt me nou niet de eerste keuze als je voor budget gaat... maar ik kan me vergissen.
Citaat:Dat ben je als 21 jarige alleen in een combinatie Jeep grand cherokee + trailer ook. Ben laatst al van de weg geplukt puur omdat meneer agent zich niet voor kon stellen dat ik met die combi mocht rijden.
amondi schreef:Astra lijkt me not done! Een trailer zal toch minstens een Vectra nodig hebben of een TDI bv 1.9 golf.
Koop gewoon een mondeo 2 liter, die zijn en heel betrouwbaar( als je de V-tec koopt) en heel gunstig in prijs.
Een Leon lijkt me nou niet de eerste keuze als je voor budget gaat... maar ik kan me vergissen.
Miracle_ schreef:astra is zeker not done!
Vriendin van me wilde dat ook proberen.. eindigde op een drama..