Vervolgvraag bodem trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kaatje77

Re: Vervolgvraag bodem trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 14:34

Meld zich hier ook even. Lachen

Voor een 6 jaar geleden wou mijn paardje niet meer in de trailer.
Reden? : Bodem verrot.

Trailer van top tot teen gestript.
Het "geraamte" hebben we eerst opnieuw in de verf gezet.
Dan op de bodem 120mm hardhout voorzien van een v groef die in elkaar moeten worden geschoven.
Erg zwaar en moeilijk, maar een paard kan hier nooit doorheen "vallen".
Toen wanden vernieuwd door betonplex, wat er ook op zat.
De kap erop en als laatste heb ik er een rubberen gietvloer van Horsefriend in gedaan.
Randen goed kitten en elke twee jaar de kit vervangen.
Trailer is echt top nu.
Voor diegene die handig is een goedkope oplossing ipv een nieuwe trailer kopen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 15:37

kaatje77 schreef:
Dan op de bodem 120mm hardhout voorzien van een v groef die in elkaar moeten worden geschoven.
De kap erop en als laatste heb ik er een rubberen gietvloer van Horsefriend in gedaan.
Trailer is echt top nu.

Heb je die trailer naderhand ook gewogen?? Gezien wat je eraan gedaan hebt is die trailer zeker 200 - 300kg zwaarder geworden..........

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 20:56

ikke schreef:
Yvon schreef:
Nou je hoeft niet te gaan katten hoor. We hebben niet allemaal dat enorme verstand van trailers bouwen en daarom vraag ik het ook hier.
Maar het is me duidelijk, die bodem gaat eruit Haha!

Het was niet kattig bedoeld, maar gelukkig heb je de boodschap er wel uitgehaald.
Overigens zou ik die botenkennis van je pa wel even grondig raadplegen als het gaat om het lakken van die nieuwe bodemplaat! Doe alsof het een zeegaand jacht is.

Ja het is me duidelijk geworden... Haha!

Die man is zoooo eigenwijs.. Ik bedoel ik heb er geen verstand van maar denk wel logisch na. En wat hij zegt is niet logisch..

Maar heb al bedacht dat ik waar hij bij is een bedrijf ga opbellen en dan kan hij zelf horen wat het beste is. Haha! Wie niet eigenwijzer is moet slimmer zijn!

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:41

Ach je kan het er beter te lang overhebben zodat er een goede oplossing is dan gelijk gaan 'aanrommelen' Haha!.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 21:50

ikke schreef:
kaatje77 schreef:
Trailer is echt top nu.

Heb je die trailer naderhand ook gewogen?? Gezien wat je eraan gedaan hebt is die trailer zeker 200 - 300kg zwaarder geworden..........

Nee dat niet.
Maar liever een zwaardere trailer dan 1 waarvan je na 2 jaar weer een bodem moet vervangen. Knipoog
Auto mag en kan het zat trekken, dus die paar extra kilo's maken niet uit.

Oh om de bodem te behouden doe je er goed aan om de trailer altijd op het neuswiel te zetten en dan heel hoog opdraaien, zo loopt het water altijd naar achter. Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-08 23:10

Is dat dan de enige reden dat een giet bodem zwaarder is?Onze trailer zou dan ook wel zwaarder zijn maar de auto kan dat wel hebben is het dan wel veilig?

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:21

kaatje77 schreef:
ikke schreef:

Nee dat niet.
Maar liever een zwaardere trailer dan 1 waarvan je na 2 jaar weer een bodem moet vervangen. Knipoog

Oh om de bodem te behouden doe je er goed aan om de trailer altijd op het neuswiel te zetten en dan heel hoog opdraaien, zo loopt het water altijd naar achter. Vork

Wat ik me dan afvraag, kom je dan niet in de knel met het laadvermogen van je trailer? Stel dat max. gewicht 1300kg is en de trailer gaat van, pak 'm beet, 550kg ledig gewicht naar 800kg ledig gewicht, dan hou je weinig speling over om er een paard op te zetten toch? De papieren veranderen niet mee natuurlijk Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 07:47

kaatje77 schreef:
Nee dat niet.

Maar een goed behandelde bodem houdt het ook lang uit. Ik heb een 25mm multiplex plaat gebruikt en die ziet er 6 jaar later nog uit alsof ie vorige week is geplaatst. Kwestie van goede lak gebruiken en niet te zuinig in de lak zetten.

@ Remember: je slaat de spijker op z'n kop.

Yvon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 18:30

Ikke; wat is goede lak?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 17:20

o.a. jachtlak

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-08 20:04

Yvon schreef:
Ikke; wat is goede lak?

Carolien007 schreef:
o.a. jachtlak

Die dus bijvoorbeeld.

Ik heb zelf simpele witte lak van de Beer gebruikt. Dat is lak die ook in de autospuiterij wordt gebruikt. Voldoet tot nu toe uitstekend.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-08 21:35

De gietvloer van mijn trailer is eigenlijk alleen aangetast op de plekken waar ze met haar hoeven staat (mmmm dat is eigenlijk wel logisch Knipoog) maar kan je ook alleen die plaatsen behandelen met nieuwe gietvloer?

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-08 15:14

Indomitable schreef:
De gietvloer van mijn trailer is eigenlijk alleen aangetast op de plekken waar ze met haar hoeven staat (mmmm dat is eigenlijk wel logisch Knipoog) maar kan je ook alleen die plaatsen behandelen met nieuwe gietvloer?

zou je eens bij een dealer kunnen vragen, zou het zelf alleen niet doen, je weet immers niet hoe de plaat er op die plekken uitziet. Kan goed zijn dat deze toch is aangetast. Dan zou ik persoonlijk voor een nieuwe bodem gaan.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:53

De bodem van mijn trailer is kapot en nu komt er een nieuwe bodem in. Nu wil ik er weer graag een rubberen gietvloer in en het schijnt dat je het zelf kunt doen. Waar in de provincie Drenthe/ Groningen kan men zo'n doe het zelf pakket krijgen? Of weet iemand een goed en niet al te duur adres voor een nieuwe rubberen gietvloer.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:05

Horsefriend in Geesteren (ov) heb ik de mijne vandaan.
Is zo'n 15 minuutjes rijden vanaf Hardenberg. Haha!

Ulfeino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:15

Een jaar of 7 geleden hebben wij een nieuwe Hotra 1,5 paards trailer gekocht.
Gebruik de trailer alleen voor 1x per week naar les en naar de hoefsmid.
Vorig jaar trailer uitgeleend om balonnen in op te blazen, toen we hem terug kregen was het rubber wat beschadigd.
Trailer naar de leverancier gebracht voor reparatie.
Om een lang verhaal kort te maken, vloer was compleet verrot, oorzaak, de kitrandjes aan de buitenzijde van de trailers tussen frame en zijwanden waren er gedeeltelijk uitgegaan en die hadden we niet opnieuw gekit.
Ook de zijwanden waren hierdoor al wat aangetast.
Er is een compleet nieuwe vloer ingekomen met een nieuwe rubberlaag.
Ik dacht altijd dat als je een rubberenvloer in je trailer hebt je dan voorgoed overal vanaf was, dis was dus een misvatting, een jaar of 6-8 is heel normaal.

Heel veel jaar geleden hebben wij eens een nieuwe vloer in onze ouder trailer gelegd.
Betonplex van ik meen 32 mm, deze plaat moest speciaal besteld worden en kosten destijds iets van 250 gulden, we hebben de hele vloer er bijna in zijn geheel opnieuw ingelegd, alleen voor zal een naad.
Zijkanten en waar het doorgezaagd was in de botenlak gezet en nadat hij erin lag de naden goed afgekit, daarna een rubberen mat erin gelegd, deze haalde ik er wel regelmatig uit zodat er geen viezigheid tussen de mat en de vloer zat.
Het was een heel karwei, want die platen zij loodzwaar, maar we konden wel weer jaren vooruit en het was een relatief goedkope oplossing.