Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

samantha21 schreef:sterre2007 schreef:Ja hoor, daar mag je natuurlijk direct op reageren!![]()
Belachelijk gewoon dat zo'n kind je proef verziekt. Moven met die hap....
Maar dan wel weer met het risico dat je afgerekend wordt door de jury?
runningkawa schreef:Ik gok op brabante Kampioenschappen
Urielle schreef:Nee, ik zou daar niks van zeggen. Ik vind zoiets een mooi leermoment. Voor mijn paard om zijn aandacht bij mij te houden, voor mijzelf om op dat moment niet van slag te raken en er gewoon aan te blijven rijden. Ik moet zeggen dat sinds ik er zo tegenaan kijk (ik was vroeger een piepert eersteklas, vond alle randfactoren storend) ik zelf al veel relaxter ben en ik merk duidelijk dat mijn paard daardoor ook echt veel braver en geconcentreerder blijft.
Van de hond had ik na de proef wel even iets gezegd tegen de eigenaar, dat is gevaarlijk. Mijn paard dendert iig op verzoek gewoon door (weet ik sinds we een kat hebben die standaard op de longeercirkel of hoefslag en zelfs op de hindernissen gaat zitten waar je over moet)
Anoeska27 schreef:Je paard moet zich gewoon concentreren op jou en niet op wat er om hem heen gebeurt. Ik zou het als ruiter ook zien als leermoment. Als jury hangt het af van de klasse. In de B en L zou ik nog wel coulant zijn met dit soort dingen, hoger echter niet meer.

), ik riep toen tijdens de proef (was bij letter A in een 20 x 60 baan dus ver bij de jury vandaan
) "ga daar weg, niet rennen langs de baan" ofzoiets. Toen gingen ze in elk geval weg en kon ik weer redelijk normaal rijden maar het kwaad was al geschied en mijn paard had een hoop spanning tijdens de proef.
Philadelphia schreef:niet tijdens de proef zeggen..
als het goed is ziet de jury het het is ook erg leerzaam..
je pony moet zich op jou richten en blijven concentreren.
en ik ken jury's die als je onder de proef praat je meteen door mag lopen de ring uit
WiskyBokjes schreef:Philadelphia schreef:niet tijdens de proef zeggen..
als het goed is ziet de jury het het is ook erg leerzaam..
je pony moet zich op jou richten en blijven concentreren.
en ik ken jury's die als je onder de proef praat je meteen door mag lopen de ring uit
Een paard blijft een dier dus als die iets hoort wat ze eng vind blijft ze echt niet zomaar op jou concentreren
runningkawa schreef:sorry, maar vind dit toch onzin... een paard blijft een dier en als er ineens herrie is hoort hij dat echt wel en is ook uit de concentratie.
Oke de een wat sneller dan de ander...maar om het zo simpel te stellen kan ik het niet mee eens zijn.
En per klasse...een z paard is een robot?