Waarom leren rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

AaronYve

Re: Waarom leren rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:10

keunig schreef:
PollyB schreef:
- Mooier
- Betere pasvorm
- Beter comfort
- Makkelijk in onderhoud
- Beter contact met het paard

hier ben ik het helemaal mee eens!! Knipoog

Ik ook, beter contact weet ik niet, maar ik kan niet rijden met die rubberen ondingen.
De leren zitten gewoon 100x beter voor mij en daarom slacht ik die dieren en maak er rijlaarzen van Vork
TS, de huid gebruiken ze van geslachtte dieren van de slager, wat moeten ze er dan mee? weggooien?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:14

Sheran schreef:
Ja, waarom eigenlijk leren rijlaarzen? Waarom zo'n enorme bak geld uitgeven om 2 van die leren dingen te halen?

Zelf heb ik me er ook schuldig aan gemaakt. Ik vond het mooier. De rubberen rijlaarzen pasten mij nooit goed. Mijn kuit was te smal en mijn onderbeen te lang, zodat ik op driekwart van mijn been ergens een flapperend laarsje had. Hoewel het met sommige modellen minder was.

Maar wat is jullie motivatie? Waarom maken jullie beestjes dood voor die dingen om je benen? Waarom plunderen jullie je spaarpot? Waarom is iedereen wekenlang aan het pijn lijden om met die dingen te kunnen lopen? Waarom wil je die leren laarzen, terwijl je met rubberen laarzen gewoon door de mest heen kan banjeren? Waarom kiezen jullie voor het onpraktische gedoe van ofwel schoenen wisselen als je gaat uitmesten, ofwel 'verweerde' laarzen?

gaan veeeeel langer mee
zien mooier uit
ik eet ook vlees, waarom geen leren laarzen dragen dan?
ben niet tegen slacht en draag ook leren riemen, schoenen en heb leren tuig
zitten na inlopen veel beter, beter pasvorm
kan op maat laten maken, met veters, met rits kan met rubberen laarzen niet

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:15

lovey_ou schreef:
met rubberen laarzen worden je voeten ook niet zeiknat hoor Tong uitsteken
dus dat is dan niet echt een rede Vork

o nee???? nou mijn voeten waren roch echt zijknat! warme voeten in de zomer koud in de winter...

*bovendien zakten ze bij mijn enkels af, en waren ze te breed bijn hiel.. zit veel fijner bij je enkel.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 17-05-08 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:16

Omdat ik na het paardrijden zulke erge zweetvoeten had.

Heb er nu nog niet veel aan, wand er moet een rits in gezet worden. Lachen

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:23

Nou die enorme bak geld heb ik er wel voor over. Het zit gewoon veel fijner. Het is een hele uitgave maar je hebt er wel veel langer plezier mee. Leren laarzen kunnen helemaal op jouw voet & been worden aangepast. Ik heb geen standaard maten, dus bij mij moeten ze op maat gemaakt worden. Dat kan mooi met met leer.

Rubber sluit nooit mooi aan om je been, dan zitten ze weer te los, dan weer te strak. En meestal zijn ze ook nog eens centimeters te kort! Laat staan wat voor zweetvoeten je er in krijgt in de zomer...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:26

Ze sluiten perfect aan, zitten goddelijk, zijn verder sjieker, mooier etc.
Ik rij er 10 keer zo fijn mee..

Chanthal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:51

Hallo,

Kan je eigenlijk ook gewone leren laarzen nemen, met uiteraard een lage tot geen hak, of moeten het perse paardrijlaarzen zijn en zo ja wat is het verschil?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 15:54

meestal heb je bij gewone laarzen het probleem met een rits aan de binnenkant
deze beschadigd het leer

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 16:00

Citaat:
met rubberen laarzen worden je voeten ook niet zeiknat hoor
Zweetvoeten Haha!
Ik ben begonnen met rubberlaarzen (als ik niet oplette dan vielen die zo uit, mn met rijden zonder beugels) daarna chaps, daarna gaithers met jodphurs (maar van die dingen ging steeds de elastiek onder de voeten kapot) en nu leren laarzen. Zal ook nooit meer wat anders willen dan leren laarzen. Ze zitten fijner, beter contact met het paard, geen last van zweterige voeten, ze sluiten mooi aan om voet en been en enkel en "verlies" ze dus niet., zuigen niet vacuum als je ze uit wilt trekken ( ik heb ook nog een rits in mijn laarzen) voelen fijn in zomer en winter omdat het toch een natuurlijk matriaal is wat "ademt", zien er beter uit. Trek ze voor het rijden aan en na het rijden weer uit, dus hoef er niet mee door de mest te banjeren.
Daarbij draag ik voor de rest ook leren schoenen (en vind vlees ook heerlijk) en zie daar ook het probleem niet van.

estherpitout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 19:50

1: ik vind het veel en veel mooier dan rubberen laarzen
2: ik vind het veel lekkerder zitten als het leer eenmaal wat soepeler is
3: ik vind het persoonlijk ook veel beter rijden, mijn hakken worden zowat vanzelf naar beneden geduwd Haha!