Klara16 schreef:Een jong paard niet beleren is op financieel gebied zo'n slechte actie dat ik me niet kan voorstellen dat ze het expres gedaan hebben.
Dat vind ik vrij negatief.
Het kán, maar hoeft niet.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Klara16 schreef:Een jong paard niet beleren is op financieel gebied zo'n slechte actie dat ik me niet kan voorstellen dat ze het expres gedaan hebben.
Klara16 schreef:Ik vertoruw het zaakje toch niet als ze met een onbeleerde 8-jarige komen aanzetten.
Als het zo'n geweldige fokmerrie was dat ze haar niet gereden hebben om ermee te fokken, dan zouden ze haar ook niet wegdoen...
Je kan misschien vragen dat ze op hun kosten beleerd wordt en dat je haar daarna koopt? Want 2 maanden op een trainingsstal kost je vlotjes 1200 euro bovenop je aankoopprijs.
Voor die 8000 euro heb je een heel leuk lopende 6 of 7-jarige waar je zo kan opstappen. Ik zou het wel weten...
crossmonster schreef:Als ze een bewezen , en dus goede fokmerrie is, met predikaten, ster en liefst ook keur. dan is ze dat geld wellicht waard.
Is ze alleen prok ... en verder geen ster of keur.. dan is ze het zeker niet waard.
Ze word al aan de oude kant voor de keuring, dus als z egeen predikaten heeft koop je een fokmerrie zonder fokwaarde.
Merriepredikaten worden , terecht, erg belangrijk gevonden in de fokkerij.
Wil je haar voor de sport kopen, dan zou ik hard weghollen, paarden die op die leeftijd worden ingereden blijven vaak lang `dommig´ en voor je in de wedstrijden zit is ze 9 a 10 ..
Voor dat geld heb je een zeer goed paard dat al wel netjes is aangereden