Slachtprijs vragen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Musjes

Re: Slachtprijs vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:24

volgens mij is het eerst handiger om foto's te bekijken en dan speculeren over de prijs die je eventueel aan de eigenaar zou willen voorleggen. Als het hoefbeen echt gekanteld is heb je een zorgpaardje en dan is een lage prijs heel reeel. Maar mijn paard is ook een ex bevangen paard, doet het nu prima maar blijft toch spannend (ondanks voorzichtigheid). Maar zij zou ondanks haar hoefbevangen verleden nu meer waard zijn dan een slachtprijs. (las iets over gebruiken als fokmerrie, maar daar moet je met een ex hoefbevangen paard heel erg mee oppassen, dracht/bevalling verhoogd de kans op weer hoefbevangenheid)

Hopelijk is het paard snel weer opgeknapt!

joyce_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 18:51

Bedankt voor alle reacties!! Ik weet nu wat ik wilde weten.
Ze begint aardig op te knappen, DA verbaast zich erover hoe snel het gaat! Krijgt enkel nog ontstekingsremmers/bloedverdunners en geeft verder geen pijn meer aan, hooguit nog een beetje gevoeligheid bij de ontsteking (die naar verwachting in twee weken helemaal weg zal zijn).
Eigenaar gaat geen foto's laten maken, het lijkt erop dat ze er goed doorheen gaat komen. Zal altijd oppassen blijven (en we weten natuurlijk nog niet hoe het gaat als je wat verder bent) maar laten we hopen dat het daarbij blijft!

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-08 15:19

joyce_90 schreef:
Ze wordt niet echt geslacht hoor!! Het gaat enkel om de prijs!

Normaal gesproken zijn paarden die net heoefbevangen zijn geworden moeilijk te verkopen, meschien op de markt of aan de handel maar meer als de slachtprijs zal een handelaar zeker niet betalen.

Dus het antwoord op je vraag is dat het bieden van de slachtprijs zeker reeel is, meer is ze op dit moment in geldwaarde uitgedrukt zeker niet waard.

De slachtprijs zal inderdaad zo tussen de 400,- en de 600,- euro liggen.

Nou in ieder geval succes met de aankoop hoop dat het lukt en ik vind het echt superklasse van je dat je haar ondanks dit alles toch graag wilt kopen, super echt waar.