Trailer: bodem en zijkant hartstikke rot. Tips?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ikke

Re: Trailer: bodem en zijkant hartstikke rot. Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:00

Emilia schreef:
Een rubberen gietvloer schijn je ook zelf te kunnen leggen. Iemand een idee waar ik de middelen daarvoor kan krijgen? Graag in de provincie Groningen/ Drenthe!

Dat kun je inderdaad doen, maar beter is om het niet te doen. Een losse rubber mat op een goed geconserveerde (gelakte) vloer is beter. Vroeger of later komt er vocht onder de vloer en aangezien een gietvloer niet houdt op een gelakte vloer, ligt deze altijd op een ongelakte vloer en dus komt het vocht direct in het hout en daarmee rot je vloer.

Dianne_Figo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 21:34

Wij hebben voor paar weken terug een 2ehandse trailer gekocht, zag er nog super uit, alleen 1 zijkant was verrot. Wij hebben de trailer daarom ook goedkoop gekregen, maar mijn vader heeft toen de zijwand eruit gehaald, en er een nieuwe ingezet. Ik weet niet precies wat voor een trailer jullie hebben, maar het is me vader aardig tegengevallen! Hij is er een paar volle dagen mee bezig geweest, en het was niet even een nieuwe zijkant erin zetten. Dus weet waar je aan begint als je hem op gaat knappen, de kosten zijn ook niet niks, maar het werk wat je eraan hebt zeker niet!
Succes ermee!

WilcoL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:59

LADPR schreef:
Wij hebben ook betonplex gebruikt. Waren met 50 euro klaar voor een nieuwe bodem.

Was dat een 24mm dikke betonplex plaat uit 1 stuk? Zo ja, geef mij het adres eens waar je het vandaan hebt.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 09:32

De trailer is helemaal klaar.
Mijn vriend heeft veel dingen die van ijzer waren, vervangen door RVS.
De bodem en de zijkanten zijn vervangen door nieuwe betonplex platen van 25 mm.
We waren ongeveer met 500 euro klaar.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 21:57

Kun je die betonplex platen voor de bodem aan 1 stuk kopen zodat de hele bodem direct klaar is? Of moet dat in twee of drie delen?

Ik ben wel benieuwd want wij gaan ook de bodem vervangen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:03

nina88 schreef:
De trailer is helemaal klaar.
Mijn vriend heeft veel dingen die van ijzer waren, vervangen door RVS.
De bodem en de zijkanten zijn vervangen door nieuwe betonplex platen van 25 mm.
We waren ongeveer met 500 euro klaar.

25mm betonplex?? Doe mij eens een leverancier dan; ik heb dat tot op de dag van vandaag nergens kunnen vinden.
Daarnaast is een wand van 25mm lichtelijk overdreven. 12 - 15mm voldoet uitstekend en het scheelt je ongeveer 50kg op het basisgewicht van je trailer.......

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:49

Tsja.. Het is nu al klaar Knipoog

Mijn vader werkt op een MBO praktijkschool van Deltion. We hebben het via een docent houtbewerking, als je vraag serieus bedoeld was, kan ik wel eens vragen naar de leverancier?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:51

nina88 schreef:
Tsja.. Het is nu al klaar Knipoog

Mijn vader werkt op een MBO praktijkschool van Deltion. We hebben het via een docent houtbewerking, als je vraag serieus bedoeld was, kan ik wel eens vragen naar de leverancier?

Als ik vraag naar een leverancier, dan heb ik daar behoefte aan. Vraag dan gelijk even welke afmetingen leverbaar zijn. 3,80x2,20mtr zou ideaal zijn, maar ik vrees met grote vrezen dat dat niet bestaat.

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 22:56

Sorry hoor, ik dacht het op zo'n manier bedoeld was als: dat bestaat niet e.d.
De afmetingen weet ik echt niet.. Ik ben nu thuis, dus kan mijn vader het niet vragen, maar als ik hem morgen zie zal ik het voor je vragen.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:59

Wij hebben voor die prijs een tweetal jaren geleden onze houten bodem laten vervangen door een aluminium bodem, bij Iforwilliams. Is een tweepaardstrailer zelfs. Het enige wat ze vroegen, om de kosten nog wat te drukken, was dat we de oude bodem er zelf uithaalden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 07:53

nina88 schreef:
Sorry hoor, ik dacht het op zo'n manier bedoeld was als: dat bestaat niet e.d.
De afmetingen weet ik echt niet.. Ik ben nu thuis, dus kan mijn vader het niet vragen, maar als ik hem morgen zie zal ik het voor je vragen.

sorry, er had een Haha! Haha! bij gemoeten, dan staat het een stuk vriendelijker Bloos

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-08 09:26

Klopt Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 09:37

Maarre, voor het geval iemand rare vragen gaat stellen, dit is dus een bodem voor een vrachtwagentje.
Ook daar heb ik liever geen naden in, maar ik vrees dat ik daar niet aan ontkom. Is messing-en-groef zagen bespreekbaar?
Overigens, mocht die school wel een andere plaat in deze grote maat kunnen leveren, dan is dat wat mij betreft zeker bespreekbaar. Een goed gelakte bodem is zeker zo degelijk als betonplex, is ondertussen mijn ervaring.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:19

Ik ben ook wel benieuwd naar de leverancier van betonplex platen van 25 mm dik! Ik zie overal 18 mm te koop maar dikker eigenlijk niet...

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-08 16:29

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-08 21:43

Sorry ben het helemaal vergeten te vragen. Ik zal mijn vader morgen even bellen!

Zenaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 13:55

LADPR schreef:
Wij hebben ook betonplex gebruikt. Waren met 50 euro klaar voor een nieuwe bodem.

Ik zie dat het al een oud topic is maar mag ik misschien vrage. Waar jij je betonplexplaat dan hebt gehaald?