Chrissie_ schreef:Heb ze vanaf vorig jaar januari dus 1.5 jaar.
Dat is een mooi poosje. Heb je ook last van de coatinglaag?
En in welke prijscategorie zitten de De Niro's? En wat voor leer worden ze van gemaakt?
Judje schreef:Ik heb de Petrie Anky Grand Prix (kalfleer dus, maar alleen voor wedstrijden).
Ik heb hoogtemaat 52. Ze zijn ERG hoog, omdat ik te laag uitgezakte laarzen niet mooi vind heb ik extra hoge aangeschaft en hakjes van Divoza er in, zodat ze passen totdat ze zijn ingezakt. Daarna kan ik de hakjes er uit halen en zijn mijn laarzen niet te laag na het inzakken.
Welke hoogtematen standaard zijn heeft niet alleen te maken met de hoogtemaat, maar is in verhouding tot de voet- en kuitmaat. De standaard hoogste van voetmaat 6 is lager dan bij mijn voetmaat, 7.5. Daarbij heb ik kuitmaat 39.
Ohja, toen ik mijn laarzen kocht ben ik naar Houten gegaan. Hier zit een hele grote paardenwinkel op een industrieterrein (weet echt de naam niet meer) en hier hebben ze MEGA veel laarzen. Hier heb ik dan ook verschillende merken en modellen en maten gepast. Daarna ben ik naar de plaatselijke ruitersportzaak gegaan, heb ik mijn benen opnieuw laten opmeten (dat moet je altijd laten doen, anders heb je niks te zeggen mocht de maat toch niet goed zijn!) en ze daar besteld, zodat ik niet terug hoefde naar Houten.
Kalfsleer wil ik dus niet, het is wel soepeler, maar ben bang dat ik daar veel geld aan uitgeef, en ze uiteindelijk sneller versleten zijn omdat het veel kwetsbaarder is. De hakjes zijn wel handig dus? Ik snapte er eerst niets van, maar het is dus wel handig..
Rosalie123 schreef:Ik woon ook dicht bij de Divoza in Leek en heb mijn laarzen daar ook weg. Het is wel duidelijk dat je je goed hebt georiënteerd op de verschillende merken en modellen! Ik heb ook lange benen (ook spijkerbroekenmaat 36 lengte) en heb rijlaarzen van 50 cm, achteraf zou ik ze wel iets langer hebben gekocht. Nu ze ongeveer een cm ingezakt zijn is hij eigenlijk net te kort.
Ik heb het trouwens over de Cavallo Talent. Fijne laars, kan er alles mee doen en ze zijn na 2 jaar nog steeds prachtig. Kunnen ook goed tegen water als je ze goed onderhoudt.
En die springlaarzen mogen wel voor dressuur, zolang ze maar niet met een bruine jachtkap zijn. Voor dressuur mag je namelijk alleen maar donkerblauwe of zwarte laarzen hebben. Veter/ritsen maken niet uit.
De Cavallo Talent is van Veneto-box leer zag ik, dus niet gecoat? En het is onderhouds arm, dat is ook wel een voordeel voor mij denk ik. Hoe duur zijn ze eigenlijk? Ze staan niet in het divozaboek en ook niet op de website.. Het lijkt me wel een fijne laars, over Cavallo lees je ook weinig slechts geloof ik. Er wordt veel meer geklaagd over de Petries. Is het veneto leer ook soepel? Anders dan rundleer?
marloezzke schreef:zowel de perfect als de hampsire als de glasgow hebben een coating laag.
marloezzke @ [RUI] Welke (Petrie) laarzen?
zie dit toppic voor een mooi overzicht van petrie.
Cavallo Talent is ook van leer met een coating.
de winner is van rundleer
Bedankt voor het overzicht! Erg handig!
Maar lees op de cavallo site dat het juist andersom is.. klopt dit, of klopt jouw verhaal?
Ik heb al een paar keer op de site van Huet gekeken, maar dit zijn niet echt mijn modellen, behalve die van Rectiligne, maar die zijn me net wat te duur.. En aangezien ik op dit moment geen wedstrijden rij, en ook niet weet of ik wedstrijden ga rijden.
)
en de petri's wel ..