Petrie Perfect laarzen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marinka90

Re: Petrie Perfect laarzen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 15:48

Ik heb ze ook vind ze heerlijk maar 'tis maar net waar je van houd natuurlijk, iedereen zijn eigen smaak Lachen

sheyjoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:32

Jasterina schreef:
sheyjoen schreef:
ik heb ze ook.. ik heb ze al 5 jr, werd gewoon 1 tot 3x in de week mee gelest.. en nu weer 3x in de week. Ik vind ze echt super zitten!! en geen klachten ook niet wat de coating betreft. Voor dat geld vind ik t een prima laars.. Lachen

Ben je er zuinig mee ??
Maak je ze elke keer schoon naa het rijden ??

Ik ben er niet meer zo zuinig mee als in het begin. Ksta er zo nu en dan ook gwoon mee uit te mesten.En schoonmaken na t rijden doe ik praktisch nooit. Pas wanneer ik denk dat ze wel weer een es een vetje mogen hebben doe ik t pas. Maar zelfs dan haal ik er alleen een vochtige doek overheen....

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 22:34

Ik heb ze ook, inlopen is even niet zo prettig maar dat heb je denk altijd wel.
Nu ze ingelopen zijn zitten ze echt heerlijk Haha!

Ik verzorg ze met dat Petrie schoonmaakspul, en ze zien er echt nog perfect uit (na 1,5 jaar ofzo) Haha!

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 12:52

Petrie Perfect laarzen zijn niet goed voor dagelijks gebruik.. Ik heb met mijn Petri Perfect laarzen een jaar gedaan en toen moest er een nieuwe zool onder, na nog een half jaar kon ik ze weggooien.. Coating had losgelaten en de plekken waar de laars buigt (enkel en bal van je voet) was de laasr gescheurd.. Ik had ze prima onderhouden maar tegen dagelijks gebruik meerdere uren per dag kunnen ze niet.. Ze zitten overigens wel lekker!

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-08 21:32

Zeer slechte kwaliteit, de hele bovenste laag bladderde er bij mij af, vriendinnen van mij hadden deze ook en dat was precies hetzelfde geval.
Ik onderhield ze heel goed!
Ik heb nou de petrie anky en die blijven veel mooier, zijn niet eens zo gek veel duurder!

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-08 14:20

rindin schreef:
magic_lover schreef:
geen goede ervaring met de perfect's

als je 1x per week rijd, dan zullen ze nog wel goed kunnen zijn, maar als je regelmatig rijd,

bij mij werden ze erg snel lelijk, coating liet los en bladerde af etc etc..

heb nu de Standaard die bevallen mij prima, wel 100 euro duurder, maar dat is het zeker waard, heb ze sinds januari dit jaar, maar ze zijn nu nogsteeds mooi (vergeleken met de perfects die nu al zo goed als lelijk waren Nagelbijten / Gniffelen)

Jouw perfects waren tweedehands toch? Geen goede vergelijking met je nieuwen dus.
Ik heb ook de perfects en hoef geen anderen. Ze lopen heerlijk, kan er de hele dag
wel op lopen. Ze zitten goed, en zijn mooi. Ik maak ze helemaal niet vaak schoon en ben
er niet overdreven zuinig op. Maar ze blijven mooi! Mijn vorige perfects heb ik 4 jaar
gehad en nooit wat aan laten doen. Leer bleef mooi, alleen de hak was versleten.

Maar mag ik vragen waarom je leren laarzen wil als je nog in de groei bent?
Lijkt mij weggegooid geld. En als je dan toch voor leer gaat, waarom niet
die laarzen van Cavallo (volgens mij) die "meegroeien". Daar zit elastiek in de
schacht en je kunt de binnenzool eruit halen, daardoor wordt ie een maat groter.
Zjin geloof ik in dezelfde prijsklasse als de Petrie Perfect.

Ik heb toen voor 20 euro van mijn vriendin de laarzen overgenomen, dit waren cavollo's en die zaten absoluut NIET fijn,
Daarna was mijn zus gestopt en heb ik de petrie's van haar overgenomen, ze zijn wel natuurlijk iets ruimer voor mij dan voor mijn zus. dit waren Petrie's Perfect. Deze vond ik heerlijk zitten. Maar aangezien de voet te klein word moet ik een maat groter, maar als ik ze nieuw koop krijg je natuurlijk jouw maat aan en met mijn zus is dat niet zo goed verlopen.
Ik ben toen dus naar cavallo's overgegaan en toen dus petrie, als je nu naar rubberen laarzen gaat zit dat echt niet fijn!
En aangezien ik bijna elke dag 2 paarden rij en elk weekend wedstrijd heb vint ik het het geld waard om voor de leren laarzen te gaan.

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:02

Ik heb ze ook, ze zitten wel fijn maar het aan en uittrekken vind ik altijd zo'n gedoe.

de coating is ook al erg aan het slijten ze zijn nog niet zo oud;
ik zal ze niet echt aan iemand aanraden Knipoog

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:05

rindin schreef:
magic_lover schreef:
geen goede ervaring met de perfect's

als je 1x per week rijd, dan zullen ze nog wel goed kunnen zijn, maar als je regelmatig rijd,

bij mij werden ze erg snel lelijk, coating liet los en bladerde af etc etc..

heb nu de Standaard die bevallen mij prima, wel 100 euro duurder, maar dat is het zeker waard, heb ze sinds januari dit jaar, maar ze zijn nu nogsteeds mooi (vergeleken met de perfects die nu al zo goed als lelijk waren Nagelbijten / Gniffelen)

Jouw perfects waren tweedehands toch? Geen goede vergelijking met je nieuwen dus.
Ik heb ook de perfects en hoef geen anderen. Ze lopen heerlijk, kan er de hele dag
wel op lopen. Ze zitten goed, en zijn mooi. Ik maak ze helemaal niet vaak schoon en ben
er niet overdreven zuinig op. Maar ze blijven mooi! Mijn vorige perfects heb ik 4 jaar
gehad en nooit wat aan laten doen. Leer bleef mooi, alleen de hak was versleten.

Maar mag ik vragen waarom je leren laarzen wil als je nog in de groei bent?
Lijkt mij weggegooid geld. En als je dan toch voor leer gaat, waarom niet
die laarzen van Cavallo (volgens mij) die "meegroeien". Daar zit elastiek in de
schacht en je kunt de binnenzool eruit halen, daardoor wordt ie een maat groter.
Zjin geloof ik in dezelfde prijsklasse als de Petrie Perfect.

Ik heb dus ook de cavallo's ' junior ' gehad, klinkt heel leuk maar je benen worden toch ook echt langer.. ze groeien alleen mee in de breette en aan de voet. niet erg mooi als je laars veel ste kort worden ! verder wel een hele fyne laars zit heerlijk Haha!

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 18:07

ik heb ook perfect
na 1,5 week goed ingelopen ben ik der mee gaan rijden ze zaten heel fijn
aan en uittrekken heb ik nooit moeite mee ook niet met mijn vorige laarzen, heb gewoon lenige voeten denk ik Tong uitsteken
maja toen ik ze net een maand had heb ik ongelukje met paard gehad nu is een laars kapot en kan niet meer gemaakt worden
dus hoe ze zijn als je ze langer heb weet ik niet

J_anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 21:07

Ik heb ook de Petrie Perfect. Gewoon meteen mee gaan rijden. Alleen eerste keer opstappen moest even met een krukje, daarna kon ik weer gewoon opstappen. Helemaal geen problemen verder mee gehad. Ook geen pijnlijke belevenissen mee ofzo.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 13:19

Laarzen zitten in begin redelijk, maar bij mij gingen ze ontzettend afzakken, de coating ging kapot, kreeg nieuwe. Ging weer kapot en toen hoefde ik geen nieuwe meer Voor mij nooit meer goedkope petrie's

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:27

Rij al 4 jaar met m'n perfectjes. Zelfs tijd gedacht dat ik de staqndaard was, stond toch echt op de doos, maar blijkt toch perfect te zijn. Heb enkele slijtplekjes, alleen eigenlijk aan de binnenkant van m'n been z'n 3 cm. Onderhoud door ff schoon te maken met de cleaner en dan de wax erover. Als ze erg dof zijn ff de schoenpoets erover. Rij er alleen mee, maar toch wel 6x in de week en ze zijn nog steeds goed.
K ga nu voor de Hampshire, die is met rits dus niet zo stug, ivm bredere kuiten.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 19:53

Ik heb ze nu alweer 5 jaar.
Ik heb ze de eerste 2 jaar heel intensief gebruikt. Dus echt dagelijks. Toen hebben ze een tijdje niks gedaan. EN nu pak ik ze weer als ik wedstrijd heb (1x in de maand ofzo). En zien er nog perfect uit. Ik ben absoluut geen poetser.

Lettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 20:44

De Petrie laarzen model Perfect zijn prima laarzen, id het nadeel is dat ze uit beschadigd rundleer zijn gemaakt waar bv littekens op zaten, dit is mooi glad gemaakt en daar overheen is een coating gekomen, het probleem kan zijn dat de coating dus op den duur los gaat laten, de 1 heeft het al met 1,5jr en de ander helemaal nooit! Dit heeft echt niks met het onderhoud te maken, maar meer met dikke pech!

Zelf heb ik de Elite, deze heb ik al 9 jaar en nu worden ze slecht op bepaalde plekjes, ik heb voor deze laars gekozen omdat ik het risico met de coating niet wilde lopen!
Het is maar net wat je er voor over hebt!
Succes met je keuze!!!