Waarom geen open trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inujojo

Re: Waarom geen open trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:48

Ik geloof niet dat mijn paard zo'n trailer leuk zou vinden, te veel verkeer dat er langs raast Tong uitsteken, maar dat ze zo schuin staan, dat zou d'r wel bevallen. Mijn paard was vroeger altijd een veewagen gewend waarin ze zijlings stond, zodra dat ding "ontplofte" en we een trailer kregen, heeft ze er 3 keer normaal opgestaan, voordat er 2 jaar aan marteling om dat paard de trailer op te krijgen achteraan kwam. Paarden staan veel stabieler zijlings, in plaats van recht op de rijrichting van een auto.

@Maanling: Mijn ervaring is dat paarden die nog nooit een trailer hebben gezien er meestal zo op lopen. En op animal planet heb je ook te maken met knip en plak werk. Wie weet gaat er voordat het paard de trailer ook echt opgaat er eerst een half uur van proberen aan vooraf dat er in de uiteindelijke aflevering uitgeknipt is. Dat heb ik met mijn paard heel vaak, die loopt eerst 10 minuten te klieren en daarna gaat madam erop alsof er helemaal niets aan de hand is. En het speelt ook mee dat die paarden vaak gewoon helemaal op zijn en geen wil meer hebben om te klieren.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-08 14:58

idd ik denk dat de paarden worden van het langsrazende verkeer

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 09:16

Over het donkere hol; ik zie veel mensen met het zeiltje dicht rijden, zelfs met dit warme weer.
Zeiltje open zorgt al voor meer licht en het paard kan ook zien wat er achter zich gebeurd.

Deze open trailer lokt mij niet zo, vooral met regen, storm of hagel lijkt het me geen pretje. Of na een intensieve les, ik heb het idee dat je dan wel echt goede dekens moet gebruiken.

Voor het vervoer van jonge paarden heeft de opfokstal hier in de buurt wel een open trailer, er passen zo`n 10 paarden in, en die staan dan gewoon los. Echt ver rijden ze niet gewoon naar een andere weide in de buurt.
De paarden komen altijd heel nieuwsgierig op deze trailer af, en de meesten staan zo binnen (of zou dat komen dat ze weten dat ze daarna weer in een "volle" wei komen te staan?)