Rits in leren rijlaarzen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Vicky_88

Re: Rits in leren rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 07:50

in de schoft nog wel ROFL

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 11:52

je kunt er voor kiezen om ze in de orignele maat te laten of om ze een rits breedte groter te laten worden. de laarzen worden dan iets anders qua vorm maar het kan wel. bij ons betaal je 60,- voor 1 paar laarzen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 12:01

Dat gaat dus helaas niet bij mijn laarzen, of het wordt flink duur.
Ik ben al aan het kijken voor nieuwe laarzen, leren met rits, wat het kost die te laten maken.
En ik zat me ook nog te bedenken dat ik ergens nog wat oudere laarzen heb staan volgens mij, misschien dat die nog goed zijn en kunnen daar ritsen in...

Waar laat je je laarzen oprekken?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 12:04

Ik heb een rits in beide rijlaarzen laten zetten van mij, door Petrie zelf. Kost wel wat meer, maar dan heb je gewoon kwaliteit. Nette afwerking. Met een rits heb je ongeveer een cm extra speling. Als er meer verruimd moet worden, dan kun je de achterkant van je laars (waar die strook op zit) ook later verbreden door Petrie.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 12:57

Ik wil ook ritsen in mijn laarzen laten zetten, zal even informeren hier in de buurt...En anders kijk je eens op ebay, ben ik ook al druk aan het doen...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:01

Op Ebay een rits in leren laarzen laten zetten???? Zou zelf gewoon voor de meest verstandige en veilige optie kiezen, en dat is om de laarzen weg te brengen naar de winkel waar je ze vandaan hebt. Die kunnen ze naar Petrie/Cavallo/Könings/etc brengen waar het inbrengen van de rits op een vakkundige wijze gebeurt.

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 13:11

Nee, daar kun je goedkoop laarzen kopen met de rits er al in...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-08 16:48

Was net even bij de ruitersportzaak voor voer (wat overigens pas morgen komt Boos! ) en daar hebben ze twee modellen van Petrie in de aanbieding. De Hampshire en Special ofzoiets. 130 en 140 euro, en de Hampshire heeft standaard een rits erin.
Maar ik vind dat model niet mooi, smalle kuiten, loopt breder uit naar boven. En er stonden prachtige bruine laarzen, ben gek op bruin. Zou mooi bij het harnachement van mij rijpaard passen en de rest van mijn rijkleding... maar die was dan ook gelijk 200 duurder.

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-08 16:52

Ik ken iemand die heeft het voor 7,50 per laars laten doen Knipoog