stollen;proppen;kalkoenen indraaien, bah

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Linda_E

Re: stollen;proppen;kalkoenen indraaien, bah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 15:55

Weet je wat handig is.... (vind ik Tong uitsteken ).

Ik doe het ook altijd al thuis, goede stevige dikke transportbeschermers om en niet lang in de trailer laten staan dan is het wel veilig (die van mij is altijd uber fris op wedstrijd dus daar krijg ik geen prop in..... Ik kan ze er trouwens na de proeven wel uitdraaien, dan is madam weer wat afgekoeld Knipoog

Maar goed, ter zake, ik doe altijd met een handvat met scherp puntje het grove vuil eruit pulken en dan komt het: neem een lege bus glansmiddel, doe er water in, zet de sproeikop niet op de "spray stand" maar op de "waterstraal stand". Je spuit nu met de waterstraal het losse vuil er zo uit, ideaal!! Het klinkt als veel werk maar dat is het niet, ik heb op deze manier echt in 5 minuten alle propgaten schoon en een prop erin!

Je hebt zo nooit dat er nog zand in de schroefdraad zit zodat je prop halverwege niet meer verder wil draaien.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 16:10

zelftappende schroeven (waarom heeft iedereen het over een tab Verward ) en alle ellende is opgelost.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:20

Idd, ik vroeg me ook al af waarom men het hier steeds over een 'tab' heeft, maar tegelijkertijd ook over 'tappen' spreekt. Verward

Met punten in op de trailer zetten geniet niet mijn voorkeur, ook niet met stevige transportbeschermers. Voor je trailerbodem is het ook niet al te best.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:25

Afbeelding

Ik heb een gripper.. Je draait het er eerst in, al het vuil komt eruit, schroefgaten zijn schoon, kalkoenen in de gripper (zit een magneetje in) kunnen er niet uit vallen, erin draaien en klaar is kees
Ben meestal binnen 5 min klaar met 8 schroef gaten!

Charlottte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 17:38

waar kan ik zo'm ding krijgen!?!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 17:44

die heeft alleen nog steeds hetzelfde probleem als een gewone tap. Bij zelftappende schroeven hoef je niets anders meer te doen dan het ergste vuil er even uit te peuteren en dan de schroeven erin draaien.

Keesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:57

Lielle schreef:
zelftappende schroeven (waarom heeft iedereen het over een tab Verward ) en alle ellende is opgelost.

Dat zeg ik! Haha!

Linda_E: ik bedoelde niet dat ik ze thuis al indraai, ik bedoel dat ik ze thuis al schoonmaak Knipoog (voordat ik zelf-tappende schroeven had)

Lielle schreef:
die heeft alleen nog steeds hetzelfde probleem als een gewone tap. Bij zelftappende schroeven hoef je niets anders meer te doen dan het ergste vuil er even uit te peuteren en dan de schroeven erin draaien.

Inderdaad! Die gripper is net zo erg als een gewone tap..

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 15:13

Ik heb gewoon z'n houten ding met aan de ene kant een soort schroevendraaier en aan de andere kant een ronde borstel. Ik maak de gaten op concours schoon, omdat ik onder het zadel ga.

Ik heb ze er alle 8 ook binnen 5 minuten in zitten. En als het terrein mooi droog is, draai ik ze er alleen achter in. Moos gaat nogal krabbelen van die stiften met zijn voorbenen.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 16:07

Oordopjes erin doen na het schoonmaken. Frut je er zo in en wip je er met een sleutel/ vlechtnaald zo weer uit. Zijn ook nog herbruikbaar.
Ik ben ze nog nooit kwijt geraakt en doe ze atijd een dag van te voren al in.
Kun je het schoonmaakwerk voor thuis bewaren.